stat counter
تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024
  • کد خبر : 470076
  • 23 دی 1402 - 2:15
1

فروش جهانی تراشه بهبود یافت

فروش جهانی تراشه بهبود یافت
قلم | qalamna.ir :
گروه اقتصادی: فروش جهانی تراشه‌ها برای اولین بار در بیش از یک سال گذشته، افزایش یافت و نشان داد که تقاضا پس از فناوری‌های نوظهور مانند هوش مصنوعی، رو به بهبود گذاشته است. انجمن صنعت نیمه‌رسانا که در واشنگتن مستقر است، اعلام کرد درآمد جهانی نیمه‌رساناها در نوامبر سال گذشته، به ۴۸ میلیارد دلار رسید که ۵.۳ درصد نسبت به نوامبر سال ۲۰۲۲ و ۲.۹ درصد در مقایسه با اکتبر افزایش یافته است.
 

نیمه‌رساناها، اجزای کلیدی در دنیایی هستند که به میزان فزاینده‌ای به محصولات و خدمات دیجیتال متکی است. این صنعت در سال میلادی گذشته، به دلیل تقاضای ضعیف برای بازارهای مهمی مانند تلفن‌های هوشمند و نرخ‌های بهره بالاتر که بر رشد اقتصادی و تجارت تاثیر گذاشت، با مشکل مواجه شده است.

شرکت سامسونگ الکترونیکس که بزرگترین سازنده تراشه‌های حافظه در جهان است، هفته جاری، کاهش سود عملیاتی و درآمد خود برای ششمین فصل متوالی را گزارش کرد. اگرچه تراشه حافظه تنها یک بخش از بازار جهانی تراشه‌ها را تشکیل می‌دهد، این نشان می‌دهد که بازگشت به رشد احتمالا در میان تولیدکنندگان، نابرابر خواهد بود.
چین محرک رشد فروش جهانی تراشه‌ها در نوامبر بود و دومین اقتصاد بزرگ جهان، ۷.۶ درصد بیشتر از یک سال قبل، تراشه خرید کرد. فروش تراشه به قاره آمریکا، ۳.۵ درصد افزایش یافت، در حالی که فروش تراشه به اروپا، ۵.۶ درصد رشد داشت. فروش به ژاپن، ۲.۸ درصد کاهش یافت.

بر اساس گزارش بلومبرگ، انجمن صنعت نیمه‌رسانا می‌گوید نماینده ۹۹ درصد از صنعت تراشه آمریکا از نظر درآمد و تقریبا دو سوم از شرکت‌های تراشه غیرآمریکایی است. آمار فروش منتشر شده توسط سازمان WSTS گردآوری شده است.

هشتگ: , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.