stat counter
تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024
  • کد خبر : 469053
  • 28 آذر 1402 - 2:16
1

وزیر نفت حمله سایبری به پمپ‌بنزین‌ها را تایید کرد

قلم | qalamna.ir :
به گفته اوجی، برای سهمیه سوخت مردم هم هیچ اتفاقی نمی‌افتد و در حال حاضر ۱۶۵۰ جایگاه سوخت‌رسانی در سراسر کشور فعال است و به صورت دستی سوخت‌رسانی را انجام می‌دهند.
معاون وزیر نفت هم اعلام کرد که ۶۰ درصد جایگاه‌های سوخت با چالش کارت‌خوان مواجه شدند. به گفته سالاری معاون وزیر نفت  با تجربه ۲ سال گذشته از این اتفاق در حال رفع موضوع هستیم. سیستم فعلا به صورت آفلاین و با نرخ سوخت دوم جلو می‌رود.
روزنامه جروزالم پست در خبری اعلام کرد گروه هکری گنجشک درنده مسئولیت هک شدن جایگاه‌های سوخت در سراسر ایران را بر عهده گرفت. گروه هکری اسرائیلی “گنجشک درنده” مدعی شد: با وجود اینکه توانایی مختل کردن کامل پمپ‌بنزین‌ها وجود داشت، تعدادی از جایگاه‌ها در سراسر کشور سالم مانده‌اند. این حمله سایبری به شیوه‌ای کنترل شده انجام شد تا آسیب احتمالی به خدمات اضطراری انجام نشود. با وجود اینکه توانایی مختل کردن کامل پمپ‌بنزین‌ها وجود داشت، تعدادی از جایگاه‌ها در سراسر کشور سالم مانده‌اند. از صبح امروز دوشنبه تعدادی از جایگاه‌های سوخت تهران، قم و خراسان شمالی با اختلال مواجه شده و امکان ارائه بنزین وجود ندارد.
شرکت پخش فرآورده‌های نفتی:
اختلال فنی در عرضه سوخت کشور ناشی از توطئه معاندان است!

بنا بر اعلام شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی اختلال فنی در بعضی از جایگاه‌های عرضه سوخت کشور ناشی از توطئه معاندان برای تحت‌الشعاع قرار دادن رفاه و آسایش مردم، تا اطلاع ثانوی عرضه فرآورده‌های نفتی در جایگاه‌های عرضه سوخت، به صورت آفلاین انجام خواهد شد. اطلاعیه شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران به شرح زیر است:
به اطلاع عموم هموطنان شریف ایران می‌رساند نظر به بروز اختلال فنی در بعضی از جایگاه‌های عرضه سوخت کشور ناشی از توطئه معاندان برای تحت‌الشعاع قرار دادن رفاه و آسایش مردم، تا اطلاع ثانوی عرضه فرآورده‌های نفتی در جایگاه‌های عرضه سوخت، به صورت آفلاین انجام خواهد شد. شایان ذکر است کارشناسان و کارگروه‌های تخصصی در حال حل مشکل هستند و تا ساعاتی دیگر همه جایگاه‌ها به وضع عادی بازخواهد گشت و روند سوخت‌گیری عادی خواهد شد. شایان یادآوری است سهمیه سوخت هم‌میهنان در کارت سوخت آن‌ها محفوظ است و پس از حل مشکل قابل استفاده خواهد بود.»

هشتگ: , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.