stat counter
تاریخ : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 28 April , 2024
  • کد خبر : 470278
  • 29 دی 1402 - 14:15
1

سامانه «مجید» پهپاد‌های حمله‌ور را منهدم کرد

سامانه «مجید» پهپاد‌های حمله‌ور را منهدم کرد
قلم | qalamna.ir :
گروه سیاسی: سامانه سلاح پدافند هوایی مجید پهپاد‌های حمله‌ور را منهدم کرد.
سامانه‌های موشکی ارتفاع کم مجید طی فرایند عملیاتی، پهپاد‌های حمله‌ور به منطقه رزمایش را مورد اصابت و انهدام قرار داد.
خبرآنلاین، سامانه سلاح پدافند هوایی مجید که با نام تجاری AD-۰۸ نیز شناخته می‌شود، یکی از جدیدترین سامانه‌های تولید شده توسط صنعت دفاعی کشورمان است که در حقیقت یک سامانه سلاح زمین به هوای با برد و ارتفاع کوتاه است.
مجید که نام آن از نام شهید مدافع حرم مجید قربانخانی الهام گرفته شده است، قابلیت انجام عملیات در تمام شرایط آب و هوایی را دارد و می‌تواند به صورت همزمان با ۴ هدف اعم از انواع پهپادها، موشک‌های کروز، بالگرد‌ها و دیگر اهداف با قابلیت مانور کم درگیر شود و به سمت آن‌ها موشک شلیک کند.
سامانه سلاح مجید از چهار بخش عمده تشکیل شده است که این چهار بخش شامل سیستم الکترواپتیکی شناسایی و ردیابی اهداف، فرماندهی کنترل آتش، لانچر با چهارعدد محفظه موشک و موشک‌های پدافندی AD-۰۸ است.
اصلی‌ترین بخش این سامانه که همان سیستم کشف و رهگیری اهداف است، یک سیستم الکترواپتیکی است که وظیفه کشف هدف و هدایت سیستم را بر عهده دارد. برد این سیستم ۱۵ کیلومتر است و قابلیت کشف ۳۶۰ درجه در سمت و ۰ تا ۱۲ درجه در ارتفاع را دارد.
اما موشک‌های سامانه مجید که به سمت هدف شلیک می‌شوند، موشک‌هایی جدید است که توسط صنایع دفاعی کشورمان توسعه یافته است. این موشک‌ها که AD-۰۸ نام دارند، می‌توانند در حداکثر برد ۸ کیلومتری و حداکثر ارتفاع ۶ کیلومتری اهداف را منهدم کنند.
نحوه هدایت این موشک‌ها به صورت پسیو (بدون انتشار موج) و از نوع آشیانه‌یاب تصویرساز حرارتی است و همچنین از فیوز‌های مجاورتی برخوردارند که باعث افزایش قابلیت اطمینان سامانه جهت انهدام اهداف مورد نظر می‌شود.

هشتگ: , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.