stat counter
تاریخ : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 29 April , 2024
  • کد خبر : 472523
  • 20 فروردین 1403 - 3:18
2

سه مشکل بزرگ در اداره دولت

سه مشکل بزرگ در اداره دولت
قلم | qalamna.ir :
گروه سیاسی: مصطفی داننده در  سایت عصرایران نوشت: نمی‌دانم قیمت الان سکه که من در حال نوشتن این یادداشت هستم با قیمتی که شما وقتی این نوشتار را می‌خوانید، چند است، پس بهتر است به قیمت اشاره نکنم تا در روایت دقیق قیمت دچار اشتباه نشوم. اما این را می‌دانم که تقریبا قیمت سکه نسبت به روز‌هایی که رئیسی رئیس دستگاه قضا بود و از سکه ۱۷ میلیونی زمان روحانی انتقاد می‌کرد، سه برابر شده است.
آن روز‌ها رئیس وقت قوه قضاییه، نگران زندگی جوانان بود و حالا که رئیس جمهور است، حرفی نمی‌زند و گویی همان جوان‌ها دیگر برایش اهمیت ندارد. شاید هم به این نتیجه رسیده است که حق با روحانی بود و اداره دولت به آن آسانی‌ها نیست که فکرش را می‌کرد.
نه تنها رئیسی بلکه همکاران او هم همین فکر را می‌کردند. خاندوزی که حالا وزیر اقتصاد است، گفته بود: «دولت بعد در سال ۱۴۰۱ هیچکاری هم که نکند، ۱۰ تا ۱۵ درصد تورم کم خواهد شد. این را می‌گویم که دولت بعد هر کس آمد، این را به نام خودش نکند!»
امیر حسین قاضی زاده هاشمی که معاون رئیسی است، در زمان انتخابات گفته بود می‌شود در عرض سه روز مشکل بورس را حل کرد. اگر شما این سه روز را دیدید، ما هم دیدیم.
رئیسی پیش از آنکه رئیس جمهور شود، دستور می‌داد و مشکلات حل می‌شد. مثلا مشکل یک پرونده قضایی یا یک زندانی و یا مسئله روزمره‌ای در آستان قدس. در دولت، اما مسائل اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی با دستور حل نمی‌شوند که اگر اینگونه بود الان رئیسی مدال بهترین رئیس جمهور تاریخ ایران را به گردن انداخته بود.
البته رئیسی برخلاف روحانی یک شانس بزرگ دارد و آنهم این است که تریبون‌های رسمی کشور، حامی او هستند و به جای گلایه، لب به تمجید یا بهتر بگویم ماست‌مالی کردن وضع موجود می‌پردازند. تازه به این نکته توجه کنید که رئیسی نه با کرونا و بحران اقتصادی وابسته به آن سروکار دارد و نه فعلا با پدیده‌ای به نام ترامپ. البته آنگونه که از شواهد پیداست سال آخر دولت رئیسی با سال اول دولت تازه ترامپ هم‌زمان خواهد بود. از همین الان بازار منتظر شوک منفی این رویداد هست.
همه روسای جمهور ایران در دولت دوم خود با تورم و گرانی روبرو بودند البته این معنا چندان شامل حال دولت دوم خاتمی نمی‌شود و او موفق شد دولت به سامانی را تحویل محمود احمدی‌نژاد بدهد. رئیسی، اما از همان روز‌های اول رکورد‌های منفی را به نام خود ثبت کرد که در طول تاریخ ایران بی‌سابقه است.
کم‌تجربگی، شعارزدگی و عدم شناخت درست از جامعه سه مشکل بزرگ رئیسی در اداره دولت است. ببیند که آش عملکرد دولت چقدر شور است که رسانه‌های اصول‌گرا برای تبلیغ رئیسی در بین مردم، دستور او برای برداشتن پشتی در یک مهمان افطار را برجسته می‌کنند و این درحالی است که مردم دوست دارند رئیس جمهور را با کاهش تورم و گرانی بشناسند نه برداشتن پشتی!

هشتگ: , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.