stat counter
تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024
  • کد خبر : 471916
  • 03 فروردین 1403 - 15:16
1

مهمترین چالش بازار طلا و سکه در سال ۱۴۰۲ چه بود؟

مهمترین چالش بازار طلا و سکه در سال ۱۴۰۲ چه بود؟
قلم | qalamna.ir :
گروه اقتصادی: سال گذشته جمعا در ۱۳ حراج ۱۴۴۱ کیلو شمش طلا در مرکز مبادله فروخته شد که این میزان فروش از طلا تا حدی توانست کنترل بازار را همچنان به دست دولت قرار دهد؛ اما بر اساس پیش بینی برخی کارشناسان احتمال افزایش قیمت طلا در سال جدید زیاد است.

 

اقتصاد۲۴، بازار طلا در تلاطم قیمت‌ها به سر برد و در این بین سایر بازار‌ها نیز در این مسیر قرار گرفته و به تبعیت از گرانی قیمت دلار و طلا، افزایش چند درصدی قیمت‌ها را به بازار آوردند.در همین رابطه محمد کشتی آرای، نایب رئیس سابق اتحادیه طلا و جواهر تهران با توجه به روز‌های پُرتنش بازار طلا در روز‌های پایانی سال گذشته گفت: از ابتدای سال ۱۴۰۲ نرخ دلار با تغییرات قیمتی هر چند اندک مواجه بود تا اینکه در اسفند ماه با افزایش ناگهانی بیش از ۱۰ هزار تومانی قیمت دلار، بازار طلا و سکه نیز دستخوش تغییر قیمت شد.

وی تصریح کرد: همواره تغییرات قیمت ارز به صورت مستقیم بر روی قیمت طلا اثر می‌گذارد، از این رو با توجه به افزایش قیمت ارز در این سال، شاهد افزایش قیمت طلا و سکه نیز بودیم.کشتی آرای ادامه داد: ناگفته نماند قیمت جهانی انس طلا در سال گذشته نیز با توجه به تحولات منطقه‌ای و برخی اخبار و تحولات در سایر کشور‌ها با نوسان قیمت مواجه شد که همین موضوع دلیل دیگری برای تغییر مسیر قیمت طلا در بازار داخلی شد.

تاثیر حراج گسترده سکه و حراج شمش طلا
نایب رئیس سابق اتحادیه طلا و جواهر تهران در پاسخ به این سوال که برنامه دولت برای کنترل قیمت‌ها در بازار ۱۴۰۲ چه بود؟ گفت: حراج گسترده سکه و شمش طلا از اقدامات دولت برای کنترل بازار سکه و طلا بود که تا حدی توانست جلوی افسارگسیختگی این محصول را در بازار بگیرد.

به گفته کشتی آرای؛ حراج سکه و شمش طلا از سوی بانک مرکزی موجب کاهش حباب سکه شد و همچنین به طور مقطعی از شیب افزایش قیمت طلا کاست. همچنین با توجه به راه اندازی اتاق ارز و طلای بانک مرکزی که در آن همه هفته حجم زیادی طلا به حراج گذاشته می‌شود، حباب طلا نیز از بین رفت و با توجه به حراج گسترده سکه و حراج شمش طلا، بازار از این جهت نیز تحت تاثیر قرار گرفت.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.