stat counter
تاریخ : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 29 April , 2024
  • کد خبر : 472530
  • 20 فروردین 1403 - 15:15
1

افزایش ۱۹ هزار و ۹۲۷ واحدی شاخص کل بورس

افزایش ۱۹ هزار و ۹۲۷ واحدی شاخص کل بورس
قلم | qalamna.ir :
گروه اقتصادی: شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز دوشنبه ۲۰ فروردین با ۱۹ هزار و ۹۲۷ واحد رشد در ارتفاع ۲ میلیون و ۲۵۴ هزار و ۸۵۲ واحدی قرار گرفت.   در شرایطی که بازار سرمایه طی دو روز گذشته مثبت شده و امروز شاخص کل حدود ۲۰ هزار واحد رشد کرد، کارشناسان معتقدند اعتمادسازی در کنار اقداماتی همچون تامین مالی شرکت‌های کوچک و متوسط، اصلاح حاکمیت شرکتی و اقدامات جدید همچون توسعه بازار نوآفرین می‌تواند منجر به رشد بازار سرمایه در سال جاری شود.

تالار شیشه‌ای پس از نوسانات روزهای ابتدای سال، طی دو روز گذشته رنگ سبز به خود گرفته است. بازار بورس دیروز ۳۹۶۶ واحد و امروز ۱۹ هزار و ۹۲۷ واحد رشد کرد تا شاخص کل به رقم دو میلیون و ۲۵۴ هزار و ۸۵۲ واحد برسد.
شاخص هم‌وزن نیز که دیروز با افت مواجه شده بود امروز رشد ۸۴۰۴ واحد را پشت سر گذاشت و به ۷۴۹ هزار و ۵۷۳ واحد رسید.روز دوشنبه بیش از ۳۳۲ هزار معامله به ارزش ۵۶۴۷ میلیارد تومان در بورس اوراق بهادار تهران انجام شد.

فارس، فملی، شپنا و وبملت بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل داشتند. نمادهای پرتراکنش نیز به ترتیب وبملت، ذوب، شستا و فملی بودند.فرابورس ایران نیز امروز ۲۵۶ واحد رشد را به ثبت رساند و شاخص کل به ۲۵ هزار و ۳۸۰ واحد رسید.

تعداد معاملات روز دوشنبه فرابورس بیش از ۱۷۴ هزار فقره بود که ارزش آن ۲۷۲۰ میلیارد تومان شد.آریان، فصبا، شگویا و وسپهر بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص فرابورس داشتند. هم‌چنین فزر، خاور، فصبا و زماهان از نمادهای پرتراکنش بودند.

کارشناسان بر این باورند که در صورت بازگشت اعتمادی که از سال ۱۳۹۹ در بازار سرمایه از دست رفته این بازار ظرفیت رشد را در سال جاری دارد. آن‌طور که محمود گودرزی ـ مدیرعامل بورس تهران می‌گوید: نتیجه اعتمادسازی در بازار سرمایه، رونق بازار ثانویه بوده و رونق بازار ثانویه، تقویت بازار اولیه و هدایت درست منابع و سرمایه‌های مردمی به سمت تولید را به همراه خواهد داشت.

مجید عشقی، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار نیز تامین مالی شرکت‌های دانش‌بنیان، کوچک و متوسط را جزو برنامه مهم سازمان بورس در سال ۱۴۰۳ دانست و گفت: قرار است مسیر کوتاه و روان‌تری برای تامین مالی شرکت‌های دانش بنیان و شرکت‌های کوچک و متوسط در نظر گرفته شود.

هشتگ: , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.