stat counter
تاریخ : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 29 April , 2024
  • کد خبر : 468935
  • 24 آذر 1402 - 2:16
2

افزایش حقوق کارمندان ۱۸ درصد؛تورم ۵۰ درصد 

افزایش حقوق کارمندان ۱۸ درصد؛تورم ۵۰ درصد 
قلم | qalamna.ir :
گروه اقتصادی: نماینده مهاباد، در گفتگو با خبرگزاری خبرآنلاین، درباره رد کلیات لایحه بودجه بیان کرد: «کلیات لایحه بودجه ایراداتی داشت و در همین راستا مجلس آن را رد کرد. یکی از آن ایرادات بحث بازنشستگی بود که ۶۰ هزار میلیارد تومان پول نیاز داشت تا ۴۰ درصد حقوق آنان تامین شود ولی تدابیر لازم فراهم نشده بود. برای بخش کشاورزی، محیط زیست هم اعتبار کمی را فراهم کرده بودند. در ارتباط با اعتبارات معلمان حق التدریس، نهضت و پیش‌دبستانی و دانشگاه فرهنگیان اعتباری را تعیین نکرده بودند در حالی که ما در برنامه هفتم توسعه مشخص کرده بودیم که اعتباری برای آنان مشخص شود.
جلال محمود زاده، افزود: مالیات ۵۰ درصد افزایش داشته است که این باعث ایجاد فشار مضاعف به مردم می شود. همچنین در حالی حقوق کارکنان دولت ۱۸ درصد افزایش داشته که ما تورم ۴۰ تا ۵۰ درصدی داریم. اعتبارات عمرانی هم در لایحه بودجه تغییراتی نکرده بود و می‌توان گفت که اعتبارات عمرانی بودجه ۱۴۰۳ در لایحه دولت به نصف کاهش پیدا کرده بود. این ایرادات کلی برای رد کلیات این لایحه بود.
نماینده  مهاباد با اشاره به احتمالات مبنی بر دو دوازدهم شدن لایحه بودجه، گفت: اگر دولت بتواند لایحه را دوباره اصلاح کرده و به مجلس بفرستد، ما کلیات آن را تصویب می‌کنیم. ما برنامه هفتم توسعه را تصویب کردیم و لایحه بودجه باید برشی از برنامه باشد. یعنی بودجه باید بر اساس برنامه‌ای که سال اول اجرایی شدن آن است تنظیم شود که متاسفانه در این لایحه به مصوبات برنامه هفتم توجهی نشده بود.
محمود زاده با اشاره به احتمال تاثیرگذاری رقابت‌های انتخاباتی بر این تصمیم مجلسی ها، گفت: این یک بحث کارشناسی بوده و رقابت سیاسی وجود ندارد.

هشتگ: , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.