stat counter
تاریخ : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 28 April , 2024
  • کد خبر : 472166
  • 12 اسفند 1402 - 19:26
0

کسب رتبه سوم تولید خوراک دام برای خوزستان

کسب رتبه سوم تولید خوراک دام برای خوزستان
خوزستان - مدیرعامل شرکت تهیه و تولید خوراک دام شعیبیه گفت: شرکت نیشکر خوزستان استفاده از ضایعات و پسماند‌های کشاورزی در خوراک دام و طیور کشور به رتبه سوم رسید.
قلم | qalamna.ir :

علی باقری مدیرعامل شرکت تهیه و تولید خوراک دام شعیبیه اظهار داشت: در این رویداد که به همت بنیاد نخبگان استان آذربایجان غربی، دانشگاه ارومیه و کارگزار توانمندسازی معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری برگزار شد، محققان ایده‌های نوآورانه و خلاقانه‌ای را در زمینه استفاده از ضایعات کشاورزی برای تولید خوراک دام و طیور ارائه کردند.

این مقام مسئول افزود: در میان طرح‌های برتر، ایده شرکت تهیه و تولید خوراک دام شعیبیه از خوزستان با عنوان «استفاده از بقایای نیشکری در خوراک دام» به همراه دو محصول «ختن پلاس» و «خوراک کامل پرواری»، نظر هیئت داوران را جلب کرد و به عنوان سومین ایده برتر شناخته شد.

وی گفت: این شرکت یکی از چند صنعتِ پایین‌دستی شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی است که در حلقه پایانی این گیاهِ قرار دارد؛ در این کارخانه از بقایای نیشکر (پیت) به همراه چند افزودنی مثل ملاس و ویناس، خوراک دام تهیه می‌شود.

مدیرعامل شرکت تهیه و تولید خوراک دام شعیبیه، در این رویداد، با تشریح مزایای استفاده از باگاس نیشکر در تولید خوراک دام، به تبیین ظرفیت‌ها و توانمندی‌های صنعت نیشکر در این زمینه پرداخت و مورد تقدیر قرار گرفت.

استفاده از بقایای نیشکر برای تولید خوراک دام، نه تنها مزایای اقتصادی و محیط‌زیستی فراوانی به همراه دارد، بلکه می‌تواند ایران را از وابستگی به واردات نهاده‌های دامی بی‌نیاز کند.

شرکت تهیه و تولید خوراک دام شعیبیه به عنوان یکی از پیشگامان در استفاده از بقایای نیشکر برای تولید خوراک دام، با تولید خوراک دام باکیفیت و قیمت مناسب، نقشی کلیدی در توسعه صنعت دامپروری کشور ایفا می‌کند.

محققان نیشکری در سال گذشته نیز موفق به تولید محصولی جدید با ارزش غذایی بالا و قیمت مناسب برای دام شدند که می‌تواند سهم بسزایی در تأمین نیازهای تغذیه‌ای دام‌ها داشته باشد.

همچنین، در راستای توسعه صنعت دامپروری در خوزستان، طرح افزایش ظرفیت پرواربندی «دامپروری نمونه خُتن» با موافقت مدیرعامل توسعه نیشکر در دستور کار قرار گرفته است.

این طرح که باهدف تأمین بخشی از گوشت قرمز موردنیاز استان خوزستان اجرا می‌شود، نویدبخش آینده‌ای روشن برای صنعت دامپروری این استان است.

هشتگ: , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.