stat counter
تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024
  • کد خبر : 470292
  • 29 دی 1402 - 14:18
0

چادر هدیه ایرانی‌ها به اسلام بود

چادر هدیه ایرانی‌ها به اسلام بود
قلم | qalamna.ir :
گروه سیاسی:  دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور در شانزدهمین همایش فعالان عرصه امر به معروف و نهی از منکر استان قم با اشاره به اینکه امام حسین علیه السلام برای احیای امر به معروف و نهی از منکر قیام کردند، اظهار داشت: اگر مردم اعمال عبادی را به صورت کامل انجام دهند، ولی ولایت خداوند را نداشته باشند پیروی از طاغوت است.
جماران، حجت الاسلام محمد حسین طاهری با تاکید بر اینکه باید برای اقامه حدود و شریعت الهی در جامعه قیام کرد، تصریح کرد: در جامعه اسلامی چیزی به نام «به من چه»، «به تو چه» و «دلم می‌خواهد» نداریم، آن چیزی که خداوند می‌خواهد باید انجام شود تا جامعه به رستگاری برسد.
وی در ادامه به آیاتی از قرآن درباره امر به معروف و نهی از منکر اشاره کرد و گفت: فیلم ضد دین با پول بیت المال ساختن، سود مرکب و جریمه دیرکرد در نظام بانکی و رها بودن فضای مجازی از منکراتی است که باعث می‌شود دعا مستجاب نشود و رحمت الهی دور شود.
وی با اشاره به اینکه جامعه بدون امر به معروف به تعبیر امیر المومنین علیه السلام مرده است، عنوان کرد: امر به معروف از همه فرائض مهم‌تر است و اگر فسادی در جامعه شود و در قبال آن موضع گرفته نشود جامعه آسیب خواهد دید.
دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور دو وظیفه مهم ستاد امر به معروف و نهی از منکر را نظارت بر منکر و معروف در جامعه و ترویج معروف و نهی از منکر برشمرد و بیان داشت: نظارت مردم بر دولت و ترویج مردمی امر به معروف و نهی از منکر مورد نظر است.
وی آموزش، عفاف و حجاب، تشکلات مردمی و حمایت از آمران معروف و ناهیان منکر را از وظایف ستاد امر به معروف و نهی منکر خواند و ابراز کرد: آمر به معروف باید آموزش عقاید دینی داشته باشد و در این زمینه مدل‌های مختلف آموزشی را ستاد امر به معروف طراحی کرده است.
حجت الاسلام طاهری آموزش مبانی برگرفته از آیات، روایات و سیره اهل بیت علیهم السلام، مسائل حقوقی و مهارت‌های ارتباطی را با اهمیت دانست و مطرح کرد: حضور در دانشگاه و حوزه با برپایی کرسی‌های آزاد اندیشی، برگزاری جشنواره‌های فرهنگی و حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر از جمله کار‌های ستاد امر به معروف و نهی از منکر است.
دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور با تاکید بر اینکه اگر فسادی در جامعه رخ دهد باید به صورت قاطع برخورد شود، تصریح کرد: طبق قانون از آمر به معروف و ناهی منکر باید حمایت شود و کسی که در این راه آسیب دید جانباز و کسی که کشته شود شهید است.
وی با اشاره به اینکه دشمن سعی دارد عفاف و حجاب را به امری شخصی تبدیل کند، عنوان کرد: هویت تاریخی، ملی و مذهبی ایران باید احیا شود، تاریخ نشان داده که زنان ایرانی همیشه حجاب چادر داشتند و چادر هدیه ایرانی‌ها به اسلام بود.
طاهری با تاکید بر اینکه دشمن به بهانه حجاب دنبال از بین بردن اصل خانواده است، تصریح کرد: نباید اجازه داده شود که بی حجابی در جامعه اسلامی رواج پیدا کند و لذت بی حجابی چشیده شود.
دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور با اشاره به حضور میلیونی مردم در تشییع جنازه شهید سلیمانی، گفت: با همکاری تشکلات مردمی و نهاد‌ها و سازمان‌های فرهنگی با تذکر لسانی می‌توان معضل بی حجابی در جامعه را از بین برد.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.