stat counter
تاریخ : جمعه, ۸ تیر , ۱۴۰۳ Friday, 28 June , 2024
  • کد خبر : 475547
  • 06 تیر 1403 - 2:16
1

پزشکیان: دولت یک بار جیب مردم را خالی می‌کند یکبار هم می‌خواهد از او مالیات بگیرد

پزشکیان: دولت یک بار جیب مردم را خالی می‌کند یکبار هم می‌خواهد از او مالیات بگیرد
قلم | qalamna.ir :
گروه اقتصادی:نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: دولت تورم ایجاد می‌کند و تقصیر مردم و کسبه می‌اندازد. مردم شب می‌خوابند و صبح بیدار می‌شوند، تورم را مشاهده می‌کنند. دولت یک بار جیب مردم را خالی می‌کند یکبار هم می‌خواهد از داشته او مالیات بگیرد.

 

براساس سوالات اقتصادی که پرسیده شد در مورد فساد، بیماری و بهبود روابط با کشورها دو مسئله داخلی و خارجی وجود دارد. در بحث داخلی مواردی نظیر تورم، پرت انرژی و حیف و میل آن مطرح است. پیشنهاداتی برای جلوگیری از این حیف و میل‌ها مطرح شد.

 

۱۰۰ و ۱۵۰ میلیارد دلار در بخش انرژی هدر می‌رود و به دست کسی که باید برسد، نمی‌رسد. دولت تورم ایجاد می‌کند و تقصیر مردم و کسبه می‌اندازد. مردم شب می‌خوابند و صبح بیدار می‌شوند، تورم را مشاهده می‌کنند. دولت یک بار جیب مردم را خالی می‌کند یکبار هم می‌خواهد از داشته او مالیات بگیرد.

دادن ارز ۲۰ هزار تومانی برای واردات ایجاد رانت می‌کند. اینکه می‌گوییم می‌خواهیم حقوق اضافه کنیم وقتی انجام می‌شود که این موارد را حل کنیم. باید مشکلات بازنشستگان و کارگران را حل کنیم.
راحت داریم عده‌ای را پول‌دار می‌کنیم جلوی فساد را چگونه می‌توان گرفت؟ وقتی نایب رییس مجلس بودیم دنبال این بودیم که قانونی در این مورد بنویسیم. قانون وجود دارد. حرف درست نوشته شده اما اجرا نمی‌شود اگر این را به صورت سیستمی اجرا کنیم من نماینده، من پزشکم و نمی‌توانم پول اضافه بگیرم و به حساب فرزندم و عمه و خالم بریزم.

چرا باید بگذاریم پای یک نفر بلغزد و یک دفعه بگویند ۱۰ هزار میلیارد خوردی؟ اگر قانون درست اجرا شود هیچ دلال و قاچاقچی نمی‌توانند فساد کند چرا که با ساختارهایی نظارتی که وجود دارد در قوانین می‌توانیم نظارت کافی را داشته باشیم.برای ۲۰۰ میلیارد دلار که لازمه رشد است باید با دنیا ارتباط برقرار کنیم هیچ کشور برای رسیدن به رشد نمی‌تواند درها را ببندد. در داخل با وحدت و انسجام موارد نظیری تورم را اصلاح کنیم، مقصر اینها ما هم هستیم.

هشتگ: , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.