stat counter
تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024
  • کد خبر : 471086
  • 22 بهمن 1402 - 18:24
1

سفارت ایران در لندن گزارش «دیلی‌میل» را رد کرد

سفارت ایران در لندن گزارش «دیلی‌میل» را رد کرد
قلم | qalamna.ir :
گروه سیاسی: پس از آنکه، روزنامه بریتانیایی «دیلی مِیل» در یک گزارش «اختصاصی» مدعی شد که جمهوری اسلامی ایران برای «جاسوسی» از یهودیان و همچنین مخالفان خود در بریتانیا، مسلمانانی را در این کشور اجیر کرده و به خدمت گرفته است، کاردار سفارت جمهوری اسلامی ایران در لندن چنین اقداماتی را تکذیب و این گزارش را رد کرد. مهدی حسینی در پستی در شبکه ایکس نوشت «بار دیگر، داستانی ماجراجویانه و هالیوودی برای سرگرم کردن مخاطب و فروش بیشتر در آخر هفته، اما این بار توسط یک روزنامه معمولی. تمامی این اتهامات نابخردانه و بی‌اساس بارها از سوی مقامات ایران به‌طور قاطع رد شده است». در همین خال، وزارت کشور بریتانیا در واکنش دیلی میل گفته است «با ارزیابی مستمر تهدیدهای بالقوه، همواره در برابر مخاطرات ناشی از کشورهای خارجی ایستادگی خواهد کرد.» مقامات اطلاعاتی بریتانیا پائیز امسال گفتند خطرات ناشی از ایران برای مردم و منافع بریتانیا از تهدیدهای ناشی از چین و روسیه بیشتر شده است.
جزئیات گزارش دیلی میل
براساس گزارش روزنامه دیلی میل که در شماره روز شنبه ۲۱ بهمن این روزنامه منتشر شده، عواملی از سپاه پاسداران با برقراری ارتباط با شیعیان بریتانیایی که برای زیارت اماکن مذهبی به ایران و عراق می‌روند، آن‌ها را در راستای اهداف خود به کار می‌گیرند. دیلی میل به نقل از مقامات اسرائیلی و بریتانیایی نوشت از افراد یادشده خواسته می‌شود در بازگشت به بریتانیا در مورد یهودیان برجسته در این کشور یا اهدافی مانند کنیسه‌ها اطلاعات گردآوری کنند. یک مقام اسرائیلی به این روزنامه گفت از بعد از حمله گروه افراطی حماس به اسرائیل در روز هفتم اکتبر – ۱۵ مهر، اسرائیل سطح هشدارهای خود به بریتانیا در ارتباط با هدف قرار گرفتن احتمالی از سوی جمهوری اسلامی ایران و مهره‌های مرتبط با تهران را به میزان زیادی افزایش داده است.  دیلی میل به نقل از کارشناسان افزود برخی از ایرانیانی نیز که به عنوان دانشجوی بین‌المللی با بورسیه دولتی برای «تحصیل» به دانشگاه‌های انگلیس می‌روند، عملاً جاسوس هستند.
اکثریت پیروان اسلام در بریتانیا سنی هستند اما حدود ۴۰۰ هزار تن از مسلمانان این کشور اصالت شیعی دارند. دیلی میل یک گزارش سال گذشته را یادآوری کرده که براساس آن، دانشجویان یک مؤسسه آموزشی شیعه در ویلزدن گرین در شمال غرب لندن در چارچوب ارتباطات این دانشکده با «جامعه المصطفی» در ایران، به ایران اعزام می‌شدند. وزارت خزانه‌داری آمریکا عیسی جهانگیر، مدیر دانشکده اسلامی لندن را تحریم کرده است. نهادهای اطلاعاتی بریتانیا گفته بودند ایران در سال ۲۰۲۲ درصدد قتل یا ربودن دست‌کم ۱۵ تن از ایرانیان مخالف خود در خاک بریتانیا بود. این گزارش به تلاش جمهوری اسلامی ایران برای هدف قرار دادن مجریان شبکه تلویزیونی ایران اینترنشنال و از جمله به خدمت گرفتن ماگومد (محمد) حسین دوتایف، بزهکار مسلمان اهل چچن که به این اتهام محاکمه و به سه سال محکوم شد، اشاره دارد.
هفته گذشته رادیو سوئد در گزارشی در خصوص شیوه مشابه جمهوری اسلامی ایران برای فعال کردن یک «سلول خفته» اعزامی به سوئد نوشت یک زوج ایرانی که در پوشش «پناهجویان افغانی» به آن کشور اسکاندیناوی رفتند، بعد از مدتی برای مأموریتی که در آن سه یهودی برجسته سوئدی را «ترور کنند»، فعال شدند. رادیو سوئد از اخراج آن زوج خبر داد.
 

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.