stat counter
تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024
  • کد خبر : 471884
  • 02 فروردین 1403 - 15:15
2

شیعه‌ای نباشید که مردم با شما از دین ببرند

شیعه‌ای نباشید که مردم با شما از دین ببرند
قلم | qalamna.ir :
گروه سیاسی: یک استاد اخلاق و مفسر قرآن کریم، در سلسله جلسات سخنرانی ماه رمضان خود در مسجد امیر (ع) تهران با ذکر خاطره‌ای در مورد اهمیت رفتار یک شیعه با دیگران اظهار کرد: در تهران قدیم یک شهرداری آن هم در میدان توپخانه وجود داشت، این شهرداری نیاز پیدا کرد در یک منطقه ۲۰ الی ۳۰ تا خانه را بخرد تا آن‌ها را خراب کند و یک خیابان را بسازد. شهرداری شروع کرد به خراب کردن خانه‌ها و یک خانه ماند که در حدود ۲۰۰متر بود و مالک آن شهرداری نرفته بود.
حجت‌الاسلام  شیخ حسین انصاریان خاطرنشان کرد: خانه برای مرحوم راشد از افراد حکیم و فیسلوف زمان خود بود، ایشان سند خانه را برداشت و به شهرداری رفت. مهندسی که پشت میز بود گفت چرا تا الان سند منزل‌تان را نیاوردید. گفت قیمتی که برای خانه من زده بودید قیمت درستی نبود.
انصاریان یادآور شد: مهندس شهرداری پاسخ داد چه قیمتی ارزیابی کردند؟، گفت ۱۴هزار تومان زدید. مهندس مجددا گفت قیمت خانه شما چقدر است؟، گفت من چندتا متخصص ماهر آورده‌ام خانه را قیمت‌گذاری کردند و گفتند خانه شما ۷هزار تومان بیشتر ارزش ندارد، اما شما می‌خواهید ۷هزار تومان از جیب این ملت، بیت‌المال و مردم به من بیشتر بدهید و این حرام است.
وی افزود: مهندس شهرداری به یکباره از پشت میز بلند شد گفت «شما اول من را شیعه کنید بعد سند خانه خود را به من بدهید تا کار‌های انتقال سند به نام شهرداری انجام دهم».
این مفسر قرآن کریم بیان کرد: مرحوم راشد پرسید برای چی شما را شیعه کنم؟، مگر شما شیعه نیستید؟، مهندس شهرداری پاسخ داد «نه من یهودی هستم. اگر دین این است که شما دارید ظلم است من یهودی بمانم، باید تابع دینی باشم که حق را در تمام جوانب رعایت می‌کند». سپس این مهندس یهودی شیعه شد و ۷هزار تومان برای خانه مرحوم راشد را پرداخت و آن مرحوم رفت.
انصاریان در پایان توصیه کرد: با عمل‌تون و شیعه واقعی بودن، مردم را به دین خدا دعوت کنید، شیعه‌ای نباشید که مردم با شما از دین ببرند.

هشتگ: , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.