stat counter
تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024
  • کد خبر : 470118
  • 24 دی 1402 - 14:15
1

خیز دلار برای فتح کانال ۵۳ هزار تومانی

خیز دلار برای فتح کانال ۵۳ هزار تومانی
قلم | qalamna.ir :
گروه اقتصادی: قیمت دلار امروز هم با گپ مثبت باز شد. دلار که طی روزهای اخیر توانسته کانال‌های ۵۱ و ۵۲ هزار تومانی را فتح کند، امروز آماده می‌شود تا جهش تازه‌ای را به سمت کانال ۵۳ هزار تومانی تجربه کند. تجارت‌نیوز، معاملات نقدی دلار امروز روی قیمت ۵۲ هزار و ۶۵۰ تومان بازگشایی شد. در حال حاضر قیمت دلار صعودی است و به رقم ۵۲ هزار و ۷۵۰ تومان رسیده است.

از ابتدای معاملات امروز، قیمت دلار پشت خطی نیز صعودی بوده و اکنون روی رقم ۵۳ هزار تومان قرار گرفته است. بر همین اساس، معامله‌گران پیش‌بینی می‌کنند قیمت دلار امروز هم روند صعودی خود را ادامه دهد.در سمت دیگر ماجرا، بازارساز دوباره یه سیاست خبردرمانی پناه برده و از مصاحبه‌های تلویزیونی برای کنترل قیمت دلار بهره می‌گیرد. این در حالی‌ست که افزایش تنش‌ها در منطقه خاورمیانه، دورنمای سیاسی و اقتصادی را اندکی تیره کرده است.

طی روزهای گذشته همچنین دو خبر اعلام شد که نگرانی‌ها را نسبت به کاهش ذخایر و درآمدهای ارزی کشور، افزایش داد؛ نخست اینکه اعلام شد، دولت‌ها تا کنون ۱۰۰ میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی پول استقراض کرده‌اند که این پول هرگز به صندوق بازنخواهد گشت.دوم اینکه اعلام شد ایران تخفیف خود را روی قیمت نفت صادراتی به چین کاهش داده است. این خبر باعث ایجاد نگرانی نسبت به کاهش صادرات نفت ایران و در نتیجه کاهش درآمد ارزی شد.

در همین حال، با قرار گرفتن در سه ماهه پایانی سال، کسری بودجه دولت، بیش از پیش خود را نشان خواهد داد که فشار زیادی را بر قیمت دلار وارد می‌کند. در همین ارتباط، نظریه دیگری قائل بر این است که بازارساز با افزایش تعمدی قیمت دلار ممکن است در سودای برداشت سود از معاملات بازار باشد.

هشتگ: , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.