stat counter
تاریخ : سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 30 April , 2024
  • کد خبر : 472548
  • 20 فروردین 1403 - 18:53
1

نصرالله: هدف قرار دادن مستشاران ایرانی به‌دلیل شکست دشمن در جنگ جهانی علیه سوریه است

نصرالله: هدف قرار دادن مستشاران ایرانی به‌دلیل شکست دشمن در جنگ جهانی علیه سوریه است

دبیرکل حزب‌الله لبنان گفت هدف قرار دادن مستشاران ایرانی از سوی رژیم صهیونیستی به دلیل شکست دشمن در جنگ جهانی علیه سوریه است که اسرائیل در آن دست داشت.

قلم | qalamna.ir :

«سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله لبنان عصر دوشنبه و در مراسمی که این جنبش به مناسبت بزرگداشت شهدای حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق در مجمع سیدالشهدا در ضاحیه جنوبی بیروت برگزار کرده است، سخنرانی و به مقام این شهدا ادای احترام کرد.

سید حسن نصرالله به سابقه حضور مستشاری ایران در سوریه اشاره کرد و گفت: تاریخ حضور سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در سوریه و لبنان به سال ۱۹۸۲ و بعد از حمله اسرائیل به لبنان باز می‌گردد. امام خمینی(ره) در قید حیات بود و جنگ تحمیلی علیه ایران در آن زمان تمام نشده بود و مردان سپاه در جبهه‌ها حضور داشتند و به دلیل حمله به لبنان و سوریه آمدند تا در مقابله با اشغالگران به ما کمک کنند. نیروهای ایرانی به الزبدانی در سوریه آمدند اما بعد از ارزیابی اوضاع مقرر شد که مجموعه‌ای از افسران و کادری‌های سپاه پاسداران باقی بمانند تا مقاومت مردمی را فعال کنند و حمایت آموزشی و لجستیکی کنند.

وی گفت: افسران و کادری‌های سپاه به منطقه جنتا در لبنان آمدند و اولین پادگان آموزشی را برپا کردند. در تحولات سوریه در سال ۲۰۱۱ نیز مستشاران ایرانی و نیروهای مقاومت منطقه حاضر شدند زیرا رویدادهای سوریه به مقاومت منطقه آسیب وارد می‌کرد.

هدف قرار دادن مستشاران ایرانی در سوریه بخشی از نبرد اصلی است

دبیرکل حزب‌الله لبنان در ادامه سخنرانی خود به حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق اشاره کرد و گفت: رژیم اشغالگر کنسولگری ایران را هدف قرار داد و مستشاران نظامی ایرانی به شهادت رسیدند که حضور آن‌ها در این مکان امری طبیعی و بر اساس عرف و قوانین است و آمریکا و برخی کشورهای اروپایی نقش کنسولگری ایران در دمشق را بررسی کرده بودند.

سید حسن نصرالله همچنین گفت هدف قرار دادن مستشاران ایرانی از سوی رژیم صهیونیستی به دلیل «شکست دشمن در جنگ جهانی علیه سوریه است که اسرائیل در آن دست داشت».

وی افزود: دشمن به طور علنی اعلام جنگ می‌کند و می‌گوید که نیروهای ایرانی را هدف قرار داده است؛ درحالی که دشمن مستشاران ایرانی که خدمات ارزنده‌ای به مقاومت در منطقه داشتند را هدف قرار می‌دهد. هدف قرار دادن مستشاران ایرانی در کنسولگری دمشق بزرگ‌ترین تجاوز اسرائیل در سوریه طی سال‌های اخیر است. هدف قرار دادن مستشاران ایرانی در سوریه بخشی از نبرد اصلی است که بسیار آشکار است و آن نبرد با دشمن صهیونیستی است.

دبیرکل حزب‌الله گفت: حمله به مستشاران ایرانی ۲ مساله جدید دارد؛ مساله اول هدف قرار دادن خاک ایرانی است که به معنای تعرض به ایران است.

ادامه دارد…

هشتگ: , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.