stat counter
تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024
  • کد خبر : 468536
  • 21 مهر 1402 - 23:00
1

بازدید مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان از پروژه هاب شهرستان های دزفول،شوشتر و اندیمشک

بازدید مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان از پروژه هاب شهرستان های دزفول،شوشتر و اندیمشک
مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان در سفر یکروزه خود به شهرستان های دزفول،شوشتر و اندیمشک از پروژه های در دست اجرای این شهرستان ها بازدید کرد.
قلم | qalamna.ir :

عباس صدریان فر مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان در بازدید از رودخانه دز، به ارزیابی بستر این رودخانه پرداخت و در گفتگو با کارشناسان آخرین وضعیت این رودخانه را مورد بررسی قرار داد.

صدریان فر سپس با حضور در شهرستان اندیمشک،از روند احداث ایستگاه پمپاژ و تصفیه خانه جدید این شهرستان بازدید و گفت: با اقدامات جهادی صورت گرفته شده ، کار ساخت آبگیر ، تصفیه خانه اضطراری و نیز ۱۵ کیلومتر خط ۱۲۰۰ میلیمتری ،در مدت زمان کمتر از ۱۰ ماه انجام شده است.

وی افزود: زمان پیش بینی شده جهت طراحی و ساخت این آبگیر حدود ۳۰ ماه بود که در کمتر از ۱۰ ماه کار شبانه روزی و جهادی بیش از ۹۵ درصد پیشرفت داشته است .

مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان همچنین گفت : طرح جامع آبرسانی به شهرستان اندیمشک ،آب زلال دز را به خانه های مردم اندیمشک خواهد برد و پس از افتتاح ،جایگزین برداشت آب شرب این شهرستان از سفره های زیر زمینی خواهد شد .

صدریان فر تصریح کرد:مهمترین مزایای افتتاح و بهره برداری از این ایستگاه آبرسانی پایدار به شهرستان اندیمشک ، تامین آب با افق ۱۴۲۵ ، توجه به اصول زیست محیطی و کیفیت بسیار بالای آب رودخانه ی زلال دز با Ec زیر ۴۰۰ میکروموس بر ثانیه می باشد.

وی در خصوص مشخصات و توان این ایستگاه نیز بیان کرد : این ایستگاه با سه پمپ ۳۱۵ کاوآ، قدرت برداشت ۴۰۰ لیتر بر ثانیه معادل ۳۵ هزار متر مکعب در شبانه روز را خواهد داشت و آب برداشت شده با خط لوله ۹۰۰ میلیمتری به طول ۱.۵ کیلومتر به تصفیه خانه اضطراری متصل شده و پس از تصفیه، با خط لوله ۱۲۰۰ میلیمتر به طول ۱۵ کیلومتر آب را به مخازن ذخیره شهرستان اندیمشک منتقل خواهد کرد.

صدریان فر سپس با حضور در شهرستان شوشتر،از روند اجرایی پروژه بزرگ خط انتقال آب شرب ۷۰۰ میلیمتری شوشتر نیز بازدید کرد.

پروژه خط انتقال آب شرب ۷۰۰ میلیمتری شوشتر که درمراحل پایانی میباشد شامل دو بخش کلی تجهیز چاه های کف علی و اجرای خط انتقال تامین آب شرب شهر شوشتر و روستاهای مجاور به طول ۴۲۰۰ متر میباشد. این خط ظرفیت انتقال آب شرب تا ۴۰ هزار متر مکعب در شبانه روز به مخازن گلزار را دارا میباشد. با تکمیل پروژه مذکور و بهره برداری از آن علاوه بر تامین پایدار آب شرب شهر شوشتر و ۱۲ روستای مجاور، ظرفیت ذخیره سازی آب شرب به میزان ۱۶ هزار متر مکعب نیز افزوده می شود.

هشتگ: , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.