stat counter
تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024
  • کد خبر : 471319
  • 17 اسفند 1402 - 14:15
1

 انصارالله: آمریکا گزینه تشدید تنش در دریای سرخ را انتخاب کرد

 انصارالله: آمریکا گزینه تشدید تنش در دریای سرخ را انتخاب کرد

 سخنگوی جنبش انصارالله یمن در سخنانی آمریکا و انگلیس را مسئول تشدید تنش در دریای سرخ و هدف قرار گرفته‌ شدن کشتی‌های این ۲ کشور دانست.

قلم | qalamna.ir :

  «محمد عبدالسلام»، سخنگوی رسمی جنبش انصارالله یمن در این باره اظهار کرد: آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها مسئول پیامدهای نظامی‌سازی دریای سرخ هستند و ما بارها تأیید کرده‌ایم کشتی‌های اسرائیلی یا کشتی‌هایی که به سمت بنادر فلسطین اشغالی حرکت می‌کنند، هدف قرار گرفته خواهند شد.

 طبق گزارش شبکه المسیره، سخنگوی رسمی انصارالله گفت: آمریکا باید تلاش می‌کرد تا اسرائیل را مجبور به توقف تجاوز کند، اما گزینه تشدید تنش را انتخاب کرد.

 وی افزود: نیروهای یمن هیچ کشتی را هدف قرار نمی‌دهند مگر اینکه به آن اخطار داده شود و آنها به اخطارها بی‌توجهی کنند.

 این مقام یمنی تأکید کرد: تجاوز به غزه کاملاً آمریکایی بوده و اسرائیل تنها یک ابزار اجرایی است. جهان نباید توسط آمریکا گمراه شود و جنایات نسل‌کشی اسرائیل علیه مردم غزه را با حمایت کامل آمریکا فراموش کند.

 یمن در حمایت از غزه با آغاز حملات خود در ۳۱ اکتبر و انجام ده‌ها عملیات پس از آن، تلاش‌های آمریکا و انگلیس را برای شکستن محاصره تحمیل شده بر رژیم صهیونیستی در سراسر دریای سرخ ناکام گذاشته و این عملیات حتی از ناکام گذاشتن این تلاش‌ها فراتر رفته و صنعا در پی حماقت ائتلاف آمریکایی با انجام حملات به مناطق مختلف یمن، اهداف خود را گسترش داده و حالا کشتی‌های آمریکایی و انگلیسی را نیز شامل شود.

کارشناسان در این باره معتقدند که عملیات بی‌سابقه ارتش یمن علاوه بر اینکه مانع از تلاش‌های آمریکا و انگلیس برای شکستن محاصره دریایی رژیم صهیونیستی شد، توان نظامی را نشان داد که واشنگتن از آن بی‌اطلاع بود و در واقع معادلات آن را به هم ریخت.

علی‌رغم اصرار صنعا برای تحمیل محاصره دریایی بر رژیم صهیونیستی تا پایان محاصره و تجاوزات غزه و هدف قراردادن کشتی‌های این رژیم و کشتی‌های آمریکا و انگلیس در نتیجه حماقت آنها با حمله به یمن، اما بر حفظ امنیت ناوبری دریایی برای دیگر کشتی‌ها تأکید دارد و اظهارات مقامات آن گواه این نیت است.

 انتهای پیام

هشتگ: , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.