stat counter
تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024
  • کد خبر : 470420
  • 02 بهمن 1402 - 20:09
0

خدمت به مردم؛ شرط قرار گرفتن در لیست شورای ائتلاف نیروهای انقلاب است

خدمت به مردم؛ شرط قرار گرفتن در لیست شورای ائتلاف نیروهای انقلاب است
رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی خوزستان گفت: نامزدهایی در لیست ائتلاف نیروهای انقلابی قرار می‌گیرند که نوکر و خدمتگزار مردم باشند.
قلم | qalamna.ir :

سید احمد پورفرجی رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی خوزستان با اشاره به اینکه استان خوزستان در آستانه‌ی انتخابات رنگ‌وبوی انتخاباتی گرفته است، اظهار کرد: با توجه به بازدیدهایی که از تمامی مناطق استان صورت گرفته است، خوزستان جزو استان‌های برتر از نظر فعالیت‌های انتخاباتی است.

وی با بیان اینکه اقوام پای کارِ انتخابات در خوزستان هستند، ادامه داد: در شهرستان‌ها و مناطق روستایی اقوام در حال رایزنی، تبادل نظرو جمع‌بندی برای حمایت از کاندیداهای مورد نظر خویش هستند و به اصطلاح تنور انتخابات در استان خوزستان گرم است.

پورفرجی خاطرنشان کرد: در حال حاضر تمامی گروه‌های سیاسی اعم از اصول‌گرایان و اصلاح‌طلبان در زیر چتر نظام فعال هستند تا کاندیداهای مورد نظر خود را به مردم معرفی کنند و در نهایت این مردم هستند که با شناختی که به دست می‌آورند، کاندیدای اصلح را انتخاب می‌کنند.

رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی خوزستان با بیان اینکه شرکت در انتخابات یک حق فردی و همچنین یک تکلیف شرعی است، گفت: بر اساس فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی یکی از حقوق انفرادی مردم شرکت در انتخابات است از سوی دیگر حضور در عرصه‌ی انتخابات یک بایدِ شرعی نیز محسوب می‌شود و ما موظف هستیم برای اعتلای دین، انقلاب و کشور در پای صندوق‌های رای حاضر شویم.

مشکلات اقتصادی نافیِ حضور در انتخابات نیست

وی با اشاره به وجود مشکلات اقتصادی در کشور گفت: علی‌رغم وجود مشکلات اقتصادی، افراد نباید از حق خود مبنی بر شرکت در انتخابات بگذرند و هیچ مشکلی نباید نقش بازدارندگی در انجام تکلیف شرعی ما ایفا کند چرا که خدای ناکرده اگر میزان مشارکت کم باشد، این کاهش مشارکت روی مسائلی چون امنیت ملی و حوزه‌های اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی موثر خواهد بود.

پورفرجی یادآور شد: پشتوانه کشور ما قرآن و عترت است و ما بر اساس این نوع نگاه باید در مسئله انتخابات ورود کنیم و زمینه حضور حداکثری را فراهم کنیم.

نمایندگانی که به نارضایتی مردم دامن زدند در عملکرد خود بازنگری کنند

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه « با توجه به عملکرد ضعیف برخی از نماینده‌های فعلی خوزستان که توسط شورای ائتلاف به مردم معرفی شدند، چگونه می‌خواهید دوباره اعتماد عمومی را جلب کنید،؟» گفت: مردم از برخی از نمایندگان گله‌مند هستند و این نارضایتی حق مسلم مردم است. نمایندگانی که مردم از عملکرد آنها رضایت ندارند باید در عملکرد خود بازنگری کنند و باید در جمع مردم حاضر شوند و به سوالات چالشی آنان که به حق هم هست، پاسخ دهند.

پورفرجی با بیان اینکه مردم از تمامی مسائل آگاه هستند، ادامه داد: مردم ما بسیار فهیم، آگاه به مسائل سیاسی و اقتصادی و مطالبه‌گر هستند و کاندیداهای مجلس باید بدانند که خدمتگزار و نوکر مردم هستند.

وی همچنین در خصوص نمایندگان رد صلاحیت شده‌ای که دوره پیشین در لیست شورای ائتلاف بودند، گفت: ما در انتظار نظر نهایی شورای نگهبان در این خصوص هستیم.

در حال جمع‌بندی برای ارائه لیست هستیم 

پورفرجی در خصوص وضعیت لیست‌های شورای ائتلاف گفت: اعضای شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی خوزستان در حال جمع‌بندی و بررسی کاندیداها هستند و یکسری بازنگری‌ها انجام دادیم که امیدواریم ظرف هفته‌های آینده وضعیت لیست‌ها مشخص خواهد شد.

وی نگاه خدمتگزارانه به مردم را یکی از شروط مهم برای قرارگیری افراد در لیست شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی خوزستان دانست و تصریح کرد: علی‌رغم اینکه تدیّن کاندیداها باید برای ما اثبات شود، نوع نگاه آنها  نیز که باید در راستای خدمتگزاری به مردم از شروط مهم قرار گیری نامزدها در لیست شورای ائتلاف است.

پورفرجی افزود: تخصص کاندیداها نیز از موارد مهم دیگری است که برای ارائه لیست مورد بررسی قرار می‌گیرد. چرا که ما نمایندگانی می‌خواهیم که در کمیسیون‌ها اظهار نظر تخصصی کنند و در مسائلی نظیر امنیت ملی و مسائل سیاسی، اقتصادی و فرهنگی صاحب‌نظر باشد. ما نیروی فیزیکی نمی‌خواهیم بلکه نیرویی می‌خواهیم که حرفی برای گفتن داشته باشند.

رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی خوزستان در پاسخ به این سوال که آیا در لیست ائتلاف بانوان هم حضور دارند، خاطرنشان کرد: در حال حاضر بانوان در تشکیلات شورای ائتلاف نیروهای انقلاب و ستادهای اجرایی نقش‌های مهم و تاثیرگذاری ایفا می‌کنند و حتما از حضور بانوان توانمند در لیست ائتلاف استفاده خواهیم کرد.

هشتگ: , , , , , , , , ,
  • منبع : فارس

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.