stat counter
تاریخ : سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 30 April , 2024
  • کد خبر : 472678
  • 24 فروردین 1403 - 15:16
1

آمار جدید شهدا و مجروحان جنگ غزه در سایه تداوم جنایات اشغالگران

آمار جدید شهدا و مجروحان جنگ غزه در سایه تداوم جنایات اشغالگران

جنگ رژیم صهیونیستی در نوار غزه برای صد و هشتاد و نهمین روز متوالی در بحبوحه بمباران‌های شدید که روزانه صدها شهید و مجروح بر جای می‌گذارد، ادامه دارد و سیاست قحطی که اشغالگران در پیش گرفته‌اند نیز در روزهای اخیر به اوج خود رسیده است، اما مقاومت فلسطین از پای ننشسته و همچنان به «طوفان الاقصی» ادامه می‌دهد.

قلم | qalamna.ir :

وزارت بهداشت نوار غزه امروز-جمعه- در جدیدترین آمار تلفات جنگ اعلام کرد: ارتش رژیم صهیونیستی طی ۲۴ ساعت گذشته هشت کشتار در نوار غزه انجام داده است که ۸۹ شهید و ۱۲۰ مجروح برجای گذاشته است.

براساس این گزارش، به این ترتیب تعداد قربانیان تجاوزات رژیم صهیونیستی به نوار غزه از هفتم اکتبر گذشته به ۳۳ هزار و ۶۳۴ شهید و ۷۶ هزار و ۲۱۴ زخمی رسیده است. این در حالی است که بسیار از افراد کشته و زخمی در مسیرها و زیر آوار در نتیجه حملات اشغالگران هستند که دسترسی به آنها ممکن نیست.

این در حالی است که مسؤول عملیات پلیس در استان شمالی غزه و پسرش پس از بمباران خانه آنها در اردوگاه جبالیا به شهادت رسیدند.

در ادامه جنایات اشغالگران، بالگردهای صهیونیست‌ها مناطق شمالی اردوگاه نصیرات را بمباران کردند.

پس از آن که قایق‌های اشغالگر مدرسه ابتدایی روبه‌روی مدرسه عروبه در اردوگاه جدید در نصیرات را هدف قرار دادند، یک شهید و تعدادی مجروح از زیر آوار پیدا شدند. خبرنگار الجزیره هم با اشاره به جنایتی دیگر گفت که در بمباران رژیم صهیونیستی که منزل خانواده طباطیبی را در منطقه سدره در محله الدرج در مرکز شهر غزه هدف قرار داد، دست کم ۲۵ فلسطینی به شهادت رسیدند.

اسماعیل الغول، خبرنگار الجزیره گفت که این خانه تعدادی از آوارگان را در خود جای داده بود و بمباران منجر به تعداد زیادی شهید و مجروح شد که بیشتر آنها کودک و زن بودند.

وی خاطرنشان کرد: نیروهای اشغالگر به بمباران شهر غزه برای سومین روز متوالی ادامه می‌دهند و در نتیجه این بمباران‌ها ویرانی‌های گسترده در این منطقه به جا مانده است.

در اردوگاه نصیرات در مرکز نوار غزه، نیروهای اسرائیلی به تهاجم خود به حومه این اردوگاه ادامه دادند. خبرنگار الجزیره گفت: بالگردهای ارتش اشغالگر مناطق شمالی اردوگاه را به شدت بمباران کردند. نیروهای اشغالگر در نزدیکی مسجد الدعوه در شمال اردوگاه آوارگان نصیرات آتش گشودند. هواپیماهای اشغالگر گلوله‌های آتش را در اطراف نیروگاه برق در مرکز نوار غزه شلیک کردند.

منابع فلسطینی همچنین اعلام کردند که قایق‌های مسلح رژیم صهیونیستی صبح امروز جمعه مدرسه‌ای را در اردوگاه جدید در شمال اردوگاه نصیرات بمباران کردند که در نتیجه آن یک شهید و تعدادی مجروح شدند.

این جنایات در حالی است که مقاومت فلسطین در حال نبردهای شدید با نیروهای اشغالگر در شمال نصیرات، نتزاریم و المغراقه در مرکز نوار غزه است.

خبرنگار المیادین تاکید کرد که مقاومت در نزدیکی مدرسه مالزی در شمال اردوگاه نصیرات وارد درگیری با نیروهای اشغالگر شد.

منابع رسانه‌ای فلسطینی نیز گزارش دادند که ارتش رژیم صهیونیستی تعدادی ساختمان در شمال اردوگاه نصیرات را در بحبوحه درگیری با مقاومت فلسطین منفجر کرد.

این منابع گفتند که همزمان با ادامه گلوله باران در مجاورت اردوگاه نصیرات، نیروهای اشغالگر بمب‌های دودزا را در مجاورت مدرسه مالزی در شمال اردوگاه نصیرات شلیک کردند.

این درگیری‌ها پس از آن صورت می‌گیرد که نیروهای صهیونیست در بحبوحه تشدید عملیات بمباران هوایی و توپخانه‌ای و پرتاب بمب‌های دودزا به سمت خانه‌های شهروندان در شمال شرق غزه، عملیات نظامی خود را در مناطق مرکزی نوار غزه از جمله در مجاورت اردوگاه نصیرات و اردوگاه جدید آن آغاز کردند.

ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که لشکر ۱۶۲ عملیات نظامی غافلگیرانه را در مرکز نوار غزه آغاز کرده است، در حالی که رادیو ارتش اسرائیل گزارش داد که نیروهای اشغالگر عملیات نظامی خود را در مجاورت اردوگاه نصیرات آغاز کرده‌اند.

در ادامه مقابله مقاومت، گردان‌های القدس، شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی در فلسطین اعلام کرد که مبارزان این گروه توانستند یک سرباز اسرائیلی را در نزدیکی منطقه «الطاقه» در شرق شهر غزه هدف تیراندازی قرار دهند.

آمار جدید شهدا و مجروحان جنگ غزه در سایه تداوم جنایات اشغالگران

گردان‌های القدس همچنین سرنگونی یک پهپاد کوادکوپتر اسرائیلی و کنترل آن را در حین انجام ماموریت‌های جاسوسی در آسمان نوار غزه تایید و صحنه‌هایی از این عملیات را منتشر کرد.

گردان‌های مجاهدین، شاخه نظامی جنبش مجاهدین نیز صحنه‌هایی را منتشر کرد که در چارچوب نبرد «طوفان الاقصی»، شلیک موشک به سمت شهرک‌های اطراف غزه را نشان می‌داد.

انتهای پیام

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.