stat counter
تاریخ : سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 30 April , 2024
  • کد خبر : 472235
  • 13 فروردین 1403 - 3:15
1

دشمن همچنان در حال توطئه است!

دشمن همچنان در حال توطئه است!
قلم | qalamna.ir :
گروه سیاسی: از شب گذشته صحبت‌‌هایی درباره تعطیلی پارک‌ها و بوستان‌ها در روز سیزده فرودین (سیزده بدر) شده بود که برخی مقامات آن را تکذیب کردند. این اتفاقات با واکنش گسترده کاربران در فضای مجازی مواجه شده است.

امروز؛ بنر ورودی پارک کوهستانی نجف‌آباد که خبر از تعطیلی این پارک در ۱۳ فروردین می‌دهد! این در حالیست کهسردار وحیدی وزیر کشور در بیانیه‌ای خبر تعطیلی بوستان‌ها را توطئه دشمنان دانست!

وزارت کشوری خبر بسته شدن ‌‌پارک‌ها و تفرج‌گاه‌ها در روز ۱۳ فروردین (۱۳ به‌در) را تکذیب کرد!
این در حالیست که این خبر ابتدا در خبرگزاری صداوسیما آن هم به نقل از وزارت کشور منتشر شده بود اما حالا خبرگزاری فارس آن را تکذیب کرده است و مدعی است وزارت کشور اصلا چنین اطلاعیه‌ای نداده است!  

فرماندار قزوین: براساس دستور از بالا پارک ها در سیزدهم فروردین تعطیل هستند!
وزارت کشور در حالی اطلاعیه تعطیلی بوستان‌ها و تفرجگاه‌ها در روز ۱۳ فروردین را تکذیب می‌کند که فرماندار قزوین در مصاحبه با صداوسیما می‌گوید این استان براساس «دستورالعمل بالادستی» و همگام با کل استان‌های کشور، پارک‌ها را در روز سیزده فروردین تا یک ساعت قبل از اذان مغرب تعطیل می‌کند

حق دهید که مردم به گونه دیگری برداشت کنند
  
عباس عبدی: اعلام شد که خبر تعطیلی پارک‌ها دروغ بوده و وزارت کشور در این مورد اطلاعیه‌ای صادر نکرده است. بسیار خوب! پس این مورد را به سرعت پیگیری کنید تا آشکار شود ابتدا کدام رسانه (صداوسیما!) این خبر را منتشر کرده و چرا؟ این کار بسیار ساده است. اگر انجام نشد، حق دهید که مردم به گونه دیگری برداشت کنند.

یک حقوق دان: شما با اقداماتتان ‌دوگانه‌سازی کردید و خون ایرانی‌ها را در شیشه‌ کرده‌اید

آقای وزیر کشور توطئه دشمن را در داخل وزارتخانه پیگیری کن!​​​​​​​

وزیر کشور هر چه سریعتر عزل شود

هاتف صالحی فعال اصولگرا هم نوشت: شایسته است وزیر کشور هر چه سریعتر عزل شود از دو حالت خارج نیست: ‏۱. سردار احمد وحیدی به مردم دروغ گفته است. ‏۲. سردار احمد وحیدی از وزارتخانه متبوعش کاملاً بی‌اطلاع است. ‏از این رو، علت اصلی هر چه که باشد، شایسته و بایسته است که ایشان هر چه سریعتر عزل شوند. وزیر کشور اعلام کرده هیچگونه دستوری از وزارت کشور جهت تعطیلی پارکها صادر نشده است

سیزده به در و شهادت مولا 
✍️احمد زیدآبادی
ایرانیان حدود ۱۴ قرن است که در کنار حفظ سنت‌های ملی و تاریخی خود، هر کدام به قرائت‌های مختلفی از اسلام باور پیدا کرده و با آن زیسته‌اند. عدم تطبیق دو تقویم خورشیدی و قمری نیز که بعضاً عیدی را با عزایی همزمان کرده، خللی در سلوک آنان پدید نیاورده است.
تجربۀ تلخ قرائتی نوظهور از اسلام در سال‌های اخیر اما عده‌ای را به هوس انداخته است تا به زعم خود نه تنها تجربه‌های عمیق فکری و معنوی و اخلاقی و اجتماعی ایرانیان در طول ۱۴۰۰ سال گذشته را نادیده بگیرند بلکه آن را “انحرافی” در روند تطور بالندگی قوم ایرانی معرفی کنند. در واقع این تصورات از جنس هذیان است و حاصل مثبتی ندارد که جای خود، صرفاً به گسیختگی فزایندۀ انسجام ملی و نابودی هویت ایرانی منجر می‌شود. 
همانطور که بارها تأکید کرده‌ام، دین امری فراملی است و همانطور که آمریکائیان و اروپائیان و روس‌ها و مردم دیگر مناطق جهان، هر کدام طبق قرائتی خاص، آیین عیسی مسیح – جوانی یهودی از ناصره – را به عنوان مبنای رستگاری روحی خود پذیرفته‌اند، مردمانی در سراسر جهان از مالزی و اندونزی در سواحل اقیانوس آرام تا مراکش در ساحل اقیانوس اطلس نیز هر کدام طبق فهم مخصوص خود، آیین محمد را دستمایۀ نجات معنوی و اخلاقی خود قرار داده‌اند.
بنابراین همانطور که در مغرب عربی و مصر و ترکیه و آسیای میانه و آلبانی و آفریقا و شبه قاره و مالزی و غیره، اسلام به هیچ وجه مخل هویت ملی مردم آن مناطق نیست در ایران هم اسلام خوارزمی و فارابی و بوعلی و بیرونی و فردوسی و سهروردی و غزالی و بسطامی و خرقانی و سنایی و نیشابوری و مولوی و سعدی و حافظ و هزاران فیلسوف و دانشمند و متأله و متکلم و عارف مسلمان دیگر نه فقط منافاتی با هویت ایرانی ندارد بلکه بخش عمدۀ این هویت را تشکیل می‌دهد.
هر فردی که آشنایی مختصری نیز با تاریخ فکر در ایران داشته باشد، به این امر اذعان می‌کند، اما عده‌ای که گویی طبع آنان را با کینه و حسد سرشته‌اند، در صدد پیوند هویت ملی با اسلام ستیزی برآمده‌اند، غافل و چه بسا آگاه(!) از آنکه عملاً ریشه‌های هویت ملی ایرانی را از این طریق می‌سوزانند و خاکستر می‌کنند! فردا که روز شهادت مولاعلی است قاعدتاً نزدیک به عموم ایرانیان طبق سنتی هزاران ساله، مراسم سیزده به در را در متن طبیعت برگزار می‌کنند. بین اکرام و احترام علی و مراسم سیزده به در هیچگونه تعارضی نیست، اما از هم اکنون روشن است که برخی متعصبان سخت‌کیش و ناب‌گرای مذهبی و بعضی اسلام‌ستیزان مدعی “هویت خالص ملی” پاره‌ای تصویر و فیلم از صحنه‌های پراکندۀ واقعی یا حتی ساختگی یا آرشیوی را بهانۀ ایجاد چنددستگی در میان مردم قرار می‌دهند و دست در دست یکدیگر، علیه مداراجویی فرهنگی و اجتماعی غوغا می‌کنند!

امام جمعه شیراز: روز ۱۳ فروردین فکر کنید پدرتان را از دست داده‌اید، به تفریح نروید
نماینده ولی فقیه در فارس گفت: روز ۲۱ ماه رمضان امسال مصادف با روز طبیعت، ۱۳ فروردین شده است و طبیعتاً آنکه احساس کند پدر از دست داده اگر روز طبیعت هم باشد به تفرج نمی‌رود و این احترام را غیرمسلمانان هم برای امیرالمومنین قایٔل هستند و حرمت می‌گذارند.

 

هشتگ: , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.