stat counter
تاریخ : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 28 April , 2024
  • کد خبر : 469632
  • 12 دی 1402 - 14:15
0

اصلاح یا سرکوب؛ چرا نزول بازار تمام نمی‌شود؟

اصلاح یا سرکوب؛ چرا نزول بازار تمام نمی‌شود؟
قلم | qalamna.ir :
گروه اقتصادی: طی هفته‌ای که گذشت، شاخص‌های بورسی وارد فاز اصلاحی شدند. از آنجا که این اصلاح پس از یک دوره رشد رخ می‌داد، این روند تا حدی قابل قبول بود. اما در حال حاضر این اصلاح، ادامه‌دار و عمیق‌تر شده که این موضوع تا حدی نگران‌کننده است.

تجارت‌نیوز، بررسی چارت شاخص کل نشان می‌دهد این نماگر از سقف ماهانه خود در دو هفته گذشته حدود ۲٫۵ درصد پایین‌تر آمده و همین موضوع پورتفوی‌های اغلب سهامداران را قرمز کرده است.اما در حال حاضر باید گفت که محدوده دو میلیون و ۱۴۴ هزار تا دو میلیون و ۱۵۵ هزار واحد سنگر حمایتی مهمی برای این شاخص بوده و در صورت افزایش ارزش معاملات، حمایت از این نماگر دور از ذهن نیست.

 معاملات بورس امروز به نحوی رقم خورد که شاخص کل در جهت کندل روز گذشته خود رفتار کرد. به طوری که در پایان بورس امروز، شاخص کل با کاهش ۹ هزار و ۵۰۹ واحدی که معادل ۰٫۴۴ درصد این شاخص است روبه‌رو شد. بر این اساس، شاخص کل در پایان معاملات امروز در سطح دو میلیون و ۱۵۸ هزار واحدی ایستاد.همچنین معاملات سهم‌های کوچک بازار سرمایه نیز با بزرگان همسو بوده است؛ به طوری که میانگین هم‌وزن بازار در پایان بورس امروز دو هزار و ۵۱ واحد که معادل ۰٫۲۷ درصد این شاخص است کاهش ارتفاع داد و به سطح ۷۵۵ هزار و ۹۳۸ واحدی رسید.گفتنی است تابلو بورس اوراق بهادار تهران در روز جاری، حجم معاملات را هشت میلیارد و ۹۰۰ میلیون برگه سهم و ارزش معاملات خرد (سهام، حق تقدم و صندوق‌های سهامی) را چهار هزار و ۹۷۸ میلیارد تومان نشان می‌دهد.

ورود و خروج پول حقیقی
همچنین شاخص ورود و خروج پول حقیقی در روز جاری منفی بود. به طوری که در پایان بورس امروز حدود ۲۲۹ میلیارد تومان پول حقیقی از بازار سهام خارج شده است. موضوع دیگری که باید به آن اشاره کرد، خروج ۱۷۲ میلیارد تومانی پول حقیقی از صندوق‌های درآمد ثابت است.

بیشترین ارزش معاملات
در جریان معاملات امروز سه سهم شگستر، کرومیت و حآفرین بیشترین ارزش معاملات و سهم‌های شگستر، حآفرین و شستا به ترتیب بیشترین حجم معاملات را ثبت کرده‌اند. همچنین سهم فارس نیز بیشترین ارزش بازار را در اختیار خود گرفت.ساینا با افزایش ۶٫۹۹ درصدی بیشترین بازدهی روز را از آن خود کرد. در مقابل، نطرین نیز با افت  ۶٫۹۶ درصدی در جریان بازار امروز بدترین عملکرد را ثبت کرد.

ورود پول هوشمند
بیشترین خالص خرید حقیقی نیز به سهم‌های حآفرین، شگستر و نیان تعلق گرفت. همچنین سهم‌های کوثر، نیان و کتوسعه نیز در جریان معاملات امروز ورود پول هوشمند داشتند. در سوی دیگر، فیلترهای بورسی نشان می‌دهند که نمادهای ثپردیس، خزامیا و نطرین خروج پول هوشمند داشتند.لازم به ذکر است بیشترین سرانه خرید حقیقی در سهم‌های لبوتان، غپآذر و غگز رقم خورد. همچنین فاما در جریان معاملات امروز بیشترین فشار تقاضا را ثبت کرد. در مقابل، بیشترین فشار عرضه نیز در نماد بپاس بود.

هشتگ: , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.