stat counter
تاریخ : یکشنبه, ۱۰ تیر , ۱۴۰۳ Sunday, 30 June , 2024
  • کد خبر : 475621
  • 07 تیر 1403 - 17:53
0

محمودی: صندوق‌های اخذ رأی در مرز آمریکا – کانادا مستقر می‌شود

محمودی: صندوق‌های اخذ رأی در مرز آمریکا – کانادا مستقر می‌شود

مسئول برگزاری انتخابات در خارج از کشور با اشاره به مخالفت کانادا با برگزاری انتخابات ریاست جمهوری ایران در این کشور، خبر داد «صندوق‌های اخذ رأی در مرز بین آمریکا و کانادا قرار داده خواهند شد».

قلم | qalamna.ir :

  «علیرضا محمودی» مسئول برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری در خارج از کشور، روز پنجشنبه، با بیان این‌که در کشورهایی همانند آلمان، عراق، آمریکا و انگلستان نمایندگی‌های ما دارای چندین شعبه اخذ رأی هستند، اظهار کرد: این شعبه‌ها هم در محله‌های نمایندگی، سفارت‌ها، کنسولگری‌ها و دفاتر حفاظت منافع و هم در مکان‌های دیگر که ایرانیان حضور دارند، برقرار می‌شوند.

محمودی با بیان اینکه تعداد شعبه‌های اخذ رأی در آلمان شامل پنج شعبه در مونیخ، فرانکفورت، هامبورگ، برلین و بن، در آمریکا حدود ۳۰ شعبه اخذ رأی و چند شعبه سیار و در انگلستان ۱۰ شعبه اخذ رأی تعبیه شده است، گفت: در عراق نیز ۲۴ شعبه اخذ رأی در ۶ محل با توجه به حضور تعداد زیاد زوار در نظر گرفته شده است.

این دیپلمات جمهوری اسلامی ایران با اشاره به مخالفت کانادا برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری ایران در این کشور گفت: بر همین اساس، با هماهنگی دفتر حفاظت منافع جمهوری اسلامی ایران در واشنگتن و پیگیری‌های همکاران ما در نیویورک، صندوق‌های اخذ رأی در مرز بین آمریکا و کانادا قرار داده خواهند شد.

او با انتقاد از دولت کانادا در عدم موافقت با  برگزاری انتخابات ریاست جمهوری ایران در این کشور به‌رغم درخواست ایرانیان مقیم این کشور، اظهار کرد: این حق طبیعی هر فرد است که در انتخابات کشورش شرکت کند. این موضوع کاملاً کنسولی است و نباید با مسائل سیاسی تداخل داشته باشد.

چالش‌های برگزاری انتخابات در چند کشور

مسئول برگزاری انتخابات خارج از کشور در ادامه صحبت‌های رسانه‌ای خود، گفت به غیر از کانادا، «در برخی دیگر از  کشورها نیز با چالش‌هایی برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری مواجه هستیم».

محمودی در این‌باره توضیح داد: در یمن تعداد ایرانیان زیاد نیست و سفارت ما هنوز فعال نشده است. در سودان نیز به‌رغم برقراری روابط دیپلماتیک، همکاران ما هنوز در محل دیگری حضور دارند و ایرانیان نیز در سودان نیستند، چنان‌که همان‌طور که می‌دانید چند ماه پیش با پیگیری شهید امیرعبداللهیان، بیش از ۷۰ نفر از ایرانیان مقیم سودان به خاطر شرایط این کشور به ایران بازگشتند، لذا در کشورهای سودان و یمن انتخابات برگزار نمی‌شود.

او افزود: همکاران ما در لیبی حضور دارند و درخواست تعرفه کرده‌اند و ما تلاش می‌کنیم تعرفه‌ها را به دست آن‌ها برسانیم.

محمودی تصریح کرد: ما تلاش داریم که حتی اگر در هر کجا یک شهروند ایرانی حضور دارد و می‌خواهد رأی بدهد، این امکان را برای او فراهم کنیم.

آمادگی برای احتمال کشیده‌شدن انتخابات به دور دوم

مسئول برگزاری انتخابات خارج از کشور در بخش دیگری از صحبت‌های خود درباره آمادگی‌های لازم برای احتمال برگزاری دور دوم انتخابات گفت: تمهیدات لازم برای برگزاری انتخابات دور دوم در خارج از کشور اندیشیده شده و تعرفه‌های مرحله دوم را نیز به خارج ارسال کرده‌ایم.

محمودی در این ارتباط ادامه داد: با توجه به برخی از احتمالات مبنی بر کشیده‌شدن انتخابات به دور دوم، تمامی تعرفه‌ها و اقلام مورد نیاز برای دور اول و دور دوم ارسال شده است. همکاران ما در سفارت‌ها و سرکنسولگری‌ها آمادگی کامل دارند تا در صورت نیاز، بلافاصله در روز جمعه، پانزدهم تیر ماه، انتخابات دور دوم را برگزار کنند.

اولین نقطه آغاز انتخابات

مسئول برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری در خارج از کشور گفت: اولین نقطه آغاز انتخابات ریاست جمهوری ایران در نیوزیلند است و انتخابات  در این کشور در ۱۱:۳۰ شب پنچ شنبه به وقت تهران و هشت صبح به وقت نیوزیلند برگزار می‌شود.

انتهای پیام

هشتگ: , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.