stat counter
تاریخ : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 28 April , 2024
  • کد خبر : 471230
  • 27 بهمن 1402 - 14:16
1

مرغ تا پایان سال گران می شود؟

مرغ تا پایان سال گران می شود؟
قلم | qalamna.ir :
گروه اقتصادی: در حالی نرخ مصوب هر کیلو مرغ زنده ۵۰ تا ۵۳ هزار تومان و مرغ گرم ۷۳ هزارتومان است اما هم‌اکنون هرکیلو مرغ زنده ۵۷ هزارتومان و مرغ گرم ۸۰ تا ۸۵ هزار تومان عرضه می‌شود.

اقتصاد۲۴،این روز‌ها شاید شاهد تثبیت قیمت گوشت مرغ در بازار مصرف باشیم، اما روند آهسته و زیرپوستی گرانی مرغ از چشم هیچ خریداری پنهان نمانده، حتی متولیان و مسئولان این بخش نیز به افزایش قیمت‌ها در این بازار اذعان دارند، اما سیاست تثبیت و مقابله با افزایش قیمت‌ها را ندارند.تولیدکنندگان از یکسو از نبود حمایت دولت در راستای تامین نهاده دامی و ضرر و زیان بخش تولید به دلیل افزایش هزینه‌ها می‌گویند و از سوی دیگر به دنبال راهی برای نفوذ بیشتر بر قیمت مرغ در بازار هستند!

تولید مرغ هست اما گران
در همین رابطه غلامحسین جافر، رئیس هیئت مدیره اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی ایران  اظهار کرد: تولید مرغ بیشتر از تقاضای بازار است. در حال حاضر در واحد‌های صنفی پرورش دهنده مرغ گوشتی، جوجه ریزی بیش از نیاز کشور اتفاق افتاده و با ادامه این وضعیت بعید است قیمت مرغ درآخرین ماه سال افزایش پیدا کند.

به گفته این فعال صنفی، البته ناگفته نماند که در این وضعیت مرغ با قیمتی ۸ هزار تومان پایین‌تر از قیمت تمام شده به بازار مصرف وارد می‌شود و این وضعیت باعث وارد شدن خسارت به بخش تولید مرغ در این صنعت شده است.جافر با اشاره به وضعیت تامین و عرضه نهاده‌های دامی برای این صنعت گفت: روند تامین ارز نهاده‌های دامی در حال حاضر خوب است. ذرت که با قیمت پایین‌تر از نرخ مصوب در بازار قابل دسترس است. در مورد سویا نیز نسبت به دو ماه قبل شرایط بهتر است.

تامین نهاده دامی گران است
وی تصریح داشت: اگر وضعیت تامین ارز برای واردات نهاده‌های دامی تغییر و دچار نوسان شود قطعاً نمی‌توان به تثبیت قیمت‌ها در بازار مرغ خوشبینانه نگاه کرد.رئیس هیئت مدیره اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی ایران در پاسخ به این سوال که چرا قیمت مرغ در بازار مصرف این طور در حال تغییر است؟ گفت: هر چند تقاضا برای خرید این محصول پروتئینی زیاد نشده است، اما مقرون به صرفه نبودن تولید شاید دلیلی بر افزایش نوسان قیمت این محصول در بازار باشد و احتمال تغییر در ماه آخر سال به دلیل افزایش تقاضا وجود دارد.

هشتگ: , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.