stat counter
تاریخ : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 29 April , 2024
  • کد خبر : 468726
  • 19 آذر 1402 - 14:09
1

برگزاری نشست هم‌اندیشی همایش ملی «مهدویت و انقلاب اسلامی» در اهواز

برگزاری نشست هم‌اندیشی همایش ملی «مهدویت و انقلاب اسلامی» در اهواز
نشست هم اندیشی برگزاری سومین همایش ملی «مهدویت و انقلاب اسلامی» امروز یکشنبه ۱۹ آذر در محل بنیاد برگزار شد.
قلم | qalamna.ir :

سید احمد پورفرجی، مدیر عامل بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) خوزستان در نشست هم اندیشی برگزاری سومین همایش ملی «مهدویت و انقلاب اسلامی» که امروز یکشنبه ۱۹ آذر در محل بنیاد برگزار شد، گفت: بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) در سال ۷۹ به پیشنهاد حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی و با اذن مقام معظم رهبری راه‌اندازی شد. امور مالی و حراست بنیاد زیرمجموعه بیت رهبری است.

وی اظهار کرد: بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) استان در سال ۸۷ راه‌اندازی شد و خوزستان اولین استانی بود که دفتر بنیاد را در تمام شهرستان‌های استان راه اندازی کرد.

پورفرجی با اشاره به سخن پیامبر اکرم(ص)؛ «مَنْ ماتَ وَ لَمْ یَعْرِفْ إمامَ زَمانِهِ مَاتَ مِیتَهً جَاهِلِیَّه» با تأکید بر اهمیت شناخت امام زمان(عج) گفت: انتشار معارف مهدویت در جامعه، واجب عینی است. بدون تعارف ما در شناساندن امام زمان(ع) کم گذاشته‌ایم و نمره ما در این زمینه بسیار پایین است.

مدیر عامل بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) خوزستان ادامه داد: به لطف خدا سندی در زمینه مهدویت در شورای انقلاب فرهنگی مصوب شد و برنامه‌ریزی بر این است که گستره فعالیت‌ها بین‌المللی باشد. بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) کشور برنامه‌ای با عنوان «سومین همایش ملی مهدویت و انقلاب اسلامی» در نظر دارد که ۱۵ بهمن در شیراز برگزار خواهد شد. این همایش با محوریت فراخوان ارسال مقاله برگزار می‌شود. تقاضای ما این است که طلاب حوزه‌های علمیه، پژوهشگران و استادان حوزوی، دانشگاهی و دانشجویان به این همایش اثر ارسال کنند.

پورفرجی گفت: هدف این است که مردم به سمت معارف مهدوی روی بیاورند. به گفته علما، ظهور امام منوط به تقاضای عموم مردم است و تقاضا به دنبال دغدغه‌مندی افراد و دغدغه پس از علم به وجود می‌آید.

وی در ادامه با اشاره به برنامه‌های بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) گفت: چهارشنبه گذشته دوره توانمندسازی مربیان در زمینه مهدویت برگزار شد که بتوانند در حوزه دانش آموزی با بنیاد همکاری کنند. همچنین زمینی به متراژ ۲ هزار متر مربع در مهرشهر از شهرداری گرفتیم که قرار است دانشکده مهدویت را در آن تأسیس کنیم.

 این نشست با حضور نمایندگانی از اداره‌کل تبلیغات اسلامی، دفتر تبلیغات اسلامی نمایندگی خوزستان، اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان و اصحاب رسانه برگزار شد.

 

منبع: ایکنا

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.