stat counter
تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024
  • کد خبر : 471009
  • 20 بهمن 1402 - 2:16
0

یک پیش‌بینی مهم از قیمت طلا و سکه

یک پیش‌بینی مهم از قیمت طلا و سکه
قلم | qalamna.ir :
گروه اقتصادی: یک فعال بازار طلا با بیان اینکه قیمت جهانی طلا و نرخ ارز دو عامل افزایش قیمت سکه و طلا بود پیش بینی کرد بازار طلا در اسفند ماه رونق بگیرد.
اقتصاد آنلاین، قیمت سکه و طلا در دو روز گذشته افزایشی بود و هر قطعه سکه تمام بهار آزادی به ۳۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان رسید هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز به مرز ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان نزدیک شد.
در همین رابطه محمد کشتی آرای، عضو سابق اتحادیه طلا و جواهر تهران درباره وضعیت بازار طلا گفت: در دو روز اخیر دو عامل همیشگی اثر گذار بر قیمت طلا افزایش یافت؛ یکی قیمت جهانی طلا بود که روز اول هفته و دیروز ۲۰۲۴ دلار بود، اما امروز به ۲۰۳۵ دلار رسید این ۱۱ دلار افزایش در بازار تاثیر داشت از طرف دیگر در بازار ارز به دلیل تعطیلاتی که در پیش هست تقاضایی ایجاد که نرخ ارز را افزایش داده است.
وی افزود: همچنین با توجه به اینکه عید مبعث از اعیادی هست که بسیاری مراسم شادی دارند و برای هدایا سکه خریداری می‌کنند در بازار نیز تقاضایی ایجاد شده است. این عوامل نوسان افزایشی قیمت طلا و سکه در دو روز اخیر بود.
کشتی آرای در پاسخ به این سوال که مسدودی حساب‌ها چه تاثیری در بازار داشته است نیز گفت: مسدودی حساب‌های طلا فروشان قبلا در دوره‌های گذشته نیز بوده است که در بازار اثری نداشت. از طرف دیگر در اتاق طلا و ارز بانک مرکزی حراج‌های پی در پی طلا را داشتیم و می‌توان گفت این عوامل در بحث قیمت طلا و سکه یکدیگر را پوشش دادند. اما انس و ارز دو عامل اصلی در نوسان بازار بوده اند.
وی در پیش‌بینی از بازار سکه و طلا در روز‌های آینده نیز گفت: بازار تقریبا تا دوشنبه تعطیل است و احتمالا قیمت‌های کنونی تا دوشنبه باقی خواهد ماند، اما در تعطیلی، بازار دست فضای مجازی است و ممکن است شاهد قیمت‌های کاذب باشیم.
این فعال بازار طلا افزود: تقریبا نیمه سوم اسفند ماه رمضان آغاز می‌شود در چند روز اخیر به نظر می‌رسد بازار رونق گرفته است و احتمال دارد این رونق تا ۲۰ اسفند در بازار طلا باشد.

هشتگ: , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.