stat counter
تاریخ : سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 30 April , 2024
  • کد خبر : 472579
  • 21 فروردین 1403 - 15:15
1

اسلامی: بزرگترین مرکز تولید رادیودارو با حضور رئیس‌جمهور افتتاح می‌شود

اسلامی: بزرگترین مرکز تولید رادیودارو با حضور رئیس‌جمهور افتتاح می‌شود

رییس سازمان انرژی اتمی گفت که در اولین کنفرانس بین‌المللی هسته‌ای کشور که در اردیبهشت ماه برگزار می‌شود کارشناسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی شرکت خواهند کرد.

قلم | qalamna.ir :

محمد اسلامی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه استقبال خوبی از برگزاری کنفرانس بین‌المللی هسته‌ای شده است، گفت: حدود ۴۰ درصد مقاله‌ها از کشورهای خارجی  به دبیرخانه کنفرانس ارسال شده و ۶۰ درصد از ایران و تمامی اینها ارزیابی شده است.

وی ادامه داد: کنفرانس در سه بخش  افتتاحیه رسمی، برگزاری پنل‌ها و اختتامیه برگزار می‌شود. همچنین بازدید علمی و فرهنگی و صنعتی برای میهمانان داریم. این کنفرانس یک رویداد مهم خواهد بود که برای اولین بار ما می‌توانیم با ادبیات مناسب  با کنفرانس‌های بین‌المللی روایت‌گری واقع‌بینانه از جایگاه علمی ‌و فناوری کشور داشته باشیم و امیدواریم این کنفرانس را در سالهای آینده تکرار کنیم.

 حضور ۳۰ کشور و کارشناسان آژانس در کنفرانس بین‌المللی هسته‌ای

اسلامی اظهار کرد که تا الان از ۳۰ کشور برای حضور در این کنفرانس اعلام آمادگی کرده‌اند. در این کنفرانس همچنین مطابق تمامی کنفرانس‌های بین‌المللی هسته‌ای که در دنیا برگزار می‌شود، کارشناسانی از آژانس بین‌المللی انرژی اتمی شرکت خواهند داشت.

وی درباره روند ساخت آب شیرین‌کن بوشهر گفت: ما فرایند طولانی را برای این پروژه طی کردیم تا زمین برای ساخت آن تهیه کنیم و برای مقدمات کار زمان زیادی صرف شد، اما از وقتی زمین تعیین تکلیف شد کار شروع شده و مطابق زمان‌بندی کار شروع شده و در مدت تعیین شده یعنی دو سال کار انجام خواهد شد. این پروژه ظرفیت شیرین کردن آب در شبانه روز برای ۷۰ هزار مترمکعب دارد و یکی از پروژه‌های شاخص عمران و توسعه است که در بوشهر در حال اجراست.

رئیس سازمان انرژی اتمی درباره روند ساخت واحد ۲ نیروگاه بوشهر اظهار کرد کلیه کارهای اجرایی و ساخت نیروگاه‌های اتمی کشور توسط ایرانی‌ها انجام می‌شود و این توافقی است که در قراردادها هم لحاظ شده است.

وی در پاسخ به ایسنا درباره دریافت مقام اول بازدهی و بهره‌وری نیروگاه اتمی بوشهر از سوی «وانو» تصریح کرد: ما عضو وانو (انجمن بهره‌برداران هسته‌ای) هستیم و سالانه نیروگاه‌های اتمی را ارزیابی می‌کند و سال گذشته از لحاظ ایمنی و بهره‌وری یعنی به میزان انرژی که تولید می‌کنیم، چقدر برق به شبکه متصل می‌شود واحد یکم نیروگاه بوشهر مقام اول را کسب کرد. بالاترین حدی بود که در این سال‌ها تولید کرد و در مقایسه با نیروگاه‌های مشابه خودش به لحاظ راندمان که بالای ۷ میلیارد و چهارصد و هفتاد و دو میلیون کیلووات ساعت برق تولید کرد رتبه خوبی دریافت کرد. هم‌چنین رفتار و انضباط ساختاری و سیستمی آن هم خوب بود و در سال‌های گذشته در حالی که رتبه ۱۸ و  ۱۹ را داشت در سال گذشته رتبه اول را کسب کرد و برای امسال هم این اراده را داریم که این مقام را کسب کند.

نیروگاه اتمی بوشهر برای بارگذاری سوخت جدید از روزهای آینده از مدار خارج می‌شود

اسلامی هم‌چنین اعلام کرد که نیروگاه اتمی بوشهر برای بارگذاری سوخت جدید از روزهای آینده از مدار خارج می‌شود و مجدد بعد از بارگذاری روشن و به مدار برمی‌گردد و گفت امیدواریم بتوانیم با سرعت بخشیدن به ساخت نیروگاه های ۲ و ۳ تعداد نیروگاه‌های اتمی کشور را گسترش دهیم.

رئیس سازمان انرژی اتمی درباره اقدامات سازمان برای مقابله با تحریم‌های دارویی و غذایی گفت: ما یک شرکت رادیودارو در ایران داریم و این شرکت تحریم است. اساسا حقوق بشر و جان انسان‌ها برای غربی‌ها معنا ندارد. کشور ما توانسته به صورت خوداتکا یک قطب در رادیودارو در منطقه باشد و امسال با حضور رئیس‌جمهور بزرگترین مرکز تولید رادیودارو را افتتاح و راه‌اندازی می‌کنیم.

انتهای پیام

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.