stat counter
تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024
  • کد خبر : 470780
  • 13 بهمن 1402 - 2:15
1

برنامه مجلس فاقد زمان‌بندی است

برنامه مجلس فاقد زمان‌بندی است
قلم | qalamna.ir :
گروه سیاسی: رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره مجلس از «برنامه تحقق سیاست‌های کلی نظام قانونگذاری»، گفت: برنامه ارائه‌شده مجلس فاقد زمان‌بندی لازم است و در حالی که باید اقدامات انجام شده در آن گزارش می‌شد، فقط برخی عناوین در قالب اصلاح قوانین و برخی مواد آیین‌نامه داخلی مجلس گزارش شده است.
ایسنا آیت‌الله صادق آملی لاریجانی در جلسه هیئت عالی نظارت که با هدف بررسی گزارش مجلس شورای اسلامی درباره «برنامه تحقق سیاست‌های کلی نظام قانونگذاری» تشکیل شد، اظهار کرد: برنامه ارائه‌شده مجلس فاقد زمان‌بندی لازم است. مجلس شورای اسلامی باید اقدامات انجام‌شده را گزارش می‌کرد تا هیئت عالی نظارت به بررسی آن‌ها بپردازد، نه آنکه فقط برخی عنوان‌ها را در قالب اصلاح قوانین و برخی مواد آیین‌نامه داخلی مجلس گزارش کند.
 در این جلسه همچنین محمدباقر ذوالقدر، دبیر هیئت عالی نظارت با اشاره به سند الزامات تحقق سیاست‌های کلی نظام، گفت: مجلس شورای اسلامی موظف به ارائه برنامه قوه مقننه درباره نحوه تحقق و اجرای سیاست‌های کلی نظام قانونگذاری به مجمع تشخیص مصلحت نظام است که این برنامه هرچند با تاخیر، ولی تهیه شده و برای مجمع تشخیص مصلحت نظام ارسال شده است و اکنون در دستور بررسی هیات عالی نظارت از منظر تطبیق با معیار‌های مصرح در بند «ج» و «د» سند الزامات تحقق سیاست‌های کلی نظام، قرار دارد.
رئیس کمیسیون مشترک دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز در این زمینه توضیحاتی درباره نحوه بررسی و ارزیابی برنامه نحوه تحقق و اجرای سیاست‌های کلی نظام قانونگذاری در کمیسیون مشترک ارائه کرد.
در پایان نشست هیئت عالی نظارت پس از بررسی و شور و ارائه توضیحات نماینده رئیس مجلس شورای اسلامی، نماینده رئیس‌جمهور و بیان دیدگاه‌های اعضای هیئت و با توجه به نحوه اقدامات مجلس شورای اسلامی برای اجرای سیاست‌های کلی نظام قانونگذاری، ادامه بررسی برنامه مجلس شورای اسلامی با هدف تحقق و اجرای سیاست‌های کلی قانونگذاری به جلسات آینده موکول و مقرر شد مجلس شورای اسلامی، آخرین اقدامات انجام گرفته در این زمینه را گزارش دهد تا بررسی موضوع در هیئت عالی نظارت به شکل دقیق‌تری انجام شود.

هشتگ: , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.