stat counter
تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024
  • کد خبر : 470294
  • 29 دی 1402 - 14:18
1

پولدار‌ها کجا زندگی می‌کنند؟

پولدار‌ها کجا زندگی می‌کنند؟
قلم | qalamna.ir :
گروه اقتصادی: آمریکا با سهم ۴۰ درصدی جمعیت میلیونرهای جهان پیشتاز است و چین و فرانسه پس از آن در رتبه بعدی قرار دارند.  ایالات متحده دارای ۲۲٫۷ میلیون میلیونر است. اکثر این میلیونرها در ارزش دارایی‌های شان در محدود ثروت ۱ تا ۵ میلیون دلار قرار دارند که ۸۷ درصد فهرست ثروتمندان جهان را تشکیل می‌دهند. ایالات متحده با سهم خیره کننده ۴۰ درصدی از ثروتمندان بزرگ جهان در میان جمعیت میلیونرهای جهان پیشتاز است. طبق گزارش Visual Capitalist با استفاده از داده‌های UBS و Credit Suisse ایالات متحده دارای ۲۲٫۷ میلیون میلیونر است که از چین با ۶٫۲ میلیون و فرانسه با ۲٫۸ میلیون نفر پیشی گرفته است. ایالات متحده تقریبا ۴ درصد از جمعیت جهان را در خود جای داده اما دارای ۲۲٫۷ میلیون میلیونر است که از مجموع هشت کشور برتر بعدی پیشی گرفته است. افراد فوق ثروتمند که بیش از ۱۰ میلیون دلار دارند درصدی کم تری یعنی ۴٫۶ درصد ثروتمندان را شامل می‌شوند.
  فرارو به نقل از دیلی میل، در حالی که میلیاردرهایی مانند ایلان ماسک عناوین اخبار را به خود اختصاص می‌دهند جامعه میلیونرهای گسترده تر و پرجمعیت تری در ایالات متحده وجود دارد. تا سال ۲۰۲۳ میلادی نزدیک به ۲۲ میلیون میلیونر در آن کشور وجود داشته است از جمله چهره‌های آشنایی چون دواین جانسون بازیگر و ورزشکار حرفه ای، دالی پارتن خواننده و بازیگر و جنیفر لوپز خواننده و بازیگر. ایلان ماسک به عنوان ثروتمندترین فرد در ایالات متحده با دارایی خالص ۲۵۱ میلیارد دلاری شناخته می‌شود و از جف بزوس با ۹۰ میلیارد دلار دارایی خالص پیشی گرفته است. از دیگر میلیاردرهای برجسته می‌توان به لری الیسون بنیانگذار و مدیر عامل شرکت اوراکل، وارن بافت سرمایه گذار و نیکوکار امریکایی، بیل گیتس مدیر عامل سابق مایکروسافت و مارک زاکربرگ بنیانگذار فیس بوک اشاره کرد.
با این وجود، علیرغم ثروت قابل توجه ثروتمندترین بودن در آمریکا با چالش‌هایی مواجه است. افزایش قیمت‌ها و افزایش نرخ تورم بر قدرت خرید آنان تاثیر می‌گذارد درست مانند تاثیری که بر روی زندگی اکثریت جمعیت طبقه متوسط امریکا قابل مشاهده است. نشریه فوربس در این باره می‌نویسد که مسائل مالیاتی به طور روزافزون به دغدغه ای برای افراد ثروتمند تبدیل می‌شوند. آن نشریه می‌نویسد: “ساختن و حفظ ثروت در طول نسل‌های  متمادی نیازمند برنامه ریزی مالی استراتژیک است”. مطالعه ای که در ماه نوامبر منتشر شد نشان داد که تنها بخش بسیار کمی از میلیونرها واقعا احساس ثروت می‌کنند. براساس نظرسنجی Ameriprise Financial از بیش از ۳۰۰۰ بزرگسال تنها ۸ درصد از آمریکایی‌هایی که حداقل ۱ میلیون دلار دارایی قابل سرمایه ‌گذاری دارند خود را ثروتمند می‌‌دانند. این رقم به حدود ۲۴۰ نفر می‌رسد. در میان میلیونرها ۳۱ درصد گفته اند که خود را عضوی از “طبقه متوسط” می‌دانند در حالی که ۶۰ درصد آنان گفته اند که جزو “طبقه متوسسط رو به بالا” هستند. این یافته‌ها تاثیر تورم، نرخ بهره بالاتر و عدم اطمینان اقتصادی را بر ثروتمندترین افراد کشور آشکار می‌کند. کم تر میلیونر امریکایی ای پیدا می‌شود که در شرایط فعلی نسبت به وضعیت مالی خود اطمینان خاطر  داشته باشد.
اگرچه نرخ تورم در امریکا از بالاترین سطح چهار دهه خود یعنی ۹٫۱ درصد در تابستان گذشته کاهش یافته اما همچنان در نرخ سالانه ۳٫۷ درصد در ماه سپتامبر بسیار بالاتر از هدف ۲ درصدی فدرال رزرو در نوسان بوده است. هزینه‌های استقراض معیار فدرال رزرو هم چنان در بالاترین حد خود در ۲۲ سال گذشته بوده است. بانک مرکزی آمریکا نرخ بهره را از پایین ترین نرخ تاریخ ۰٫۵ درصد در آوریل ۲۰۲۰ به ۵٫۵ درصد امروز رساند. هفته گذشته “کن گریفین” سرمایه‌گذار میلیاردر هشدار داد که تورم پایه بالاتر ممکن است برای دهه‌‌ها آینده در ایالات متحده باقی بماند و افزایش نرخ‌‌های بهره می‌تواند به یک امر عادی تبدیل شود. این بدان معناست که بسیاری از افراد پردرآمد احساس خوبی ندارند. نظرسنجی شبکه خبری “بلومبرگ” در اوایل سال جاری نشان داد که چگونه یک چهارم آمریکایی‌‌هایی که بیش از ۱۷۵۰۰۰ دلار درآمد دارند خود را “بسیار فقیر” یا “فقیر” توصیف می‌کنند  و نیمی از ۱۰۰۰ آمریکایی مورد بررسی قرار گرفته موقعیت معیشتی و مالی خود را صرفا “راحت” توصیف کرده بودند و نه “ثروتمند” یا “بسیار ثروتمند”.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.