stat counter
تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024
  • کد خبر : 468925
  • 23 آذر 1402 - 18:14
1

رفع تصرف بیش از ۲ هزار هکتار از اراضی ملی در خوزستان

رفع تصرف بیش از ۲ هزار هکتار از اراضی ملی در خوزستان
رئیس کل دادگستری خوزستان از رفع تصرف ۲ هزار و ۱۸۲ هکتار از اراضی ملی در حوزه منابع طبیعی استان از ابتدای امسال تاکنون خبر داد.
قلم | qalamna.ir :

علی دهقانی رئیس کل دادگستری خوزستان با اشاره به رفع تصرف ۲ هزار و ۱۸۲ هکتار از اراضی ملی در حوزه منابع طبیعی خوزستان از ابتدای امسال تاکنون، اظهار داشت: این میزان اراضی شامل ۱۴ هکتار جنگل و ۲ هزار و ۱۶۸ هکتار مرتع است که از متصرفان بازپس گرفته شد.

وی گفت: با اتخاذ تدابیر و راهبرد‌های موثر، میزان تجاوز و تصرف غیرقانونی اراضی ملی و دولتی نسبت به مدت مشابه پارسال، ۱۴ درصد کاهش یافته است.

دهقانی ادامه داد: همچنین ۶۴۰ هکتار از این اراضی رفع تصرف شده، تحت نظارت محیط زیست و کمتر از یک هکتار از آن مربوط به اداره راه و شهرسازی استان است.

این مقام مسئول افزود: اقدامات پیشگیرانه و مقابله‌ای راهی برای جلوگیری از دست‌اندازی مجرمان نسبت به تصاحب و تصرف غیرقانونی اراضی ملی است.

برگشت ۴۰ هکتار از اراضی کشاورزی تغییر کاربری داده شده

وی ادامه داد: از ابتدای امسال بیش از ۴۰ هکتار از اراضی کشاورزی که تغییر کاربری یافته بود، با اجرای ماده ۳ و تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی با قلع و قمع مستحدثات به وضع سابق برگشتند.

دهقانی اضافه کرد: جلوگیری از زمین‌خواری، تعدی و تجاوز به عرصه‌های ملی و دولتی با پیشگیری و برخورد و مقابله با زمین‌خواران حاصل می‌شود.

هشتگ: , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.