stat counter
تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024
  • کد خبر : 469717
  • 14 دی 1402 - 14:15
0

قوانین جدید واردات طلا

قوانین جدید واردات طلا
قلم | qalamna.ir :
گروه اقتصادی: بانک مرکزی تأمین ارز برای واردات طلا از محل ارز حاصل از صادرات خود و به صورت شمش را منوط به تحویل، عرضه و فروش آن در بستر مرکز مبادله ارز و طلای ایران کرده است.
تسنیم، بانک مرکزی ضوابط جدید واردات طلا را ابلاغ کرد و به موجب این مقررات که در تاریخ ۷ دی ۱۴۰۲ ابلاغ شده است، تأمین ارز برای واردات طلا از محل ارز حاصل از صادرات خود و به صورت شمش منوط به تحویل، عرضه و فروش آن در بستر مرکز مبادله ارز و طلای ایران شده است.
در این بخشنامه آمده در صورت عدم ارائه تأییدیه تحویل، عرضه و فروش ارز از مرکز مبادله ارز و طلای ایران، بانک‌ها و موسسات اعتباری مکلف به شکایت از واردکننده نزد سازمان تعزیرات حکومتی تحت عنوان عدم ایفای تعهد ارزی شده‌اند.
در این راستا یک پیوست جدید به عنوان پیوست شماره ۱۶ به بخش اول مجموعه مقررات ارزی اضافه شده است که حاوی تعهد نامه مربوط به واردات طلا به صورت شمش استاندارد و الزام به تحویل، عرضه و فروش آن در بستر مرکز مبادله طلا و ارز ایران است.
پیش از این در ضوابط ابلاغی که در تاریخ ۲۹ خرداد امسال ابلاغ شده بود، تأمین ارز جهت واردات فلزات گرانبها (طلا، نقره و پلاتین) از محل منابع ارزی وارد کننده، منابع ارزی دیگران و ارز حاصل از صادرات خود و دیگران با رعایت آیین نامه ورود و صدور فلزات گرانبها و ضوابط اجرایی مربوطه امکانپذیر بود.
گفتنی است، در حالی واردات طلا طی ۸ ماهه امسال ۱۳ تن به ارزش ۸۳۳ میلیون دلار بوده، در آذر ماه به یکباره ۶ تن طلا وارد کشور شده است.
شمش طلا با این حساب برای نخستین بار عنوان چهارمین کالای وارداتی کشور را به خود اختصاص داد که رکوردی عجیب و در عین حال مشکوک به نظر می‌رسد.

هشتگ: , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.