stat counter
تاریخ : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 28 April , 2024
  • کد خبر : 469640
  • 12 دی 1402 - 14:16
0

قیمت نفت سال ۲۰۲۴ را با افزایش آغاز کرد

قیمت نفت سال ۲۰۲۴ را با افزایش آغاز کرد
قلم | qalamna.ir :
گروه اقتصادی: قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۱ دلار و ۳۵ سنت معادل ۱.۷۵ درصد افزایش و ۷۸ دلار و ۳۹ سنت رسید.قیمت نفت در شرایطی سال جدید میلادی را با یک درصد افزایش آغاز کرده که تمام تمرکز‌ها معطوف به اختلال در عرضه نفت خاورمیانه به خاطر درگیری‌های دریای سرخ شده است و انتظار می‌رود محرک‌های اقتصادی چین تقاضا در بزرگ‌ترین وارد کننده نفت دنیا را افزایش دهد.

 

تسنیم، قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۱ دلار و ۳۵ سنت معادل ۱.۷۵ درصد افزایش و ۷۸ دلار و ۳۹ سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با ۱ دلار و ۱۶ سنت معادل ۱.۶۲ درصد افزایش، ۷۲ دلار و ۸۱ سنت معامله می‌شود.

خطر گسترش درگیری بین رژیم صهیونیستی و غزه به یک درگیری وسیع منطقه‌ای پس از آن افزایش یافت که هلیکوپتر‌های آمریکا حمله یمن به کشتی باری مارسک در دریای سرخ را دفع و سه کشتی آن‌ها را غرق کردند.
گسترش این درگیری‌ها می‌تواند باعث بسته شدن گذرگاه‌های حساسی مثل دریای سرخ و تنگه هرمز برای حمل و نقل نفت شود.

تحلیلگران عقیده دارند بالا گرفتن درگیری‌ها در دریای سرخ و همچنین افزایش تقاضا در چین طی جشن بهاره قیمت نفت را بالا می‌برد.یک کشتی جنگی ایران هم به دنبال این درگیری‌ها وارد دریای سرخ شده است.حداقل ۴ نفتکش حامل گازوئیل و سوخت هواپیما از خاورمیانه و هند به مقصد اروپا مسیر دریای سرخ را کنار گذاشته و آفریقا را برای رسیدن به مقصد دور می‌زنند.

از طرف دیگر محرک‌های مالی جدیدی در چین به دنبال گزارش کاهش فعالیت کارخانه‌ای در ماه دسامبر در این کشور معرفی شده است که می‌تواند تقاضا برای نفت در این کشور را بالا ببرد.دورنمای ضعف اقتصاد دنیا و افزایش نگرانی در مورد بالا رفتن عرضه از سوی اعضای غیر ائتلاف اوپک پلاس قیمت نفت برنت و نفت آمریکا را بیش از ۱۰ درصد در ۲۰۲۳ پایین آورد تا این دو شاخص نفتی سال گذشته میلادی را با پایین‌ترین قیمت از ۲۰۲۰ به پایان برسانند. تحلیلگران پیش‌بینی می‌کنند متوسط قیمت نفت خام برنت در ۲۰۲۴ برابر با ۸۲ دلار و ۵۶ سنت باشد. این رقم در ۲۰۲۳ برابر با ۸۲ دلار و ۱۷ سنت بود.

هشتگ: , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 2در انتظار بررسی : 2انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.