stat counter
تاریخ : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 28 April , 2024
  • کد خبر : 471299
  • 16 اسفند 1402 - 17:59
0

چرا آرا منتخبان نسبت به جمع آرا اینقدر کم است؟

چرا آرا منتخبان نسبت به جمع آرا اینقدر کم است؟
قلم | qalamna.ir :
گروه سیاسی: محمد مهاجری فعال رسانه‌ای اصولگرا و سردبیر خبرآنلاین امروز به خبرگزاری ایلنا گفته که آمار آرای باطله و سفید در انتخابات ریاست جمهوری ۱۳ درصد بود که به نظر می‌رسد در انتخابات امسال تاحدود ۲۰ درصد پیش رفته است.  وی افزود: وزیر کشور به دنبال این باشند که چرا باید اینقدر بین افرادی که آمدند پای صندوق و رأی دادند و آرایی که برای کاندیداها خوانده شده است، تفاوت وجود داشته باشد؟ وقتی در تهران یک‌میلیون و ۷۰۰ هزار نفر شرکت کردند و نفر اول ۵۰۰ هزار رای به دست آورد، این فاصله یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر را چطور توجیه می‌کنند؟ همه این تعداد به خاطر تعدد آرا نیست، بخش‌ عمده‌ای به خاطر آرای باطله است.
یک گاف در آمار انتخابات در استان تهران

در همین رابطه یک فعال رسانه‌ای در شبکه ایکس نوشت: رسانه‌های دولتی اعلام کرده‌اند در انتخابات ۱۱ اسفندماه، نرخ مشارکت در شهر تهران ۲۴ درصد اما در مجموع استان تهران ۳۴ درصد بوده است. در استان تهران، واجدان شرایط رای ۱۰/۳ میلیون و در تهران ۷/۷ میلیون نفر بوده است. کل آرای تهران، ۱/۸ میلیون «۲۴ درصد» اعلام شده که تبعا باید درصد مشارکت در ۵ حوزه دیگر استان تهران «ریاط‌کریم، ورامین، پاکدشت، دماوند و شهریار» حدود ۷۰ درصد بوده باشد تا میانگین استان به ۳۴ درصد رسیده باشد! اما در ریز آرای اعلام شده هر شهر، میزان مشارکت این شهرها نیز بین ۳۰ تا ۳۵ درصد بوده است! وی برای استناد ارزیابی خود، بریده خبر نتایج آرای حوزه رباط کریم در استان تهران به نقل از خبرگزاری تسنیم را نیز منتشر کرده که به نقل از فرماندار این شهرستان، میزان مشارکت ۳۵ درصد اعلام شده است.
۴ و ۵ درصد!
حتی بر مبنای داده‌های رسانه‌های دولتی، درصد رأی نفر اول هر استان نسبت به کل واجدین شرایطِ در آن استان را در جدول می‌بینید. نفرات اول هر استان بطور متوسط نماینده ۵٪ از جامعه واجدین شرایط آرا هستند.

هشتگ: , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.