stat counter
تاریخ : چهارشنبه, ۶ تیر , ۱۴۰۳ Wednesday, 26 June , 2024
  • کد خبر : 475183
  • 28 خرداد 1403 - 14:15
0

شیطنتی پیش نیاید، رای پزشکیان، رای بالایی خواهد بود

شیطنتی پیش نیاید، رای پزشکیان، رای بالایی خواهد بود
قلم | qalamna.ir :
گروه سیاسی: کمتر از دو هفته دیگر تا برگزاری زودرس چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری باقی مانده است و به نظر می‌رسد مشارکت در انتخابات پیش‌رو بیشتر از سه انتخابات کم‌رمق گذشته است و گذشت زمان، شانس موفقیت تنها کاندیدای اصلاح‌طلب این رقابت، یعنی مسعود پزشکیان را افزایش داده است. در همین راستا، سایت رویداد۲۴ به سراغ غلامعلی جعفرزاده‌ایمن‌آبادی، نماینده سابق رشت رفته است تا نظرات او را در این باره جویا شود.
در ادامه مهم‌ترین بخش‌های این مصاحبه را می‌خوانید:
* بنده یکی از افرادی هستم که معتقدم نباید با صندوق رای قهر کرد و بایستی در صحنه ماند و کار کرد تا بتوانیم شرایط را بهبود ببخشیم. به طور مثال، فردی که به او آسیب وارد می‌کنند، قرار نیست روی زمین دراز بکشد، بلکه باید بلند شود و خود را بتکاند و مجدد زورآزمایی کند. در حال حاضر جریان اصلاحات و اعتدال هم باید از این رویه پیروی کنند و با تمام ناملایمات وارده، تمام تلاش خود را به کار بگیرند. از این‌رو ما در حزب اعتدال و توسعه، آقای مسعود پزشکیان را اصلح اعلام کردیم و با این نابرابری که من اسم ۱+۵ را بر آن می‌گذارم، وارد این رقابت سیاسی شدیم.
* هرچه مشارکت بالاتر باشد، شانس موفقیت آقای پزشکیان بالاتر خواهد رفت. یکی از کسانی که می‌تواند این شرایط را ایجاد کند، شخص آقای پزشکیان است. ایشان باید با مردم حرف بزند و از کلی‌گویی پرهیز داشته باشد. از طرفی معتقدم آقای پزشکیان باید از حرف‌های نجومی که امکان برآورده شدن نیست و در صحبت یکی از نامزد‌ها هم می‌بینیم، دوری کند.
* آقای پزشکیان باید صدای مردم باشد. به طور مثال در موضوع خانم مهسا امینی، اگر صدا و مطالبه مردم شنیده می‌شد، نهایتاً با عذرخواهی و معرفی و تنبیه چند نفری که در این رابطه مقصر بودند، موضوع تا حد زیادی حل می‌شد و این همه بحران برای کشور به بار نمی‌آمد. واضح است که اگر صدای مردم درست و به موقع شنیده نشود، پیامد‌های منفی حاصل خواهد شد.
* مردم اگر حس کنند نماینده دارند که صدای آن‌هاست، بیشتر به مشارکت در انتخابت روی خواهند آورد و به نظرم آقای پزشکیان می‌تواند صدای واقعی مردم باشد. در حال حاضر شاهد این هستیم که اصلاح‌طلبان، اعتدالیون و حتی برخی اصولگرا‌های میانه‌رو از آقای پزشکیان حمایت کردند و امیدوارم جوانان هم به مرور به این حمایت ادامه دهند و از فرصت به وجود آمده استفاده کنند و شرایط سخت او و کشور را درک کنند. معتقدم اگر شیطنتی در انتخابات پیش نیاید، رای آقای پزشکیان، رای بالایی خواهد بود.
* زمان کوتاهی برای تبلیغات نامزد‌ها مانده است. از طرفی خیلی وقت برای اجاره ساختمان و راه‌اندازی ستاد و صدور احکام برای افراد نیست. آقای پزشکیان در جنگ نامتقارن قرار گرفته است و اینکه ایشان می‌گوید به دنبال کار سازماندهی شده نباشید و هر که هر کاری در چهارچوب قانون و اخلاق می‌تواند صورت دهد که شانس موفقیت بالا برود، بکند، حرف درستی است که نشان از درک آقای پزشکیان دارد.
* آقای پزشکیان خودش هم خیلی باور نداشت که تاییدصلاحیت شود، در حالی که برخی از آقایان هنوز آقای رئیسی را در دل خاک قرار نداده بودند، در حال دادن رپرتاژ آگهی برای خودشان و جریانشان بودند. برخی از افراد حاضر در صحنه، ابزار و امکانات دولتی در اختیار دارند و دولتی‌ها پشت آن‌ها هستند، اما آقای پزشکیان دستش خالی است و او با هوشمندی، بسیج حامیان خود را ایجاد کرده و گفته برای کار، کسی معطل ستاد و پول نباشد.
* برخی از مقامات دولت، رسماً در صحنه حاضر شدند و از نامزد‌هایی حمایت کردند که این کار، یک خطای بزرگ است. در حالی که رییس‌جمهور دولت سیزدهم شهید شده است و دولتمردان باید سفت کار مملکت را دنبال کنند، خیلی از آن‌ها مرخصی گرفتند و در ستاد‌ها فعال شدند. اکنون، رییس و نایب‌رییس مجلس نداریم، شهردار تهران، رییس بنیاد شهید نداریم، معاون اجرایی رییس‌جمهور نداریم و از طرفی، برخی به نوع دیگر در ستاد‌ها مشغول هستند که شاید مانند این مثال‌ها، زوایای آشکار ندارند. یعنی خیلی‌ها که کار به دست‌شان است، مرخصی گرفتند و کشور را رها کردند و کار ستادی می‌کنند. البته بگویم این اتفاق با رضایت مردم توام شده است، چون نرخ ارز تغییر نکرده و مملکت هم با بحران خاصی روبرو نشده است. به نظر می‌رسد آرامش کنونی به واسطه نبود این افراد است که برای کشور مشکل ایجاد کرده بودند.
* موضوع مهم دیگری که می‌خواهم بگویم این است که ستاد‌های نماز جمعه ما، خیلی با مردم فاصله دارند. همین که برای برگزاری نماز‌های جمعه، کلی سرباز می‌برند تا صف‌ها پر شود، نشان‌دهنده این واقعیت است. متاسفانه دو درصد جوان در بین افراد حاضر در نماز جمعه به چشم نمی‌آید. بیانات خیلی از این آقایان، برآمده از صدای مردم نیست و گاهی شاهد این هستیم که این افراد با اظهارنظر‌های خود، دخالت در انتخابات دارند. به نظرم من، نماز جمعه‌های ما از حالت دولتی باید خارج و به معنای واقعی، مردمی شوند.
* در پایان می‌خواهم مطلب حائزاهمیتی را مطرح کنم. در جریان انتخابات مجلس دوازدهم، شاهد ردصلاحیت‌های فضایی بودیم که پاسخ‌گویی خاصی هم در پی نداشت. از طرفی، مدیریتی صورت گرفت که افرادی مثل آقایان نوبخت و باهنر در انتخابات مجلس و آملی‌لاریجانی و پورمحمدی در انتخابات خبرگان رای نیاورند. با همه این اوصاف، ۱۰۰ نفر در مجلس دوازدهم، فراکسیون مستقلین را تشکیل دادند. نتیجه این اتفاق مهم، به دست آوردن یکی از کرسی‌های مهم هیات‌رییسه و همچنین معرفی آقای پزشکیان برای انتخابات ریاست‌جمهوری بود. حال اگر افراد قلیلی که در انتخابات مجلس دوازدهم شرکت کردند، به صحنه نمی‌آمدند، امروز ما مسعود پزشکیان را در مجلس و صحنه انتخابات نداشتیم. پس مشارکت مردم، یعنی برتری بر رقیب. امروز امید آقای پزشکیان در وهله اول، خدا و سپس مردم است و امیدوارم مردم در انتخابات هشتم اسفند، حضور گسترده‌ای داشته باشند.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.