stat counter
تاریخ : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 29 April , 2024
  • کد خبر : 472429
  • 18 فروردین 1403 - 15:14
0

ژنرال لبنانی: پاسخ ایران به اسرائیل کاملا سنجیده خواهد بود

ژنرال لبنانی: پاسخ ایران به اسرائیل کاملا سنجیده خواهد بود

رئیس سابق دادگاه نظامی لبنان با تاکید اینکه حمله رژیم صهیونیستی به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق نقض جدی و فاحش قوانین بین‌المللی است، گفت: رژیم صهیونیستی با بحران رو به رو است و می‌خواهد برای فرار از آن منطقه را شعله‌ور کند.

قلم | qalamna.ir :

سرتیپ «منیر شحاده» هماهنگ کننده سابق دولت لبنان در سازمان ملل (یونیفیل) و رئیس سابق دادگاه نظامی لبنان، در خصوص حمله رژیم صهیونیستی به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق، اهداف و پیامدهای آن بر این رژیم و منطقه به ایسنا گفت: ابتدا درباره مبحث حقوق بین‌الملل صحبت می‌کنم. نمایندگی‌های دیپلماتیک در تمامی کشورهای جهان به موجب قوانین بین‌المللی تحت حمایت و مصونیت هستند و تمامی کشورهای جامعه بین‌المللی که ۱۹۳ کشور هستند، باید به قوانین حفاظت از نمایندگی‌های دیپلماتیک در کشورهای جهان احترام بگذارند.

وی ادامه داد: آنچه که رژیم اشغالگر انجام داد، نقض فاحش و جدی حقوق بین‌الملل است، زیرا یک نمایندگی دیپلماتیک را که دارای مصونیت دیپلماتیک و بین‌المللی است بمباران کرد و آن را هدف حمله قرار داد و قوانین بین‌المللی را زیر پا گذاشت و مرتکب این اقدام بزدلانه شد. بنابراین براساس قوانین بین‌المللی این اقدام نقض جدی قانون است و اسرائیل باید در مورد آن پاسخگو باشد.

ژنرال منیر شحاده تصریح کرد: از جهت اهداف، رژیم اسرائیل همواره به دنبال ترور شخصیت‌ها و فرماندهان سپاه پاسداران و سپاه قدس و یا حتی دانشمندان ایرانی بوده است و از مدت‌ها قبل این هدف را دنبال می‌کند و البته بدون شک این امر غیرقانونی است.

ژنرال لبنانی: پاسخ ایران به اسرائیل کاملا سنجیده خواهد بود
سرتیپ منیر شحاده، رئیس سابق دادگاه نظامی لبنان

وی افزود: این اولین حادثه‌ای نیست که در سوریه با هدف قرار دادن فرماندهان سپاه پاسداران و سپاه قدس رخ می‌دهد و این اتفاق تکراری است و هدف نخست آن ترور این شخصیت‌ها و دوم ارسال این پیام به جهان است که اسرائیل همیشه فراتر از قانون است و بازوهای بلند آن می‌توانند اهداف خود را در هر کجا که هستند از بین ببرند. اسرائیل به هیچ یک از قوانین بین‌المللی پایبند نیست، قوانین را اجرا نمی‌کند و تابع آن‌ها نیست، بلکه آن را به دیگران تحمیل می‌کند و می‌خواهد که آن را اجرا کنند.

رئیس سابق دادگاه نظامی لبنان در خصوص واکنش ایران به این حمله گفت: من معتقدم و پیش‌بینی می‌کنم که ایران پاسخ دهد و پاسخ آن سریع و در مکان مناسب و متناسب با ابعاد این حمله باشد تا اسرائیل را بازدارد و به این رژیم و کشورهای جهان این پیام را بدهد که اسرائیل قوانین بین‌المللی را زیر پا گذاشته و باید مجازات شود زیرا هیچ امیدی به جامعه جهانی برای بازدارندگی اسرائیل وجود ندارد و آنچه در غزه در حال رخ دادن است، بزرگترین گواه بر عدم پایبندی رژیم صهیونیستی به قوانین بین‌المللی است. دیوان بین‌المللی دادگستری حکمی را علیه اسرائیل صادر کرد و پس از آن این رژیم بر ظلم و کشتار و گرسنه نگه داشتن مردم افزود و هیچ‌کس بازدارنده آن نبود.

سرتیپ منیر شحاده در ادامه گفت: بنابراین من اعتقاد راسخ دارم که ایران پاسخ خواهد داد و پاسخ سریع و در مکان مناسب و در ابعاد این حمله خواهد بود. ما می‌دانیم که اسرائیل در تلاش است تا دایره این جنگ در غزه را منطقه‌ای و فراگیر کند و همه کشورها را در آن درگیر کند زیرا دولت نتانیاهو با بحران رو به رو است و تنها راه حل فرار از این بحران، شعله‌ور شدن منطقه است تا جنگ فراگیر شود و به جای اینکه جنگ میان  رژیم صهیونیستی و محور مقاومت در لبنان، غزه و یمن باشد، منطقه‌ای شود؛ بطوری‌که آمریکا را به مشارکت در آن وادار خواهد کرد و اگر آمریکا مشارکت کند، این مشارکت، بسیاری از کشورها را در منطقه به جنگ خواهد کشاند و این همان چیزی است که اسرائیل به دنبال آن است و می‌خواهد منطقه را شعله‌ور کند تا نتانیاهو، کابینه‌اش و تندروهای همراه او بتوانند آن را تبدیل به یک جنگ فراگیر کنند.

ژنرال لبنانی: پاسخ ایران به اسرائیل کاملا سنجیده خواهد بود
تشییع شهدای حمله تروریستی به کنسولگری ایران

رئیس سابق دادگاه نظامی لبنان معتقد است که ایران هدفی را برای پاسخ انتخاب خواهد کرد که کاملا سنجیده شده باشد تا این حمله دلیلی برای شعله‌ور شدن منطقه و به راه افتادن جنگی فراگیر نشود و در عین حال این هدف باید در سطح حمله به نمایندگی دیپلماتیک ایران در کشور دیگر باشد.

هماهنگ کننده سابق دولت لبنان در یونیفل گفت: من کاملا معتقدم که ایران هیچ‌کس را از محور مقاومت مأمور پاسخ نمی‌کند و خودش به آن پاسخ خواهد داد، همان‌طور که چند وقت پیش مرکز موساد را در اربیل بمباران کرد. ایران آن را بمباران کرد و هیچ‌کس در مدار ایران یا وابسته به محور مقاومت در آن مشارکت نداشت.

انتهای پیام

هشتگ: , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.