stat counter
تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024
  • کد خبر : 471898
  • 02 فروردین 1403 - 18:53
2

مقاومت، خنثی‌کننده توطئه‌های صهیونیست‌ها در فلسطین

مقاومت، خنثی‌کننده توطئه‌های صهیونیست‌ها در فلسطین

کارشناس مسائل غرب آسیا گفت حضور فعالانه جریان مقاومت در منطقه مانع از آن شده که رژیم صهیونیستی طرح‌های خود را در ارتباط با فلسطین اجرایی کند.

قلم | qalamna.ir :

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی عصر روز چهارشنبه و در سخنرانی در نخستین روز سال نو در جمع اقشار مختلف مردم، قضایای غزه و قتل‌عام بیش از ۳۰ هزار نفر زن و کودک و پیر و جوان در مقابل چشمان دنیای به اصطلاح متمدّن و مدعی حقوق بشر را نشان‌دهنده ظلم و ظلمت حاکم بر دنیای غرب خواندند و گفتند «آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها نه فقط از جنایت‌های رژیم اشغالگر جلوگیری نکردند بلکه از همان روزهای اول با سفر به سرزمین‌های اشغالی حمایت خود را اعلام و انواع سلاح و کمک نیز برای استمرار جنایت‌ها ارسال کردند».

رهبر انقلاب، اثبات حقانیت تشکیل جبهه مقاومت در منطقه غرب آسیا را نتیجه دیگر حوادث چند ماه اخیر غزه دانستند و افزودند: «این حوادث نشان داد حضور جبهه مقاومت در این منطقه جزو حیاتی‌ترین مسائل است و روز به روز هم این جبهه که برخاسته از وجدان‌های بیدار و برای مقابله با ۷۰ سال ظلم و اشغالگری جنایتکاران صهیونیست است، باید تقویت شود».

ایشان رونمایی مقاومت از توانایی‌های خود را ثمره دیگر جنگ کنونی غزه خواندند و گفتند: «نه غربی‌ها و نه دولت‌های منطقه از قدرت و توانایی‌های مقاومت اطلاع نداشتند اما امروز مجبورند صبر مردم مظلوم غزه و اراده و انگیزه مقاومت فلسطین از حماس تا بقیه گروههای مقاومت، و قدرت و اراده مقاومت در لبنان، یمن و عراق را مشاهده کنند».

آیت‌الله خامنه‌ای، عیان شدن قدرت مقاومت را موجب بهم ریختن همه محاسبات آمریکایی‌ها و برنامه‌های آن‌ها برای تسلط بر کشورهای منطقه دانستند و افزودند: «قدرت مقاومت محاسبه آن‌ها را به‌هم زد و نشان داد  آمریکایی‌ها نه تنها نمی‌توانند بر منطقه مسلط شوند بلکه حتی نمی‌توانند در منطقه بمانند و ناچارند منطقه را تخلیه کنند».

مقاومت، خنثی‌کننده توطئه‌های صهیونیست‌ها در فلسطین
سخنرانی رهبر انقلاب در اولین روز سال ۱۴۰۳

«حسن هانی زاده» کارشناس مسائل منطقه غرب آسیا در گفت‌وگو با ایسنا و با اشاره به سخنرانی روز گذشته رهبر انقلاب در ارتباط با تحولات فلسطین در جمع اقشار مختلف مردم خاطرنشان کرد: «در حال حاضر ۱۶۶ روز از عملیات طوفان الاقصی می‌گذرد و در طول پنج ماه گذشته بیش از ۳۲ هزار فلسطینی توسط صهیونیست‌ها به شهادت رسیده‌اند و تعداد مجروحان نیز از ۷۲ هزار نفر گذشته است».

او با بیان این‌که «اقدامات رژیم صهیونیستی در غزه طبق معیارهای بین‌المللی، یک نسل‌کشی است»، اظهار کرد: «در طول این چند ماه رژیم صهیونیستی با استفاده از هواپیماهای فوق مدرن آمریکایی به کشتار مردم غزه پرداخت است و رهبر معظم انقلاب در بخش از سخنرانی خود به شرایط دردناک غزه و ملت فلسطین و جنایت‌های صهیونیست‌ها پرداختند و در همین چهارچوب بار دیگر تاکید کردند که کشورهای اسلامی و مسلمان در راستای حمایت از مردم فلسطین ضرورت توقف جنایت صهیونیست‌ها می‌بایست رابطه اقتصادی و سیاسی خود را با صهیونیست‌ها قطع کنند و و شرایطی را فراهم کنند که رژیم صهیونیستی نتواند به کشتار خود علیه مردم فلسطین ادامه دهد».

هانی‌زاده با ابراز تاسف از اینکه در طول این مدت سازمان ملل  و دیگر سازمان‌های منطقه‌ای و بین‌المللی نتوانسته‌اند از طریق اجرای سازوکارهای مناسب، مانع ادامه این جنگ و کشتار شوند، تصریح کرد: «تاکنون برخی از اعضای شورای امنیت سازمان ملل چندین طرح در ارتباط با ایجاد آتش‌بس در قضیه ارائه کرده‌اند ولی توسط آمریکایی‌ها وتو شده است».

مقاومت، خنثی‌کننده توطئه‌های صهیونیست‌ها در فلسطین
حملات رژیم صهیونیستی به غزه

این کارشناس مسائل غرب آسیا با بیان اینکه اتحادیه عرب و سازمان همکاری اسلامی می‌توانند کشورهای اسلامی را به قطع همکاری‌های اقتصادی و سیاسی با رژیم صهیونیستی تشویق کنند و آن‌ها را به این سمت سوق دهند، گفت: «متاسفانه در بین سران برخی از کشورهای عربی و اسلامی چنین رویکردی وجود ندارد و این باعث شده که صهیونیست‌ها، بدون توجه به اعتراضات اعتراض ملت‌ها و افکار عمومی همچنان به جنایت‌های خود در منطقه ادامه دهند».

او همچنین درباره کارکرد جریان مقاومت در تحولات اخیر تصریح کرد: «جریان مقاومت یکی از شاکله‌های تغییر در شرایط منطقه بوده است و اگر محور مقاومت و حضور فعالانه آن در عرصه نبرد با صهیونیست‌ها نبود، رژیم صهیونیستی می‌توانست طرح‌های خود را عملیاتی کند و مردم غزه را از اراضی اشغالی اخراج کند ولی حضور جریان مقاومت و فشار این محور بر این رژیم مانع از این شده که آن‌ها بتوانند طرح‌های توطئه‌آمیز خود را عملیاتی کنند».

هانی‌زاده تاکید کرد: «در ۱۶۶ روز گذشته محور مقاومت توانسته پاسخ‌های کوبنده به تجاوزات رژیم صهیونیستی دهد و محاسبات رژیم صهیونیستی و آمریکا در مورد منطقه را بهم زده است».

انتهای پیام

هشتگ: , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.