stat counter
تاریخ : سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 30 April , 2024
  • کد خبر : 472715
  • 26 فروردین 1403 - 3:15
0

آغاز حمله ایران به خاک اسرائیل

آغاز حمله ایران به خاک اسرائیل
قلم | qalamna.ir :
گروه سیاسی: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: در پاسخ به جنایت‌های متعدد رژیم صهیونیستی از جمله حمله به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق و شهادت جمعی از فرماندهان و مستشاران نظامی کشورمان در سوریه، نیروی هوافضای سپاه، اهداف معینی در داخل سرزمین‌های اشغالی را با شلیک ده‌ها فروند موشک و پهپاد مورد اصابت قرار داد.
متن اطلاعیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به این شرح است:
بسم الله الرحمن الرحیم
إِنَّا مِنَ الْمُجْرِمِینَ مُنْتَقِمُونَ
ملت شریف و شهید پرورد ایران اسلامی.
 در پاسخ به جنایت‌های متعدد رژیم خبیث صهیونیستی از جمله حمله به بخش کنسولی سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق و شهادت فرماندهان و مستشاران نظامی ایران، بامداد امروز یکشنبه ۲۶ فروردین، دلاورمردان نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان بخشی از تنبیه آن رژیم نامشروع و جنایتکار طی عملیات «وعده صادق» با رمز مقدس «یا رسول الله» با موفقیت اهدافی را در داخل سرزمین‌های اشغلی با ده‌ها فروند موشک و پهپاد مورد اصابت قرار دادند.
 جزئیات این عملیات که با مصوبه شورایعالی امنیت ملی و زیر نظر ستاد کل نیرو‌های مسلح و با حمایت و همراهی غیورمردان ارتش جمهوری اسلامی و پشتیبانی وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح انجام پذیرفت، به زودی به استحضار مردم قهرمان ایران و آزادگان جهان خواهد رسید.
وَمَا النَّصْرُ إِلَّا مِنْ عِنْدِ اللَّهِ الْعَزِیزِ الْحَکِیمِ

نتانیاهو: هر کس به ما لطمه بزند، ما به او لطمه می‌زنیم
بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، شامگاه شنبه پیش از تأیید گزارش‌های آغاز حملات پهپادی ایران به اسرائیل، در یک ویدیوی کوتاه برای مردم اسرائیل گفت «یک اصل اساسی ساده داریم: هر کس به ما لطمه بزند، ما به او لطمه می‎‌زنیم».شبکه ۱۲ تلویزیون اسرائیل این گفته  نتانیاهو را به منزله حملات احتمالی متقابل اسرائیل به ایران تعبیر کرد.
همچنین سخنگوی ارتش اسرائیل هشت دقیقه بعد از آغاز وضعیت اضطراری تأیید کرد که حملات پهپادی از ایران به سوی اسرائیل آغاز شده است.
این سخنگو گفت پهپادهایی که ایران شلیک کرده، چند ساعت دیگر به اسرائیل خواهد رسید.
دانیل هگاری افزود: ما تهدید را دنبال می‌کنیم. او گفت ارتش از قبل برای چنین وضعیتی آماده شده بود.وی خاطرنشان کرد که در صورت عدم موفقیت ارتش اسرائیل در رهگیری پهپادها، آلارم‌های هشدار در مناطقی که هدف قرار گیرد، فعال خواهد شد.هگاری افزود: به عنوان بخشی از آمادگی برای حمله، اختلال عمدی در سیستم‌های ناوبری (جی‎پی‌اس) در اسرائیل محسوس خواهد بود.
با این حال ارتش اسرائیل تایید کرده که جمهوری اسلامی با چندین پهپاد و موشک حمله خود به اسرائیل را آغاز کرده است. به گفته مقامات نظامی این پهپادها مواد منفجره حمل می کنند و به صورت انتحاری اهداف خود را منهدم می‌‌کنند.شماری از رسانه‌های اسرائیلی تصاویری از پهپادهایی را منتشر کرده‌اند و در توضیح آن نوشته‌اند که آنها پهپادهای شلیک‌شده از سوی جمهوری اسلامی به سوی اسرائیل هستند.این رسانه‌ها همچنین پهپادهای مزبور را از نوع “شاهد ۱۳۶” دانسته‌اند که “در حال پرواز بر فراز آسمان عراق” هستند.
به گفته کارشناسان و تحلیلگران، انتظار می‌رود که این پهپادها “تا چندین ساعت دیگر” به اسرائیل برسند. مقام‌های اسرائیلی تاکید کرده‌اند که از آمادگی کامل برای رهگیری و انهدام این پهپادها برخوردارند.
از سوی دیگر سازمان فرودگاه‌های اسرائیل اعلام کرد که حریم هوایی این کشور تا ساعاتی دیگر و از ساعت ۱۲ و ۳۰ دقیقه به وقت محلی بسته خواهد شد.
این سازمان جزئیاتی در مورد زمان از سرگیری پروازها ارائه نداد و تاکید کرد که در این زمینه با توجه به تحولات، به‌روز رسانی صورت خواهد گرفت.
سازمان فرودگاه‌های اسرائیل به شهروندان و مسافران توصیه کرد که در مورد برنامه پرواز با خطوط هوایی خود تماس حاصل کنند و یا به سایت این سازمان مراجعه نمایند.
این اولین باری است که ایران از خاک خود علیه اسرائیل حمله می‌کند. هنوز مشخص نیست اهداف چه هستند.

عراق حریم هوایی خود را بست
وزارت ترابری عراق اعلام کرد که این کشور بامداد یکشنبه حریم هوایی خود را به روی پروازهای داخلی و خارجی بست.پیش از این نیز اردن هم شامگاه شنبه اعلام کرد قلمرو و حریم هوایی خود را به شکل موقت به روی همه پروازهای ورودی و خروجی می‌بندد.

بازگشت زودهنگام جو بایدن به واشینگتن 
کاخ سفید اعلام کرد جو بایدن سفر آخرهفته خود را نیمه‌تمام گذاشت و به  واشینگتن برگشت تا درباره تنش درگرفته میان ایران و اسرائیل با مشاوران امنیت ملی خود صحبت کند.
مقام‌های رسمی آمریکا  گفتند که آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه، و لوید آستین، وزیر دفاع، در این جلسه حضور دارند.
یک مقام دیگر آمریکایی به این شبکه خبر داده که ژنرال چارلز کیو براون،‌ رئیس ستاد مشترک ارتش ایالات متحده، نیز در این جلسه حاضر خواهد بود.
از سوی دیگر، جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید در شبکه ایکس نوشت که صبح روز شنبه با همتای اسرائیلی خود صحبت کرده تا درباره وضعیت خاورمیانه مذاکره کنند و افزود در جریان این مکالمه، بر «تعهد آهنین» آمریکا به امنیت اسرائیل تأکید کرده است.رئیس‌جمهور آمریکا روز جمعه به مقام‌های جمهوری اسلامی هشدار داده بود از حمله انتقام‌جویانه به اسرائیل در پاسخ به حمله به کنسولگری‌اش در دمشق خودداری کنند، هرچند که گفت انتظار دارد این اتفاق «به زودی» رخ دهد.
 بایدن در عین حال بر تعهد آمریکا به دفاع و حمایت از اسرائیل تأکید کرد و گفت: «ایران موفق نخواهد شد.»وزیر دفاع ایالات متحده نیز روز شنبه گفت که اسرائیل در برابر هرحمله ازسوی ایران و گروه‌های نیابتی‌اش می‌تواند روی «حمایت کامل» آمریکا حساب کند.

 

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.