stat counter
تاریخ : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 29 April , 2024
  • کد خبر : 471673
  • 25 اسفند 1402 - 17:53
0

مهمترین مفاد پیشنهاد حماس برای آتش‌بس در غزه

مهمترین مفاد پیشنهاد حماس برای آتش‌بس در غزه

رویترز صبح روز جمعه مهمترین مفاد پیشنهاد جنبش مقاومت اسلامی (حماس) برای آتش‌بس در غزه را در ۲ مرحله فاش کرد. این در حالی است که منابعی به الجزیره هم گفتند که حماس پیشنهادی را برای آتش‌بس سه مرحله‌ای که هر کدام از آن ۴۲ روز ادامه خواهد داشت، ارائه کرده است.

قلم | qalamna.ir :

حماس اواخر عصر پنجشنبه اعلام کرد که چشم انداز جامعی را بر اساس اصولی که برای توافق بر سر آتش‌بس در نوار غزه ضروری توصیف کرده است، به میانجیگران ارائه کرده است.

رویترز، مرحله اول پیشنهاد حماس شامل آزادی زنان، کودکان، سالمندان و اسرائیلی‌های بیمار در ازای آزادی تعدادی از ۷۰۰ تا ۱۰۰۰ اسیر فلسطینی است. این پیشنهاد شامل سربازان زن اسرائیلی نیز می‌شود.

در این پیشنهاد همچنین تصریح شده است که تاریخ نهایی آتش‌بس دائمی و خروج اشغالگران از نوار غزه پس از پایان مرحله اول توافق خواهد شد، مشروط بر اینکه در مرحله دوم تمامی اسرا از ۲ طرف آزاد شوند.

این در حالی است که منابعی به الجزیره گفتند که حماس پیشنهادی را برای آتش‌بس سه مرحله‌ای که هر کدام از آن ۴۲ روز ادامه خواهد داشت، ارائه کرده است.

این منابع افزودند که حماس، خروج نیروهای اشغالگر از خیابان‌های الرشید و صلاح الدین در نخستین مرحله از این آتش‌بس برای بازگشت آوارگان و ورود کمک‌ها را شرط قرار داده است.

به گفته منابع مذکور، حماس پیشنهاد کرده است در مقابل آزادی هر سرباز زن اسیر به صورت زنده، ۵۰ اسیر فلسطین از جمله ۳۰ اسیر دارای حکم ابد آزاد شوند.

این منابع اشاره کردند که شرط حماس اعلام آتش‌بس دائم با آغاز مرحله دوم پیش از هرگونه تبادل اسرا است.

این منابع تصریح کردند که بنابر پیشنهاد حماس، بازسازی نوار غزه و پایان محاصره آن با آغاز سومین مرحله از آتش‌بس آغاز می‌شود.

انتظار می‌رود کابینه جنگ اشغالگر عصر امروز برای بررسی این پیشنهاد تشکیل جلسه دهد.

حماس در بیانیه‌ای اعلام کرد: «در چارچوب پیگیری روند مذاکرات از طریق برادران میانجی مصر و قطر، برای توقف تجاوز به مردم ما در غزه، امداد رسانی و کمک به آنها، بازگشت آوارگان به محل سکونت خود و خروج نیروهای اشغالگر از نوار غزه، جنبش حماس با تمرکز بر این اصول و مبادی که برای توافق ضروری هستند، دیدگاه کاملی به برادران ارائه کرده است.»

انتهای پیام

هشتگ: , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.