stat counter
تاریخ : سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 30 April , 2024
  • کد خبر : 472688
  • 25 فروردین 1403 - 15:14
1

گاردین: حماس فاصله زیادی تا شکست دارد

گاردین: حماس فاصله زیادی تا شکست دارد

روزنامه انگلیسی نوشت با وجود حملات گسترده رژیم صهیونیستی به غزه در طول ۶ ماه گذشته، حماس فاصله زیادی تا شکست دارد.

قلم | qalamna.ir :

با وجود گذشت ۶ ماه از آغاز حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه، جنبش حماس همچنان بخش‌هایی از این منطقه را تحت کنترل دارد، از جمله بخش‌هایی که اکنون بیشتر جمعیت غزه در آن متمرکز شده‌اند و حضور خود را در جاهای دیگر نیز دوباره برقرار کرده است. تاکنون تعداد کمی از اعضای رده‌های بالای این جنبش آسیب دیده‌اند و بخش اعظم شبکه تونل‌های گسترده آن دست نخورده باقی مانده است.

رسانه انگلیسی گاردین با این مقدمه و با اشاره به شمار شهدا در غزه که بنا بر اعلام نهادهای محلی به ۳۳ هزار نفر رسیده است، افزود: مقامات اسرائیلی مدعی هستند که یک سوم از ۳۰ تا ۴۰ هزار نیروی حماس در ماه‌های گذشته کشته شده‌اند. حماس این موضوع را رد و به تعداد بسیار کمتری اشاره می‌کند. اگرچه تائید هر یک از اعداد به‌طور مستقل امکان‌پذیر نیست، بسیاری از تحلیلگران می‌گویند که تاکید بر شمار کشته‌ها نشان دهنده ناکامی استراتژیست‌های اسرائیلی در درک ماهیت دشمن خود است.

گاردین می‌نویسد «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی بارها گفته است که پیروزی اسرائیل به معنای «درهم شکستن حماس» است اما با وجود قدرت نظامی عظیم اسرائیل، از بین بردن توانایی‌های اداری جنبش حماس که غزه را از سال ۲۰۰۷ تاکنون اداره می‌کند، دشوار بوده است.

«مخیمر ابوسعده» استاد علوم سیاسی در دانشگاه الازهر غزه که اکنون در قاهره است، برآورد کرده که می‌توان بین یک پنجم تا یک چهارم جمعیت غزه را حامی حماس توصیف کرد و هر اتفاقی که هر جای دیگری بیفتد، این پشتیبانی آن‌ها را متزلزل نخواهد کرد.

ارتش رژیم صهیونیستی نیز پس از گذشت چهار ماه از حملات زمینی به غزه، هفته گذشته اعلام کرد تمام نیروهای خود به‌جز یک تیپ را از غزه خارج کرده است.

انتهای پیام

هشتگ: , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.