stat counter
تاریخ : سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 30 April , 2024
  • کد خبر : 472511
  • 20 فروردین 1403 - 3:15
1

مسئولان خیلی راحت از دلار ۱۰۰ هزار تومانی حرف می زنند

مسئولان خیلی راحت از دلار ۱۰۰ هزار تومانی حرف می زنند
قلم | qalamna.ir :
گروه اقتصادی: زمزمه های تغییر و اصلاح کابینه رئیسی در سال جدید جدی تر از قبل شنیده می شود با این وجود برخی معتقدند که رئیسی تن به تغییر وزراش نمی دهد، برخی دیگر هم می گویند تغییر کابینه در سال آخر اساسا تاثیری در بهبود شرایط فعلی ندارد.

خبرآنلاین،مصطفی هاشمی طبا، چهره سیاسی اصلاح طلب بر این باور است که بحران ها در کشور آنقدر جدی شده است که قدرت حل آن از دست دولت خارج شده است. این چهره سیاسی تاکید دارد اصلاح کابینه تغییری در شرایط فعلی ایجاد نخواهد کرد.او به گرانی دلار نیز گریزی می زند و با کنایه می گوید؛«می‌گویند اگر روحانی رییس جمهور بود دلار ۲۰۰ هزار تومان یا ۴۰۰ هزار تومان می‌شد، انگار علم غیب دارند.»در ادامه گفتگوی با مصطفی هاشمی‌طبا، وزیر دولت میرحسین موسوی را می‌خوانید:

****
*آقای هاشمی‌طبا! طی روزهای اخیر شاهد افزایش قیمت ها در بازار ارز، سکه و طلا و قیمت برخی کالاهای اساسی بوده ایم، حامیان دولت سکوت اختیار کرده اند درحالیکه در دولت سابق با کوچکترین گرانی و افزایش قیمت بلندگوها علیه دولت باز می شد، تحلیل شما از این برخوردهای دوگانه چیست؟
وقتی مسائل در حد پایینی قرار دارند، می‌شود آنها را حل و رسیدگی کرد اما در شرایط فعلی مسائل در کشور به اندازه‌ای بزرگ و بحرانی شده که قدرت حل آن از دست افراد خارج شده است. مثلا آقای قالیباف چندبار گفت باید تصمیمات مهم و سخت گرفت اما هیچ‌وقت هیچ تصمیمی گرفته نمی‌شود، بنابراین به نظر می‌رسد حل مسائل از دست افراد خارج شده است و به این ترتیب نیست که دوست نداشته باشند مسائل حل شوند.

مسئولان خیلی راحت از دلار ۱۰۰ هزار تومانی حرف می زنند
نکته دیگر اینکه مسئولان بیشتر به حاشیه‌ها می‌پردازند چون احساس می‌کنند قادر به حل مسائل نیستند، به همین خاطر بسیار راحت از دلار ۱۰۰ هزار تومانی صحبت می‌کنند و می‌گویند اگر روحانی رییس جمهور بود دلار ۲۰۰ هزار تومان یا ۴۰۰ هزار تومان می‌شد، انگار علم غیب دارند. بهرحال از نظر بنده اصل قضیه این است که احساس می‌کنند قادر به حل مسئله نیستند بنابراین می‌خواهند روزگار را بگذرانند و ببینند چه می‌شود.

*ژس شخص آقای رئیسی قدرت حل مسائل را ندارد و …
بحث رئیسی نیست، مسائل پیچیده است فعلاً کلام درمانی بیشتر از سایر اقدامات کارساز است. البته با این روش‌ها مسائل کلان کشور حل نمی‌شود. مسئله آب، خاک، نشست دشت‌ها و مواردی از این قبیل مسائل غیرقابل حل هستند. برای مثال گفته می‌شود اصفهان تا ۱۰ سال دیگر غیرقابل سکونت خواهد شد، بنابراین شاهد مهاجرت‌های داخلی خواهیم بود. لذا مسائل بزرگتری مطرح هستند که فعلاً قابل حل نیستند.

تغییر کابینه هم وضعیت فعلی را عوض نخواهد کرد زیرا…
*امسال رهبری شعار جهش تولید با مشارکت مردمی را مطرح کردند، این شعار از نگاه شما چقدر ضرورت اصلاح کابینه را ایجاب می کند؟
به نظر بنده تغییر کابینه منجر به تغییر در وضع موجود نمی‌شود چراکه در صورت تغییر افراد کم‌تجربه و کم‌جرأت سرکار می‌آیند لذا اگر کابینه را تغییر بدهند مجدداً با همین وضعیت مواجه خواهیم شد.

*برخی هم معتقدند تغییر و اصلاح کابینه در سال آخر اساسی اثرگذار هم نیست.
هیچ فرقی نمی‌کند، حتی اگر بخواهند تغییرات هم به وجود آورند و افراد قوی در وزارتخانه‌ها بنشینند کاری نمی‌توانند انجام دهند چراکه باید سیاست‌های کلی به نحوی باشد که کشور را به سمت پیشرفت ببرد، بنابراین ۵ یا ۱۰ وزیر هم تغییر کنند باز وضعیت همین خواهد بود.

خودشان را جلو انداختند و گفتند دلار را هزار تومان می‌کنیم
فکر می‌کنند برخی افراد تخم دو زرده می‌کنند در صورتی که باید مسائل را مشاهده کرد، پیگیری مسائل به این راحتی نیست، باید تحلیل صورت بگیرد، سیاست‌های کلی مشخص شود.اما برخی مواقع گروهی برای اینکه محبوبیت کسب کند خودش را جلو می‌اندازد، حرف‌هایی می‌زند برای مثال می‌گفتند دلار هزار تومان می‌شود که همان موقع همه گفتند این حرف‌ها قابل درک و استناد نیست، لذا مسائل بزرگتر از این هستند که افراد معمولی بتوانند آنها را حل کنند. به نظر بنده اگر قرار است تغییر در کشور صورت بگیرد نیاز به تصمیمات سخت و محکم دارد که امکان دارد به طبقات بالا و پایین فشار بیاورد.

هشتگ: , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.