stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۳۱ خرداد , ۱۴۰۳ Thursday, 20 June , 2024
  • کد خبر : 475127
  • 26 خرداد 1403 - 18:26
0

تبادل زندانیان میان ایران و سوئد؛ حمید نوری آزاد شد

تبادل زندانیان میان ایران و سوئد؛ حمید نوری آزاد شد
قلم | qalamna.ir :
گروه سیاسی: ایران و سوئد با میانجی‌گری عمان، چند شهروند زندانی خود را مبادله کرد. به این ترتیب حمید نوری، دادیار پیشین دستگاه قضایی، در مقابل آزادی یوهان فلودروس و سعید عزیزی آزاد و راهی تهران شد.کاظم غریب‌آبادی، دبیر ستاد حقوق بشر در پیامی از آزادی حمید نوری، شهروند ایرانی که در سوئد بازداشت شده بود، خبر داد.غریب‌آبادی در این پیام نوشت: خرسندم به اطلاع ملت عزیز ایران برسانم که آقای حمید نوری که از سال ۹۸ در سوئد در بازداشت غیر قانونی به سر می‌برد، آزاد و  به کشور بازخواهد گشت. این موفقیت مرهون تلاش همکارانم در قوه قضاییه، وزارت اطلاعات، وزارت امور خارجه، به‌ویژه برادرم، شهید امیرعبداللهیان، است.همزمان خبرگزاری رسمی عمان نیز خبر داد که با میانجی‌گری این کشور، ایران و سوئد برای آزادی متقابل شهروندان بازداشت شده در دو کشور، توافق کرده‌اند. زندانیان دو کشور «از تهران و استکهلم برای بازگرداندن به مسقط منتقل شدند».
نخست‌وزیر سوئد هم خبر داد که دو شهروند زندانی این کشور در ایران آزاد و به زودی به آغوش خانواده‌های خود بازمی‌گردند. این دو شهروند سوئدی، سعید عزیزی و یوهان فلودروس معرفی شده‌اند.یوهان فلودروس بهار ۱۴۰۱ برای «سفر گردشگری» به‌همراه چند تن از دوستان خود به ایران سفر کرده بود اما روز ۲۸ فروردین ۱۴۰۱ در حالی‌که قصد بازگشت داشت، بازداشت شد.
 فلودروس  به «جاسوسی» و «افساد فی‌الارض» متهم شد که می‌توانست حکم اعدام را برایش در پی داشته باشد.سعید عزیزی، شهروند ایرانی-سوئدی، نیز پیش‌تر به پنج‌ سال حبس تعزیری محکوم شده بود.
 

هشتگ: , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.