stat counter
تاریخ : سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 30 April , 2024
  • کد خبر : 472695
  • 25 فروردین 1403 - 15:16
1

انتقام ایران از اسرائیل دیر و زود دارد

انتقام ایران از اسرائیل دیر و زود دارد
قلم | qalamna.ir :
گروه سیاسی: نایب رئیس مجلس در همایش شورای وحدت با عنوان «وحدت برای تحول» گفت: به نمایندگانی که توانستند رای مردم را جلب کرده و پای به عرصه خدمت‌گزاری به مردم بگذارند، تبریک می‌گویم. از نظر امیرالمومنین چهار چیز باعث فروپاشی حاکمیت‌ها است؛ اصول را نادیده گرفتن یکی از آن چهار مورد است.
اگر به عملکرد مجالس و دولت‌ها نگاه کنیم مجالسی کارآمد بودند که بر اصول و ارزش‌ها پایبند بودند. ایلنا، حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنور  گفت: هرکدام از مجالس پشت به آرمان‌ها بودند در آن‌ها تشویش و درهم ریختگی و هدر رفتن فرصت‌ها به چشم می‌خورد. دولت‌ها در نیمه اول کار خود مشغول یادگیری و ریل‌گذاری هستند و نیمه دوم را صرف کار‌های پوپولیستی می‌کنند تا رای جمع کنند. اگر شما به مجلس نگاه کنید در آن برای تصویب ماده‌ای مخالف و موافق حرف می‌زنند. در طرح مسائل دیگر و تذکرات، انقدر نه مخالفت معلوم می‌شود و نه موافقت. تمسک به فروع و پشت کردن به شایسته سالاری دولت‌ها این موضوع را رقم می‌زند و مجالس می‌توانند کمک کنند در انتخاب وزرا این اتفاق بیفتد.
این نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: امروز امنیت اقتصاد و فرهنگ بر هم تاثیرگذار هستند و هرکدام حوزه جدا ندارند و هر کدام موثر از حوزه دیگر است. امروز در داخل وضع آشفته‌ای نداریم میزان مشارکت با همه نارضایتی‌های مردم و با همه بی عرضگی‌هایی که داریم خوب بود و دشمن مایوس شد. وقتی رای باطله زیاد شد یعنی مردم فهیم هستند مردم می‌گویند اصل نظام را قبول داریم، اما شما را قبول نداریم. مجلس می‌تواند درافزایش سرمایه اجتماعی تاثیر داشته باشد. مجلس یازدهم کار‌های بزرگی انجام داد. بسیاری از قوانین با زندگی مردم در ارتباط است.
وی تصریح کرد: همزمان با جلسات صحن بیش از چهل نماینده در کمیسیون تلفیق کار می‌کنند. من پیشنهادم به دو رئیس مجلس دهم و یازدهم این بود که ما یک طرحی برای برون رفت از این وضعیت داشته باشیم. برون رفت از وضعیت فعلی با فکر اتفاق می‌افتد. باید برای بهبود وضعیت اقتصاد ستاره‌های آسمان اقتصاد را دور هم جمع کنیم. امروز بسیازی از خواص ما کنار هستند و احساس می‌کنند باطل هستند. دستگاه عریض و طویل مرکز پژوهش‌ها در زمینه استفاده از نخبگان کوتاهی کردند. خروجی چه کار‌هایی انجام شده است.
ما تمرکزی برای راه‌های برون رفت از وضعیت موجود نداریم. بعد از تهیه یک تیم مشخص در جهت استفاده از نظرات نخبگان در ادامه باید تیمی تهیه کرد تا بتوانیم دولت را اداره کنیم. همین امروز دچار ناکارآمدی شدیم و این نارضایتی در مردم اتفاق افتاده است لذا رسالت مجلس سنگین است و سرمایه اجتماعی با فعالیت ما گره خورده است.
این نماینده درباره وضعیت امنیت منطقه تصریح کرد: در گذشته شاه ژاندارم آمریکا در منطقه بود. اگر امروز هیچ دستاوردی هم انقلاب نداشته باشد، اما دیگر نمی‌توانند این انگ و اتهام را به جمهوری اسلامی بزنند که از قدرتی خط می‌گیرد. در طرح جدید خاورمیانه می‌خواستند جمهوری اسلامی از خاورمیانه بزرگ حذف شود و اسرائیل محور باشد، اما جمهوری اسلامی باقی مانده و در همه صحنه‌ها تاثیرگذار است. حتی معامله قرن هم نتوانسته تاثیر بگذارد.
می‌دانید کف اجرای معامله قرن ۴۰۰ میلیارد دلار بود که خروجی آن عادی سازی روابط کشور‌های اسلامی با اسرائیل بود. اگر داستان غزه اتفاق نمی‌افتاد و منافع نظام سلطه با کشور‌های اسلامی گره می‌خورد، تمام آرمان‌های فلسطین از بین می‌رفت. اما می‌ارزید که این هزینه داده می‌شد تا آرمان‌های فلسطین باقی بماند.
وی گفت: برخی می‌گویند چرا جمهوری اسلامی انتقام نمی‌گیرد و نیرو‌های مسلح می‌ترسند. رژیم صهیونیستی راه نجاتی دارد که آن درگیری مستقیم با جمهوری اسلامی است. آنگونه که جمهوری اسلامی از غزه حمایت معنوی دارد با تقدیر و حکمیت عمل کرده و حق انتقام را محفوظ دارد. جمهوری اسلامی نمی‌خواهد آغازگر جنگ باشد و اگر اسرائیل آغازگر جنگ باشد به فرموده امام بزرگوار ما و طبق آن چیزی که وعده داده شد، اسرائیل از صفحه روزگار محو خواهد شد.
ذوالنور گفت: در مصوبات شورای امنیت ملی با اذن رهبری عمل خواهد شد. حوزه فرماندهی قوا بر اساس امنیت ملی اتفاق می‌افتد. دیر و زود دارد، اما سوخت و سوز ندارد من فکر می‌کنم با تفکر و تعقل باید حرف زد. مسئولین اجرایی و نمایندگان شورای امنیت مستشاران رهبری انقلاب هستند.
وی تصریح کرد: آیا مجلس باید به نیرو‌های مسلح فشار بیاورد؟ خیر، نباید بر اساس فشار مجلس به نیرو‌های مسلح عمل کرد. ملاحظات این حوزه باید بر اساس منافع و امنیت ملی باشد نه بر اساس مطالبات مردم. کمیسیون امنیت ملی مستشار رهبری نیست می‌تواند در راستای اجرای فرامین رهبری تاثیر داشته باشد و در این دو دوره‌ای که من حضور داشتم پنج دقیقه هم خدمت رهبر انقلاب نرسیدیم. اما ریاست مجلس در شورای امنیت حضور دارد، ولی یک رای دارد.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.