stat counter
تاریخ : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 28 April , 2024
  • کد خبر : 471106
  • 23 بهمن 1402 - 14:16
1

پیش بینی کاهش قیمت سکه به این سه دلیل

پیش بینی کاهش قیمت سکه به این سه دلیل
قلم | qalamna.ir :
گروه اقتصادی:بنا بر اعلام سایت اتحادیه طلا و جواهر قیمت سکه امامی در یک هفته گذشته مسیر کاهش را دنبال کرده است. این فلز زرد رنگ داخلی که در چند وقت گذشته در محدوده ۳۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان معامله شده بود در اولین روز هفته جاری تا ۳۲ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان پایین آمد. بررسی‌ها نشان می‌دهد که روز گذشته به دلیل تعطیلی بازار سکه به‌واسطه ۲۲ بهمن ماه، این فلز زردرنگ داخلی نوسان قابل‌ملاحظه‌ای را ثبت نکرد. همچنین قیمت اونس طلا هم در حدود ۲۰۲۲ دلار به فروش رسید که نسبت به دو روز قبل تقریباً رنج است.

در حال حاضر پیش‌بینی‌ها در مورد قیمت سکه متفاوت است. برخی از معامله‌گران معتقدند در ۲۳ بهمن‌ماه قیمت‌ها احتمالاً به ۳ دلیل نزولی خواهد شد. به عقیده آن‌ها به‌واسطه سود سپرده ۳۰ درصدی و پیش‌فروش خودرو‌های وارداتی، پول و نقدینگی در بازار نیست و پیش‌بینی می‌شود در صورت تزریق بازارساز، شدت ریزش بیشتر شود.
بااین‌حال برخی دیگر هم باور دارند درصورتی‌که دلار نوسان روبه‌جلو را تجربه کند این اتفاق می‌تواند نوسانات بازار سکه را هم تحت‌تأثیر قرار دهد.

فعالان بازار می‌گویند با توجه با قیمت اعلامی اتحادیه طلا، گفته می‌شود که اگر سکه امامی ۳۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان را از دست دهد احتمال عقب‌نشینی تا کف کانال یاد شده وجود دارد. البته به باور عده‌ای از تحلیلگران ماندگاری سکه بالای ۳۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان می‌تواند کفه ترازوی افزایشی‌ها را سنگین‌تر کند.

هشتگ: , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.