stat counter
تاریخ : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 29 April , 2024
  • کد خبر : 472637
  • 23 فروردین 1403 - 15:16
1

حملات هوایی شبانه رژیم صهیونیستی به غزه و درگیری‌های شدید در مرکز غزه و کرانه باختری

حملات هوایی شبانه رژیم صهیونیستی به غزه و درگیری‌های شدید در مرکز غزه و کرانه باختری

ارتش رژیم صهیونیستی شب گذشته چندین منطقه در نوار غزه را هدف قرار داد، همزمان نیروهای مقاومت در مرکز نوار غزه وارد درگیری‌های شدیدی با اشغالگران شدند.

قلم | qalamna.ir :

ارتش رژیم صهیونیستی در صد و هشتاد و هشتمین روز از حملات و تنها چند ساعت پس از ترور سه تن از فرزندان «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس، چند منطقه در غزه را هدف حملات هوایی جنگنده‌های خود قرار دادند.

خبرنگار «الجزیره»، جنگنده‌های رژیم صهیونیستی شرق شهرهای خان‌یونس و رفح واقع در جنوب نوار غزه را هدف قرار دادند.

طبق گزارش این منبع، جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی، چند منزل مسکونی در منطقه «العمور» واقع در شرق الفخاری در خان‌یونس را هدف قرار دادند.

همچنین توپخانه ارتش رژیم صهیونیستی مناطق شمالی اردوگاه «النصیرات» در مرکز نوار غزه را هدف قرار داد، در مقابل نیروهای مقاومت با اشغالگرانی که وارد شمال اردوگاه النصیرات شده بودند، به شدت درگیر شدند.

در این حمله توپخانه‌ای که یک مدرسه و یک ساختمان مسکونی در اردوگاه النصیرات تخریب شد، پنج فلسطینی به شهادت رسیده و تعدادی دیگر زخمی شدند.

در حمله قایق‌های جنگی ارتش رژیم صهیونیستی به اردوگاه «الشاطئ» در غرب شهر غزه هم دو فلسطینی به شهادت رسیدند.

همچنین بامداد امروز در کرانه باختری اشغالی نیز درگیری‌هایی میان فلسطینی‌ها و اشغالگران در پی یورش دوباره آنها به این منطقه شکل گرفت و چند شهرک‌نشین به دو شهرک یورش برده و به فلسطینی‌ها و دارایی‌هایشان حمله کردند.

خبرگزاری رسمی فلسطین (وفا) در این رابطه گزارش داد که بامداد امروز نیروهای اشغالگر به چند محله شهر طولکرم در شمال کرانه باختری یورش برده و پنج فلسطینی را پس از یورش به خانه‌هایشان بازداشت کردند.

منابع فلسطینی اعلام کردند که در پی این یورش درگیری‌های مسلحانه‌ای میان نیروهای مقاومت و اشغالگران در طولکرم شکل گرفت و سربازان ارتش رژیم صهیونیستی به سمت یک خودروی غیرنظامی تیراندازی کردند.

در ادامه گردان‌های شهدای الاقصی، شاخه نظامی جنبش فتح اعلام کردند که با نیروهای اشغالگران مقابله کردند.

در شمال کرانه باختری نیز اشغالگران به شهرک «بیر الباشا» در نزدیکی جنین یورش برده و دستکم یک تن را بازداشت کردند، همینطور یورش مشابهی به شهرک «عزون» در نزدیکی قلقیلیه انجام شد.

در شمال شهر قدس اشغالی نیز گروهی از اشغالگران بامداد امروز به اردوگاه «قلندیا» که در ماه‌های گذشته بارها هدف یورش قرار گرفته بود، حمله کردند.

خبرنگار الجزیره در جنوب کرانه باختری گزارش داد که اشغالگران به دو شهرک «بیت امر» و «اذنا» در شمال و غرب الخلیل یورش بردند و در حمله اشغالگران به شهرک «تقوع» در جنوب شرق بیت لحم چند جوان فلسطینی در اثر استنشاق گاز اشک‌آور دچار مشکلات تنفسی شدند.

همچنین گروهی از شهرک‌نشین‌ها بامداد امروز به شهرک «اللبن» در جنوب شهر نابلس یورش برده و به گفته شاهدان عینی، یک دستگاه خودرو را آتش زده و سعی داشتند یک خانه را نیز آتش بزنند.

گروه دیگری از شهرک‌نشین‌ها نیز به شهرک «المغیر» در شمال شرق رام‌الله حمله کرده و سعی داشتند خودرویی را در این منطقه آتش بزنند.

در حمله گروه دیگری از شهرک‌نشین‌ها به روستای «برقه» در شرق رام‌الله چهار فلسطینی زخمی شدند.

حملات شهرک‌نشین‌های افراطی به فلسطینی‌ها و منازل و دارایی‌هایشان و بازداشت فلسطینی‌ها در کرانه باختری از زمان آغاز عملیات طوفان الاقصی مقاومت فلسطین در هفتم اکتبر ۲۰۲۳، افزایش یافته و در این مدت بیش از ۴۵۰ فلسطینی در تیراندازی نیروهای اشغالگر به شهادت رسیده و بیش از ۷۰۰۰ فلسطینی دیگر در کرانه باختری بازداشت شدند.

انتهای پیام

هشتگ: , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.