stat counter
تاریخ : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 29 April , 2024
  • کد خبر : 469298
  • 04 دی 1402 - 2:15
2

حکم اعدام مجاهد کورکور، در دیوان عالی تأیید شد

قلم | qalamna.ir :
نگار کورکور، خواهر عباس کورکوری معروف به «مجاهد کورکور» امروز یکشنبه سوم دی، در پیامی در اینستاگرام با اعلام تأیید حکم اعدام برادرش در دیوان عالی، گفت که این حکم از دادگاه انقلاب اسلامی اهواز به دادگستری ایذه فرستاده شده است.
مجاهد کورکور، شهروند اهل ایذه است که مقامات محلی او را به دست داشتن در تیراندازی‌های ۲۵ آبان ۱۴۰۱ به سمت شهروندان ایذه در جریان اعتراضات  متهم کرده‌اند؛ گرچه از سوی خانواده برخی از کشته‌شدگان آن واقعه از جمله خانواده کیان پیرفلک رد شده است. خواهر مجاهد کورکور در پیامی ویدئوی خود تأیید کرد که حکم اعدام برای مجاهد کورکور که در شعبه اول دادگاه انقلاب اهواز صادر شده بود، در شعبه ۳۹ دیوان عالی کشور تأیید شده است. خبرگزاری قوه قضائیه، مجاهد کورکور را به قتل چند شهروند از جمله کیان پیرفلک، کودک جان‌باخته در جریان اعتراضات سال ۱۴۰۱ در ایذه خوزستان متهم کرده است. خانواده پیرفلک از جمله مادر کیان این موضوع را رد کرده‌اند. زینب مولایی‌راد، مادر کیان پیرفلک، در واکنش تأکید کرده بود: «من مادر کیان، هر کس از همشهریانم را که به عنوان قاتل معرفی کنید، هرگز نمی‌پذیرم.»
جلسه رسیدگی به اتهامات عباس (مجاهد) کورکوری، شهروند ساکن ایذه اواخر اسفند سال ۱۴۰۱ در دادگاه انقلاب اهواز برگزار شده بود و دادستان عمومی و انقلاب ایذه اتهامات او را «محاربه و افساد فی‌الأرض» عنوان کرده بود. «اخلال در نظم عمومی و ایراد خسارت عمده به تمامیت جسمانی منتج به جان باختن هفت تن از جمله کیان پیرفلک، ایراد خسارت به اموال عمومی و خصوصی، تشکیل گروه‌های مخالف نظام و عضویت در آن از طریق قیام مسلحانه علیه نظام» از دیگر موارد اتهامی مطرح شده علیه مجاهد کورکور عنوان شده است.
دادگاه انقلاب اسلامی در خوزستان علاوه بر مجاهد کورکور، چند معترض دیگر از جمله بهمن بهمنی، محسن احمدپور، بهروز سلحشور، رسول بداغی، وحید عباسی، رضا عرب‌پور، صادق قاسمی و اسماعیل موسوی نظری را در یک پرونده مشترک در ارتباط با اعتراضات ایذه با اتهامات مشابه روبه‌رو کرده‌اند.

هشتگ: , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.