stat counter
تاریخ : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 29 April , 2024
  • کد خبر : 469145
  • 28 آذر 1402 - 13:20
0

برگشت ۲ هزار میلیارد ریال اموال قاچاق در خوزستان به بیت المال

برگشت ۲ هزار میلیارد ریال اموال قاچاق در خوزستان به بیت المال
خوزستان - رئیس کل دادگستری خوزستان گفت: ۲ هزار میلیارد ریال اموال قاچاق و متروکه استان تعیین تکلیف و به بیت‌المال برگشت داده شد.
قلم | qalamna.ir :

علی دهقانی رئیس کل دادگستری خوزستان اظهار داشت: از این میزان یک‌هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال، از طریق مزایده و حراج کالاهای قاچاق و متروکه و ۵۰۰ میلیارد ریال نیز از محل برگشت کالا به صاحبان آن‌ها، تحقق یافته است.

این مقام مسئول با بیان اینکه بخشی از این کالاها به سرعت فاسد می‌شوند افزود: باید ضمن نگهداری صحیح از آن‌ها در رسیدگی به پرونده این کالاها و صدور رای تسریع کرد.

دهقانی ادامه داد: در این مدت ۱۲۸ فقره پرونده به دلیل غیرقابل مصرف بودن و در راستای حفظ سلامت مصرف کننده، از چرخه مصرف خارج و معدوم شد.
رییس کل دادگستری خوزستان با تاکید بر تسریع تعیین تکلیف اموال توقیف شده در گمرکات و بنادر استان گفت: اموال ۱۳۰ فقره پرونده از گمرکات خرمشهر، آبادان و بندر امام خمینی(ره) نیز در حال قیمت‌گذاری است که به زودی در فرآیند مزایده و فروش قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به ضرورت ساماندهی کالاها و تعیین تکلیف اموال تملیکی اظهار کرد: اموال ۲۴ فقره پرونده از گمرک آبادان و کالای ۱۴ فقره پرونده از گمرک خرمشهر به انبارهای سازمان انتقال یافت.

دهقانی توضیح داد: همچنین اموال ۱۰ فقره پرونده از گمرک آبادان و ۴۰ فقره پرونده از گمرک خرمشهر نیز در حال آماده‌سازی و انجام تشریفات گمرکی جهت انتقال به انبارهای اداره اموال تملیکی استان است.

رئیس کل دادگستری خوزستان اظهار کرد: این اموال تا صدور نتیجه رای دادگاه و پس از آن به عنوان امانت صاحبان کالا و بیت‌المال در انبارها نگهداری می‌شوند و بر اساس قانون، حفظ و نگهداری صحیح از آن‌ها به عنوان یک تکلیف، به عهده سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی است.

طبق گفته دبیر کمسیون قاچاق کالا و ارز خوزستان، این استان به دلیل داشتن مرز زمینی و خاکی یکی از گذرگاه‌های انتقال کالای قاچاق در کشور است.

هشتگ: , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.