stat counter
تاریخ : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 28 April , 2024
  • کد خبر : 470459
  • 04 بهمن 1402 - 2:15
1

وکیل محمد قبادلو: آماده مناظره علنی هستم

قلم | qalamna.ir :
امیر رئیسیان شامگاه دوشنبه، دوم بهمن، با انتشار ابلاغیه الکترونیکی شعبه دوم اجرای احکام کیفری دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان رباط کریم، خبر داد که ابلاغیه اجرای حکم اعدام آقای قبادلو «چند ساعت پیش» برای او ارسال شده است. رئیسیان در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «هر تصمیمی در فرایند ماده ۴۷۷ گرفته شده باشد نافیِ حق محمد قبادلو برای رسیدگی مجدد در راستای اعاده‌ دادرسی نیست و در نتیجه اجرای حکم محمد قبادلو هیچ مجوز قانونی ندارد و بی‌تردید قتل محسوب می‌گردد.»
رئیسیان، وکیل قبادی، در واکنش به خبر خبرگزاری رسمی قوه قضائیه ایران مبنی بر رد اعاده دادرسی این متهم در دیوان عالی کشور برای دو بار و نیز رد ادعای اختلالات روانی او، در شبکه ایکس نوشت: «پس در حضور رسانه‌ها مناظره کنیم با اسناد و احکام پرونده.» او همچنین اضافه کرد: «خبرگزاری میزان اگر راست می‌گوید شماره و تاریخ صدور این حکم را اعلام کند. در این پرونده حکم قطعی قصاص در اعاده دادرسی توسط شعبه اول دیوان عالی کشور نقض شده است و پس از آن شعبه هم‌عرض هم حکم نداده است. حکم دیگری هم به ما ابلاغ نشده است.»
با وجود اظهارات رئیسیان، درخواست سازمان عفوبین‌الملل برای توقف حکم اعدام این جوان، درخواست خانواده محمد قبادلو از خانواده فرید کرم‌پور حسنوند، مأمور نیروی انتظامی که قبادلو از جمله به کشتن او متهم بود، برای صرف‌ نظر از «قصاص» فرزندشان، درخواست کلارا بونگر، نماینده پارلمان فدرال آلمان و کفیل سیاسی قبادلو، مبنی بر فشار بر مقامات جمهوری اسلامی برای نقض این حکم و درخواست‌های گسترده در فضای مجازی فارسی‌زبان برای توقف اعدام، این جوان معترض سحرگاه روز سه‌شنبه، سوم بهمن، اعدام شد.
این در حالی است که طی یک سال گذشته، بارها خانواده او و نیز سازمان عفو بین‌الملل اعلام کرده بودند که این زندانی جوان مبتلا به اختلال روانی بوده و اتهامات انتسابی او مبتنی بر اعترافات اخذ شده در روندی پنهانی بوده است. معصومه احمدی، مادر محمد قبادلو، سال گذشته با انتشار ویدئویی خبر داد که فرزندش دارای اختلال دو قطبی بوده و مصرف داروهایش را از مدتی پیش از اعتراضات متوقف کرده بود. دست‌کم ۱۵ وکیل دادگستری دیگر چون علی مجتهدزاده، مصطفی دانشجو، ماهدخت دامغانپور، شیما قوشه، و محسن برهانی هم تأکید کردند که اجرای حکم قصاص محمد قبادلو در حالی که قبلا توسط دیوان عالی نقض شده بود غیرقانونی است.
کاربران شبکه‌های مجازی فارسی‌زبان که از زمان شنیدن خبر تصمیم قوه قضائیه برای اعدام این جوان معترض، تلاش داشتند با هشتگ‌های «اعدام نکنید» و نام او «صدای محمد قبادلو» باشند، پس از انتشار خبر اعدام او نیز، نسبت به این اقدام واکنش نشان داده‌اند. محمد قبادلو نهمین فردی است که در جریان اعتراضات سال گذشته بازداشت شد و سپس اعدام شده است؛ پیش از او محسن شکاری، مجیدرضا رهنورد، محمدمهدی کرمی، محمد حسینی، صالح میرهاشمی، سعید یعقوبی، مجید کاظمی و میلاد زهره‌وند اعدام شده‌اند.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.