stat counter
تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024
  • کد خبر : 470281
  • 29 دی 1402 - 14:15
0

با هیچ کسی تعارف نداریم، حتی اروپایی ها!

با هیچ کسی تعارف نداریم، حتی اروپایی ها!
قلم | qalamna.ir :
گروه سیاسی: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بامداد سه شنبه ۲۶ دی ماه، مقر جاسوسی موساد در شهر اربیل عراق و مقر تروریست‌های داعش در سوریه را با استفاده از موشک‌های بالستیک منهدم کرد. ۲۷ دی ماه نیز دو مقر مهم گروهک تروریستی جیش الظلم در خاک پاکستان توسط موشک و پهپاد منهدم شد. این حمله با واکنش‌های مختلفی از سوی اهالی سیاست روبه‌رو شد.
چنانچه اسماعیل کوثری، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفتگویی با خبرگزاری خبرآنلاین، در واکنش به حمله موشکی سپاه به مقر تروریست‌ها بیان کرد: «این حمله با درخواست مردم برای اقدام بسیار قوی در مقابل جنایت بی‌رحمانه‌ای که به اسم داعش اما با دستور آمریکا و رژیم صهیونیستی، در استان کرمان و در جوار مزار شهید حاج قاسم عزیز صورت گرفته بود، انجام شد. این حمله با اطلاعات دقیق و مکان مشخص هم در اربیل عراق و هم در سوریه انجام شد و به طور دقیق مکان و زمان آن را خودمان انتخاب کردیم.»
در همین راستا، محمود عباس‌زاده مشکینی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی، در گفتگو با خبرگزاری خبرآنلاین، با اشاره به حمله موشکی سپاه به مقر تروریست ها گفت: مرزهای ما محدود به مرزهای جغرافیایی روی نقشه زمین نیست. مرزهای ما، مرز منافع ملی و امنیت ما است.
وی با بیان اینکه هر گروه و جریانی در هرجای دنیا خواست به منافع ملی ما آسیب بزند، تعارفی با آنان نداریم؛ بیان کرد: از همه کشورها هم انتظار داریم خاک خودشان را به عنوان پایگاه گروه‌ها و جریاناتی که به امنیت و مرزهای منافع ملی ما آسیب می‌زنند، قرار ندهند. جمهوری اسلامی ایران کشوری مقتدر است و تعارفی هم ندارد.
عباس زاده با اشاره به حمله سپاه به مقر تروریست‌ها در اربیل و سوریه گفت: این گروه که در این مناطق پناه گرفته بودند براساس اطلاعات دقیق سپاه به داعش و موساد وابسته بودند. همچنین چندین بار از این مکان ها به امنیت کشور ما آسیب زده و تعرض کرده بودند. حق آنان حتی برخوردی محکم‌تر از این بود.
این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: درباره امنیت و منافع کشور خودمان با هیچ گروه و کشوری تعارف نداریم، اگر از اروپا هم به کشور ما آسیب بزنند، باز هم تعارف نخواهیم کرد. همانطور که جمهوری اسلامی اجازه نمی‌دهد از داخل خاک ما به منافع کشورهای همسایه تعرض شود، از آنان هم انتظار داریم خاک خودشان را در اختیار گروه‌های تروریستی و گروه‌هایی که دستشان به خود ملت آغشته است، قرار ندهند و الا حملات و ضربات سنگین‌تری در انتظارشان است.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در پاسخ به این سوال که آیا برخوردهای بیشتری با تروریست‌ها در راه است، گفت: هرگروه و جریانی که بخواهد به امنیت و مرزهای منافع ملی ما آسیب بزند با جدیت با آنان برخورد خواهیم کرد.
نماینده  مشکین شهر گفت: حمله سپاه به تروریست ها برای حراست از صلح، حراست از امنیت مردم است. تروریست‌ها عوامل شناخته شده‌ای هستند و از آنان اطلاعات داریم. اینان نه به مردم عراق رحم می‌کنند، نه به مردم سوریه و اگر دستشان برسند نه به مردم ایران. بخش قابل توجهی از عملکرد نیروهای امنیتی و سپاه برای تثبیت صلح، امنیت و سلامت مردم و همچنین برای حراست، حمایت و تضمین صلح و امنیت در کشور و منطقه ماهیت بازدارندگی دارد.

 

هشتگ: , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.