stat counter
تاریخ : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 29 April , 2024
  • کد خبر : 469396
  • 06 دی 1402 - 14:15
0

آقایان به دنبال لایحه حجاب ۳۰ ثانیه‌ای هستند

آقایان به دنبال لایحه حجاب ۳۰ ثانیه‌ای هستند
قلم | qalamna.ir :
گروه سیاسی: رئیس فراکسیون مستقلین مجلس گفت: این میزان اصرار به تصویب لایحه عفاف و حجاب علیرغم وارد آمدن ایرادات مختلف از سوی شورای نگهبان وجود دارد و اینکه در همین شرایط آقایان می‌گویند در ۳۰ ثانیه هم می‌توانیم این را تبدیل به قانون کنیم به غیر از عصبانی کردن مردم و به هم ریختن شرایط اجتماعی جامعه با هدف عدم مشارکت مردم در انتخابات در قالب دیگری قابل تفسیر نیست.
ایلنا، غلامرضا نوری درخصوص اظهارنظر اخیر آقاتهرانی رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس مبنی بر اینکه «طرح عفاف و حجاب را از طریق ماده ۸۵ پیش بردیم و متأسفانه عزمی در مدیریت مجلس نیست. مسأله به این مهمی تنها با ۳۰ ثانیه وقت گذاشتن رئیس مجلس حل می‌شود.»، گفت: بله من صحبت‌های ایشان را دیدم، این آقایان این افترای برجام ۲۰ دقیقه‌ای را به قدری تکرار کردند که ظاهرا برای خودشان هم جا افتاده و حالا می‌خواهند مساله لایحه حجاب را ۳۰ ثانیه‌ای حل کنند.
وی ادامه داد: به نظر من این افراد باید جواب بدهند که چطور شد به خاطر عجله برای این کار آن را اصل هشتادوپنجی کردند، اما الان چند ماه است که نتوانستند به نتیجه برسند و طوری نوشته و تنظیم شده است که الان دوباره دارد از شورای نگهبان به مجلس باز می‌گردد؛ لذا ابتدا باید این ابهامات را برطرف کنند.
نماینده بستان‌آباد در مجلس خاطرنشان کرد: مساله بعدی و مهم این است که نایب رئیس این کمیسیون ابهامات سنگینی را نسبت به این مصوبه مطرح کرده که به صورت وسیع در مصوبه دستکاری شده است، به نظرم پیش از هرچیز باید این مسئله هم برای مجلس و هم افکار عمومی روشن شود که چه مواردی دست‌کاری شده و چه کسی این کار را انجام داده است.
وی افزود: من تاکنون، واکنشی از سوی هیئت رئیسه و رئیس مجلس در این ارتباط نشنیدم، به نظرم اول باید این ابهامات رفع شود و بعد ببینیم که به سرانجام رسیدن لایحه‌ای به این مهمی چقدر زمان می‌برد.
رئیس فراکسیون مستقلین مجلس در پاسخ به این سوال که «چرا علیرغم آنکه به نظر می‌رسید همه چیز فراهم است، لایحه هشتادوپنجی شد، اعضای کمیسیون هم ۱۱ نفر بودند و با ۸ رأی مصوبات به تصویب می‌رسید، نتوانستند کار را به سرانجام برسانند؟»، عنوان کرد: نکته اول اینکه وقتی می‌گوییم لایحه ذهن‌ها می‌رود به سمت لایحه قوه قضاییه و دولت، در حالیکه قوه قضاییه یک لایحه را با ۹ ماده ارسال کرد و بعدا دوستان بند‌های جدید و موضوعات مختلفی را به آن اضافه کردند و در مجلس به بیش از ۷۰ ماده رسید و شبیه به یک طرح در مجلس شد؛ به همین خاطر وقتی به این مصوبه می‌گوییم لایحه، به‌نظر می‌رسد نوعی اجحاف به کسی است که لایحه را نوشته و ارسال کرده است.
وی ادامه داد: به نظرم علت ناموفق بودنش این است که آن لایحه ۷۰ ماده‌ای آنقدر از نظر مبانی شرعی و حقوقی دارای ایراد و اشکالات است که هنوز نتوانستند این‌ها را برطرف کنند و به سرانجام برسانند.
نوری در پاسخ به این سوال که «به نظر شما افراد یا گروه‌هایی که در پس پرده این لایحه حضور دارند چه اهدافی را دنبال می‌کنند؟»، مدعی شد: برداشت من از اینگونه صحبت‌ها در این مقطع زمانی این است که عده‌ای کماکان به دنبال به‌هم ریختن فضای اجتماعی جامعه برای دور کردن مردم از صندوق‌های رأی هستند؛ من چنین برداشتی از این اصرار‌ها دارم.
وی تصریح کرد: چنین اصراری به این موضوع علیرغم وارد آمدن ایرادات مختلف از سوی شورای نگهبان و بازگشت دادن به مجلس برای دومین بار و اینکه در همین شرایط آقایان می‌گویند در ۳۰ ثانیه هم می‌توانیم این را تبدیل به قانون کنیم به غیر از عصبانی کردن مردم و به هم ریختن شرایط اجتماعی جامعه با هدف عدم مشارکت مردم در انتخابات در قالب دیگری قابل تفسیر نیست.

هشتگ: , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.