stat counter
تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024
  • کد خبر : 472091
  • 08 فروردین 1403 - 18:53
2

روایت بلومبرگ از ناکامی آمریکا مقابل یمن

روایت بلومبرگ از ناکامی آمریکا مقابل یمن

فرمانده ناو هواپیمابر آمریکایی می‌گوید با وجود حملات روزانه به خاک یمن، اما هنوز کارهای زیادی باید برای جلوگیری از حملات ارتش یمن به کشتی‌ها انجام دهند.

قلم | qalamna.ir :

همزمان با رویارویی غرب با سرپرستی آمریکا و ارتش یمن در دریای سرخ، به‌نظر می‌رسد آمریکایی‌ها به عدم موفقیت در مقابل ارتش یمن اعتراف کرده‌اند. 

رسانه آمریکایی بلومبرگ در گزارشی اختصاص از روی عرشه ناو هواپیمابر «یو.اس.اس آیزنهاور» که در آب‌های دریای سرخ حضور دارد، حال‌وهوای این روزهای این رویارویی را شرح داده است. 

ارتش یمن همزمان با آغاز جنایات جنگی رژیم صهیونیستی در غزه، حمله به کشتی‌های مرتبط با این رژیم و یا آن‌هایی که راهی بنادر سرزمین‌های اشغالی هستند را آغاز کرد. 

در پی ادامه حملات که بندر ایلات در جنوب سرزمین‌های اشغالی را به مرز تعطیلی کشانده است، آمریکا و متحدانش ائتلافی را برای مقابله با ارتش یمن در دریای سرخ تشکیل دادند. 

آمریکا و انگلیس بارها اهدافی را نیز در خاک یمن هدف قرار داده‌اند تا «توانایی» ارتش یمن برای حملات را «تضعیف» کنند اما تاکنون موفق نبوده‌اند و ارتش یمن حالا کشتی‌های جنگی این ۲ کشور را هدف قرار می‌دهد. 

روایت بلومبرگ از زمین‌گیرشدن آمریکا مقابل یمن

روایت بلومبرگ از زمین‌گیرشدن آمریکا مقابل یمن

روایت بلومبرگ از زمین‌گیرشدن آمریکا مقابل یمن

بلومبرگ در گزارش روز چهارشنبه خود نوشت در حالی که آمریکا بیش از سه ماه است که درگیر یک عملیات «تامین امنیت» در دریای سرخ است، اما دریادار «مارک میگز» فرمانده ناوگروه آیزناور معترف است که آمریکا و متحدان آن کارهای زیادی است که باید انجام دهند.

میگز در ادامه، ادعاهای مقام‌های آمریکایی درباره ارتباط عملیات‌های ارتش یمن با ایران را تکرار کرد و مدعی شد: «ما می‌دانیم که برخی از توانایی‌های آن‌ها را کاهش داده‌ایم اما حامیان حوثی‌ها (انصارالله) در ایران همچنان منابع مالی، تسلیحات و اطلاعات در اختیار آن قرار می‌دهند؛ از جمله یک کشتی جاسوسی که صدها مایل دورتر از آیزنهاور و درست خارج از دریای سرخ حرکت می‌کند».

او همچنین می‌گوید نمی‌تواند پیش‌بینی کند که کار آن‌ها چه زمانی ممکن است به پایان برسد.

میگز مدعی است حملات ارتش یمن از موشک‌های کروز به پهپادهای با خطر کمتر تغییر یافته و این نشانه‌ای از موفقیت حملات به خاک یمن بوده است.

با این حال، این اقدامات برای شرکت‌های کشتیرانی همچنان آسودگی لازم را به دنبال ندارد.

«رالف هابن» مدیر اجرایی شرکت «هاپاگ لوید» مستقر در هامبورگ آلمان می‌گوید: «این یک موقعیت صفرویک است. یا اوضاع برای افراد ما امن است یا نه. تا زمانی‌که امن نباشد، ما افراد خود را به دریای سرخ نمی‌فرستیم».

او می‌گوید امیدوار است اوضاع در چند ماه آینده بهتر شود اما افراد دیگر که با این حرفه سروکار دارند، بیم آن را دارند که اختلال در کشتی‌رانی دریای سرخ تا سال ۲۰۲۵ ادامه داشته باشد.

روایت بلومبرگ از زمین‌گیرشدن آمریکا مقابل یمن
دریادار میگز

روایت بلومبرگ از زمین‌گیرشدن آمریکا مقابل یمن

روایت بلومبرگ از زمین‌گیرشدن آمریکا مقابل یمن

یک مقام غربی می‌گوید ارتش یمن توانایی هدف قرار دادن کشتی‌ها با همین سرعت فعلی را در ماه‌های پیش‌رو خواهد داشت.

میگز نیز به عدم شناخت آمریکا از توانایی‌های تسلیحاتی انصارالله اشاره و اعتراف کرده که تعداد موشک‌هایی که ارتش یمن در آغاز درگیری در زرادخانه خود داشت «نوعی سیاه‌چاله برای جامعه اطلاعاتی آمریکا» بود.

بلومبرگ همچنین به محبوبیت انصارالله در میان جهان اسلام اشاره کرده و می‌نویسد با وجود حملات تقریبا هر روزه به یمن، انصارالله اما توجه جهانی را به خود جلب کرده‌ و آن‌ها به «صفوف مقدم مقاومت عربی در مقابل جنگ اسرائیل در غزه» تبدیل شده‌اند.

انتهای پیام

هشتگ: , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.