stat counter
تاریخ : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 28 April , 2024
  • کد خبر : 471577
  • 23 اسفند 1402 - 14:18
2

رویوران: رژیم صهیونیستی جنگ تمام عیار در نقض حقوق بشر در غزه انجام داد

رویوران: رژیم صهیونیستی جنگ تمام عیار در نقض حقوق بشر در غزه انجام داد

تحلیلگر مسائل غرب آسیا با بیان اینکه شرایط در غزه فجیع است، گفت: متاسفانه برخی از دولت‌های اسلامی به دلیل خیانت و وابستگی اقدامی انجام نمی‌دهند.

قلم | qalamna.ir :

حسین رویوران در نشست تخصصی چشم انداز تحولات طوفان الاقصی در ماه رمضان اظهار داشت: حادثه غزه بزرگترین فاجعه انسانی از جنگ جهانی دوم تا امروز است، غزه امروز و فردا تمام می‌شود اما بازسازی آن وظیفه انسانی و اسلامی است کمک به برادران‌مان در آنجا یک وظیفه است که ایران را در کمک به فلسطین پیشتاز کند.

وی تصریح کرد: در غزه ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر جمعیت زندگی می‌کنند، اما به خاطر تخریب سیستماتیک اسرائیل الان دو میلیون نفر آواره هستند. این افراد هیچ امکانات زندگی ندارند، خانواده از شمال به غزه و رفح و الان  نیز در منطقه کوچکی به نام رفح که ۳۰۰ هزار جمعیت داشت و امروز به یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر رسیده زندگی می‌کنند.

 این تحلیل گر مسائل غرب آسیا افزود: غزه امروز به همه چیز نیاز دارد، رژیم صهیونیستی به حدی جنایت را به اوج رساند که بیش از هزار مسجد را از بین برد، تقریبا همه مدارس را از بین برد تمام بیمارستان ها را عمدی مورد حمله قرار داد.

وی با اشاره به کنوانسیون ژنو اظهار داشت: تمام کشورهای دنیا باید به قواعد این کنوانسیون بین‌المللی پایبند باشند که شرایط حقوق انسان و بشر را در زمان جنگ تعیین می‌کند. در زمان جنگ حمله به غیر نظامیان، بیمارستان، مساجد و… ممنوع است.

رویوران ادامه داد: رژیم صهیونیستی جنگ تمام عیار در نقض حقوق بشر در غزه انجام داد، شرایط در غزه فجیع است. کمک کردن در چنین شرایطی بعد انسانی، انسان را و بعد همبستگی اسلامی را نشان می دهد.

وی با انتقاد از عملکرد برخی دولت‌های اسلامی اظهار کرد: متاسفانه برخی از دولت‌ها، خیانتکارند و به دلیل وابستگی و اسارت کاری انجام نمی‌دهند. مردم قهرمان یمن راه را برای کشتی‌های یمن در باب‌المندب بستند اما برخی از دولت‌ها که اسلامی هستند راه زمینی را باز کردند این یک فاجعه است، رهبری گفتند جوامع اسلامی این خیانت را فراموش نمی‌کنند و سزای این خیانت را خواهند دید.

رویوران تصریح کرد: ایران اسلامی پرچمدار تفکر امت است، نظام ما بر پایه امت- ملت و ملت – دولت است، نمونه این تفکر سپاه قدس است که ماموریتی در داخل ندارد و ماموریتش در دفاع از امنیت جهان اسلام است، لذا به گونه ای باید رفتار کنیم ایران در دفاع جهان اسلام و بازسازی و کمک به جهان اسلام پیشتاز باشد.

در پایان این نشست هدایای بانوان تهرانی از سوی انجمن نهضت مادری به ارزش یک میلیارد تومان طلا و بیش از ۲۰۰ میلیون تومان برای کمک به مردم غزه به نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین تقدیم شد.

انتهای پیام

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.