stat counter
تاریخ : سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 30 April , 2024
  • کد خبر : 472520
  • 20 فروردین 1403 - 3:17
1

با ثروتمندترین زنان جهان آشنا شوید

با ثروتمندترین زنان جهان آشنا شوید
قلم | qalamna.ir :
گروه اقتصادی: در دنیا در مجموع ۲،۷۸۱ میلیاردر وجود دارد که جمع ثروت آن‌ها به ۱۴/۲ تریلیون دلار می‌رسد. اما جمع میلیاردر‌های دنیا یک جمع مردانه نیست. روزیاتو، این زنان از حوزه‌های بسیار مختلفی هستند، از معدن گرفته تا زیبایی و فناوری.در ادامه با ثروتمندترین زنان دنیا آشنا خواهیم شد. فهرست زیر از کم به زیاد مرتب شده است.

 

۱۰- ابیگیل جانسون – ۲۹ میلیارد دلار
ابیگیل جانسون ۶۲ ساله، به لطف ثروت ۲۹ میلیارد دلاری اش دهمین زن ثروتمند دنیا است. او در فهرست کلی ثروتمندترین افراد دنیا، در جایگاه پنجاه و هشتم قرار دارد.این تاجر زن آمریکایی از سال ۲۰۱۴ مدیرعامل شرکت مدیریت سرمایه‌ی Fidelity Investments است که در سال ۱۹۴۶ توسط پدربزرگش در ایالت ماساچوست ِ آمریکا تأسیس شد. پیش از ابیگیل، پدرش، نرد جانسون مدیرعامل این شرکت بود که در سن ۸۴ سالگی مدیریت شرکت خانوادگی شان را به دختر خود واگذار کرد.

ابیگیل که فارغ التحصیل رشته مدیریت بازرگانی از دانشگاه هاروارد است، در دوران دانشگاه، تابستان‌ها در شرکت خانوادگی شان کار می‌کرد، تا اینکه از سال ۱۹۸۸ به صورت تمام وقت در این شرکت مشغول کار شد.طبق برآوردها، ابیگیل ۲۸/۵ درصد از سهام شرکت Fidelity را در اختیار دارد.همسر او کریستوفر مک کاون، کارآفرینی در حوزه‌ی سلامت است. این زوج ۲ فرزند دارند و قبلاً در خانه‌ای ۷ اتاق خوابه در ملکی ۵/۶ هکتاری متعلق به پدربزرگ ابیگیل زندگی می‌کردند.

۹- جینا راینهارت – ۳۰/۸ میلیارد دلار
ثروتمندترین فرد استرالیا، جینا راینهارت است که ۳۰/۸ میلیارد دلار ثروت دارد. او رتبه‌ی پنجاه و ششم فهرست ثروتمندترین افراد دنیا را به خود اختصاص داده است.پدر او، لنگ هانکوک که یک جستجوگر سنگ آهن بود، یک شرکت راه اندازی کرده بود که تا پیش از آنکه جینا مدیریت آن را برعهده گیرد، با مشکلات مالی دست و پنجه نرم می‌کرد.

جینا در سال ۱۹۹۲ مدیر اجرایی شرکت شد و شرکت معدنی Hancock Prospecting را راه اندازی کرد که علاوه بر پروژه‌های معدنی متعدد، به واسطه‌ی شرکت زیر شاخه اش Hancock Agriculture در بخش کشاورزی هم سرمایه گذاری می‌کند.۷۶/۶ درصد از سهام شرکت Hancock Prospecting به جینا تعلق دارد.

۸- میریام ادلسون – ۳۲ میلیارد دلار
میریام ادلسون، فیزیکدان آمریکایی – اسرائیلی با داشتن ثروتی ۳۲ میلیارد دلاری، در رتبه‌ی پنجاه و سوم ثروتمندترین افراد دنیا قرار دارد.میریام ۷۸ ساله که متولد اسرائیل است، بیوه‌ی شلدون ادلسون، مدیرعامل و رئیس سابق شرکت شرط بندی Las Vegas Sands است که در سال ۲۰۲۱ در سن ۸۷ سالگی درگذشت.به گفته‌ی فوربس، میریام و خانواده اش حالا بیش از نیمی از سهام شرکت Las Vegas Sands را در اختیار دارند.
۷- رافائلا آپونته دیامانت – ۳۳/۱ میلیارد دلار

رافائلا آپونته دیامانت ۷۴ ساله که اهل سوئیس است، ۳۳/۱ میلیارد دلار ثروت دارد و چهل و هشتمین فرد ثروتمند دنیا است.او همسر جیانلوایجی آپونته، رئیس شرکت MSC، بزرگ‌ترین شرکت کشتیرانی دنیا است و این زوج ۵۰ درصد از سهام این شرکت را در اختیار دارند.

رافائلا و همسرش جیانلوایجی که یک کاپیتان کشتی بود، بعد از خرید اولین کشتی خود وارد صنعت کشتیرانی شدند، یک کشتی باری کوچک که در سال ۱۹۷۰ با کمک یک وام ۲۰۰ هزار دلاری آن را خریداری کردند.طی سالیان، کشتی‌های این زوج بیشتر و بیشتر شد و آن‌ها توانستند کسب و کار خود را گسترش دهند.جیانلوایجی هنوز مدیر اجرایی شرکت MSC است و پسرشان دیه گو به عنوان رئیس شرکت فعالیت دارد.رافائلا که دختر یک یانکدار اسرائیلی است، در هیئت مدیره‌ی شرکت MSC عضو است، اما هیچ منصب رسمی‌ای ندارد.

۶- ساویتری جیندال – ۳۳/۵ میلیارد دلار
ثروتمندترین زن هند، ساویتری جیندال ۷۴ ساله است که ۳۳/۵ میلیارد دلار ثروت دارد. او جایگاه چهل و ششم را در فهرست کلی ثروتمندترین افراد دنیا دارد.شرکت The Jindal Group در هند، توسط همسر ساویتری، اوم پراکاش جیندال تأسیس شد.

این شرکت به طور تخصصی در حوزه‌های انرژی و فولاد فعالیت دارد، اما سرمایه گذاری‌هایی هم در صنایع دیگر همچون معدن، تولید انرژی، گاز‌های صنعتی و تأسیسات بندری هم داشته است.همسر ساویتری در سال ۲۰۰۵ در یک سانحه‌ی هلیکوپتر جان خود را از دست داد.پس از مرگ او زیرمجموعه‌های The Jindal Group میان ۴ پسرش تقسیم شدند که حالا به طور مستقل از یکدیگر به مدیریت می‌پردازند.ساویتری همچنین سابقه‌ی فعالیت در دولت هند به عنوان وزیر را دارد.

۵- مک کنزی اسکات – ۳۶/۵ میلیارد دلار
مک کنزی اسکات ۵۳ ساله، همسر سابق جف بزوس، بنیانگذار شرکت آمازون، با داشتن ثروتی ۳۶/۵ میلیارد دلاری در جایگاه چهل و سوم فهرست ثروتمندترین افراد دنیا قرار دارد.این زوج سابق ۲۵ سال با یکدیگر زندگی کردند، اما به دنبال جدایی آن‌ها از یکدیگر در سال ۲۰۱۹ چهار درصد از سهام شرکت آمازون به مک کنزی تعلق گرفت.

مک کنزی که یک رمان نویس آمریکایی است، همان زمان به جمع خیرین فوق ثروتمند پیوست و قول داد که نیمی از ثروت خود را در طول زندگی اش صرف امور خیریه کند.مک کنزی وبسایتی به نام Yield Giving راه اندازی کرده که بر اساس آن او تاکنون بیش از ۱۷/۳ میلیارد دلار به بیش از ۲،۳۰۰ نهاد غیر انتفاعی پول اهدا کرده است.
مک کنزی پس از جدایی از بنیانگذار آمازون، با یک معلم شیمی دبیرستان به نام دن جوئت ازدواج کرد، اما آن‌ها در سال ۲۰۲۲ از یکدیگر جدا شدند.

۴- ژاکلین مارس – ۳۸/۵ میلیارد دلار
ژاکلین مارس ۸۴ ساله با ۳۸/۵ میلیارد دلار ثروت، رتبه‌ی سی و پنجم فهرست کلی ثروتمندترین افراد دنیا را به خود اختصاص داده است.پدربزرگ او، فرانک مارس تجارت خود را در سال ۱۹۱۱ با تولید شکلات در آشپزخانه اش در ایالت واشنگتن آغاز کرد.

این شرکت در سال ۱۹۲۹ ترکیبی را اختراع کرد که به فیلینگ شکلات‌های مشهور Milky Way و Snickers تبدیل شد و همین امر باعث رشد انفجاری شرکت Mars شد.بر اساس تخمین ها، ژاکلین حالا یک سوم سهام شرکت Mars را در اختیار دارد و نزدیک به ۲۰ سال است که برای این شرکت کار می‌کند. او تا سال ۲۰۱۶ عضو هیئت مدیره‌ی شرکت Mars بود و پسرش استفن بجر حالا مدیریت شرکت را برعهده دارد.

۳- جولیا کوچ – ۶۴/۳ میلیارد دلار
جولیا کوچ ۶۱ ساله ۶۴/۳ میلیارد دلار ثروت دارد که او در جایگاه بیست و سوم فهرست ثروتمندترین افراد دنیا قرار داده است.او و ۳ فرزندش ۴۲ درصد از سهام شرکت آمریکایی Koch Industries را از همسرش دیوید کوچ به ارث بردند. دیوید در سال ۲۰۱۹ در سن ۷۹ سالگی بر اثر ابتلا به سرطان پروستات درگذشت.

دیوید که یک مهندس شیمی و تاجر بود، در سال ۱۹۷۰ به تجارت خانوادگی شان پیوست و آن را به یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های خصوصی آمریکا تبدیل کرد.جولیا تا پیش از آشنایی با دیوید و ازدواج با او، به عنوان دستیار طراح لباسی به نام آدولفو مشغول کار بود که مشتریان مشهوری همچون نانسی ریگان، همسر رونالد ریگان، رئیس جمهور سابق آمریکا داشت.جولیا حالا ریاست بنیاد خیریه‌ی David H. Koch Foundation را برعهده دارد.

۲- آلیس والتون – ۷۲/۳ میلیارد دلار
آلیس والتون ۷۴ ساله که تنها دختر سم والتون، بنیانگذار فروشگاه‌های زنجیره‌ای مشهور والمارت در آمریکا است، ۷۲/۳ میلیارد دلار ثروت دارد و رتبه‌ی بیست و یکم فهرست ثروتمندترین افراد دنیا را به خود اختصاص داده است.
برادرانش، راب و جیم به تجارت خانوادگی شان پیوستند، اما آلیس مسیر متفاوتی را در پیش گرفت و توجهش به حرفه‌ی جمع آوری آثار هنری و برگزاری نمایشگاه‌های هنری جلب شد. او در سن ۱۰ سالگی اولین اثر هنری خود را خریداری کرد.

این علاقه او را به هدایت پروژه‌ی ساخت موزه‌ی Crystal Bridges در ایالت آرکانزاس ِ آمریکا سوق داد که در سال ۲۰۱۱ افتتاح شد. آلیس مجموعه آثار هنری گردآوری شده توسط خود را به این موزه اهدا و بیش از ۳۰۰ میلیون دلار صرف ساخت آن کرد.آلیس همچنین بیش از یک دهه به پرورش اسب در مزرعه‌ای در تگزاس پرداخت. او این مزرعه را در سال ۲۰۱۵ فروخت.او در سال ۲۰۲۲ نیز یک مؤسسه‌ی پزشکی به نام «مدرسه پزشکی آلیس والتون» در ایالت آرکانزاس تأسیس کرد.

۱- فرانسوا بتانکور می‌یر – ۹۹/۵ میلیارد دلار
ثروتمندترین زن دنیا، فرانسوا بتانکور می‌یر ۷۰ ساله، نوه‌ی بنیانگذار شرکت آرایشی بهداشتی فرانسوی لورئال است. او با داشتن ثروتی ۹۹/۵ میلیارد دلاری در رتبه‌ی پانزدهم فهرست کلی ثروتمندترین افراد دنیا قرار دارد.
این تاجر زن فرانسوی و خانواده اش بیش از یک سوم سهام شرکت لورئال را که در سال ۱۹۰۹ تأسیس شد، در اختیار دارند.

فرانسوا از سال ۱۹۹۷ عضو هیئت مدیره‌ی شرکت لورئال است. او ریاست این شرکت را برعهده دارد و پسرانش، ژان ویکتور می‌یر و نیکولاس می‌یر به عنوان مدیر شرکت خانوادگی شان فعالیت دارند.فرانسوا این ثروت عظیم را بعد از مرگ مادرش، لیلیان بتانکور به ارث برد. او که در سال ۲۰۱۷ در سن ۹۴ سالگی درگذشت، تا پیش از مرگش ثروتمندترین زن دنیا بود.

فرانسوا همچنین ۲ کتاب تألیف کرده است، یکی درباره‌ی انجیل و دیگری درباره‌ی خدایان یونان باستان. او هر روز چند ساعتی را نیز به پیانو نوازی می‌پردازد.او فعالیت‌های خیریه‌ای هم به واسطه‌ی بنیاد خیریه‌ی شرکت لورئال داشته است.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.